Hallo,
Ik zit vol belangstelling het volvo forum te lezen. Ik rijd zelf in een V40 1.9 D europa uit juni 1999. Kilometerstand 336.000. Bij mijn volgende beurt (over 10.000 km) zullen remblokken, remschijven en de getande riem inclusief spanrol vervangen moeten worden. Geschatte kosten ongeveer 1000 euro bij de universele garage. Verder is alles nog origineel (uitlaat etc) en is het blok nooit open geweest. Wie heeft er enig zicht of het nog zin heeft om serieus wat geld in deze beurt te steken en wat mag ik verwachten qua levensduur? Ik hoor het graag.
Levensduur V40 1.9D Europa 1999
-
- 1st Gear member
Hallo,
Ik zou het geld er zeker in steken als ik jou was, voorop gesteld dat de auto nog helemaal goed voelt en je er nog tevreden over bent. Je auto is nog maar 8 jaar oud en zoveel heeft hij nou ook weer niet gelopen voor een diesel, vijf ton moet toch zeker wel kunnen. Je zult natuurlijk met die leeftijd wel meer onderhoudskosten krijgen. Maar voor een vergelijkbare auto van een paar jaar jonger en minder kilometers zal je ook wel rond de 8 duizend euro kwijt zijn...voor een auto die dan toch ook al tegen de 200.000 aan zit.
Succes met je auto in ieder geval!
Ik zou het geld er zeker in steken als ik jou was, voorop gesteld dat de auto nog helemaal goed voelt en je er nog tevreden over bent. Je auto is nog maar 8 jaar oud en zoveel heeft hij nou ook weer niet gelopen voor een diesel, vijf ton moet toch zeker wel kunnen. Je zult natuurlijk met die leeftijd wel meer onderhoudskosten krijgen. Maar voor een vergelijkbare auto van een paar jaar jonger en minder kilometers zal je ook wel rond de 8 duizend euro kwijt zijn...voor een auto die dan toch ook al tegen de 200.000 aan zit.
Succes met je auto in ieder geval!