Ik ben al een tijdje bezig mijn 440 APK goed te krijgen.
Afkeur op te hoog Co oorzaak op 3 en 3kwart poot lopen.
-Vervangen vorige apk het spruitsuk pakkingen dus ga er vanuit dat deze nog goed zijn.
-Na gekeken de gas positie sensor, MAP-sensor door uitwisseling, BDP-gever door uitwisseling en de cylinder compressie tussen 10 en 11psi (dus redelijk gelijk) lijkt mij een goed conditie. Verder ook gekeken of er andere vacuum lekken zijn als lekke rembekrachtiger of andere slangen.
alles is prima in oorde wat dit betreft en de bougie kabel los haal test en dat maakt geen verschil per cylinder
-Reeds vervangen bougie kabels, bougies en boubine. en vorig jaar na een kapote injector een nieuwe.
Wat doet de auto wel:
Rijd als een trein en lijkt geen vermogen te missen (kan tot in de tweede versnelling strepen trekken :twisted: )
Op hoog toeren gebied(lees boven de 2000rpm) draaid hij goed en niet pruttelend.
Wat doet de auto niet:
Goed stationair draaien en ook stinken vooral bij koude start.
Ik wil dit probleem nu toch wel eens verholpen hebben. Mede omdat ik geen ruimte heb om hem voor langere tijd te stallen ( ik woon in de tegen de binnen stad) en ik ook al waarschuwingen gehad heb dat de auto ongekeurd geparkeerd staat en hem moet verwijderen. Dat laatste zal dit weekend gebeuren en zal naar de stal plaats van mijn vrachtwagen gaan.
Wie helpt mij uit de brand? Ik weet een hoop van auto's maar niet alles.
Wie deelt dit probleem, maar heeft het wel verholpen?
Mijn oog gaat toch uit naar een een lek of zo iets, maar wetende als er een vacuum lek is het bijgeregeld word door het lambda signal en stappemotor.
EDIT::
Wie heeft er hier de motor gegevens, als vacuum en cylinder compressie?
Ik weet het niet meer::: Motor storing:::
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06
ik neem aan dat je een b18 u heb (singelpont)
-de vacuumleiding tusssen spruitstuk en druksensor (map) goed controleren zit een venturi in die wel eens dicht gaat zitten
-voor vacuum lek spuiten met kruipolie spuiten of motor beter gaat lopen (pas op brandgevaar)
-verdeler kap al gekontroleerd ?
-koppel de lambda sonde is los
-de vacuumleiding tusssen spruitstuk en druksensor (map) goed controleren zit een venturi in die wel eens dicht gaat zitten
-voor vacuum lek spuiten met kruipolie spuiten of motor beter gaat lopen (pas op brandgevaar)
-verdeler kap al gekontroleerd ?
-koppel de lambda sonde is los
The Boz
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Done that. Ik geloof dat die zelfs al weg is. kon hem vandaag niet vinden.theboz schreef:ik neem aan dat je een b18 u heb (singelpont)
-de vacuumleiding tusssen spruitstuk en druksensor (map) goed controleren zit een venturi in die wel eens dicht gaat zitten.
heb al eens dat slangetje vervangen.
Done that too.. geen verschil vorige keer wel. Het probleem echter is dat je niet goed tussen het spruitstuk kan spuiten ivm uitlaatspruitstuk :?theboz schreef:-voor vacuum lek spuiten met kruipolie spuiten of motor beter gaat lopen (pas op brandgevaar)
btw werk altijd met een brandblusser naast mijn als ik aan injectie systemen werk
45000km geleden vervangen en pas nog gecontroleerd. Schoon en breuk vrij.theboz schreef:-verdeler kap al gekontroleerd ?
checked too en schoon gemaakt. Ik kan die eventueel eens uit wisselen met een donor sonde.theboz schreef:-koppel de lambda sonde is los
Ja heb een halve 440 1.8 hier liggen :razz:
Oja vergeet wer bij te zetten dat ik geen motor storing heb :roll:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Maar besloten nu het eindelijk mooi weer is. dieper onder zoek te gaan plegen en tevens de pakkingen te vervangen.
Dus de spruitstukken gedemonteerd. Niet echt iets kunnen ontdekken. Alleen dat de voering van de pakking los zat op bepaalde plekken. Ik ga maar van uit dat dit de oorzaak is, helaas zal dan vloeibare niet gaan werken. Morgen maar een nieuwe pakking bestellen/halen. Ik denk gelijk ook maar dat ik de smoorklep pakkingen mee vervang.
BTW,... het is me opgevallen dat er verschillende smoorklep huizen zijn, mijn gasklep '94 heeft een diameter van 52,8 mm die van mijn donor auto'93 50.4mm beide B18U met een jaar verschil :-k
Dus de spruitstukken gedemonteerd. Niet echt iets kunnen ontdekken. Alleen dat de voering van de pakking los zat op bepaalde plekken. Ik ga maar van uit dat dit de oorzaak is, helaas zal dan vloeibare niet gaan werken. Morgen maar een nieuwe pakking bestellen/halen. Ik denk gelijk ook maar dat ik de smoorklep pakkingen mee vervang.
BTW,... het is me opgevallen dat er verschillende smoorklep huizen zijn, mijn gasklep '94 heeft een diameter van 52,8 mm die van mijn donor auto'93 50.4mm beide B18U met een jaar verschil :-k
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 22.06.2007 - 14:06
en dat is met dezlfde motorinhoud?? dacht dat dat allemaal zo een beetje hetzelfde was... :scratch:
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Jup beide een 1.8 dus B18U. Ik vind het idd ook wel vreemd om dat ik denk dat dit toch wel invloed heeft op je intake. Ik heb wel het idee dat ik meer koppel heb als dat de donor 460 had (ik heb wel K&N).
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 00:28
Hallo Michel Volvo heeft zo rond 93 bij mijn weten de motoren onder de loep genomen en aangepast. Denk hierbij vooral aan de 2 liter en in vadis wordt met name de voor de b18u smoorkep huizen gesproken over t/m 1992 en 1993 en later, wat ook op een wijziging wijst.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Vandaag de 440 weer van de beademing gehaald. Starten deed hij dan ook weer prima.
Het spruitstuk pakking vervangen en de smoorklep pakkingen in gemeerd met vloeibare pakking. de eerst adem was goed tot hij terug viel in stationair en liep als van ouds K*T!!!!!!!
Dit is het probleem dus niet en hoef dus niet in deze richting te zoeken.
Wat is het dan wel????
Bobine zou het niet kunnen zijn want die komt van een goed lopende auto en en probleem zat ook op de oude.
enige wat misschien kan is de injector die uit de 93 er 460 komt.
of toch iets in de motor, wat toch raar lijkt omdat hij tussen de 10 en 11 psi drukt.
Koppakking lek tussen cylinder 2 en 3?
Het spruitstuk pakking vervangen en de smoorklep pakkingen in gemeerd met vloeibare pakking. de eerst adem was goed tot hij terug viel in stationair en liep als van ouds K*T!!!!!!!
Dit is het probleem dus niet en hoef dus niet in deze richting te zoeken.
Wat is het dan wel????
Bobine zou het niet kunnen zijn want die komt van een goed lopende auto en en probleem zat ook op de oude.
enige wat misschien kan is de injector die uit de 93 er 460 komt.
of toch iets in de motor, wat toch raar lijkt omdat hij tussen de 10 en 11 psi drukt.
Koppakking lek tussen cylinder 2 en 3?
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07