Volvo 440 GL start niet meer

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
BW
1st Gear member

Sinds afgelopen woensdag (25 mei) ben ik in het bezit van een Volvo 440 GL (1.7 carburateur, 64kw) uit 1989.

Leuke auto, rijdt prima, tot aan vandaag.

Ik stapte in de auto om lichtmetalen Volvo-velgen te gaan halen in de buurt, maar moest onderweg nog even stoppen bij het winkelcentrum om te pinnen. Helaas wilde de auto daar niet meer starten, niet eens een geluid van de startmotor of iets.

Meteen alle zekeringen nagekeken, maar die leken allen in orde te zijn. De verlichting, ventilatie/verwarming/etc etc deden het allemaal, dus leek de accu ook goed te zijn.

Gelukkig bleek mijn broer in de buurt te zijn: startkabels verbonden met zijn en mijn auto, maar ook dit hielp niet. Met aanduwen kregen we de auto wél gelukkig aan de praat.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb zelf het idee dat het de startmotor is. Wat kost het repareren (of nieuw in laten bouwen) hiervan ongeveer?

Het vreemde is dat ik al best veel gereden heb in die 6 dagen dat ik hem heb, en nooit problemen. Sinds vandaag kan ik de auto ook niet openen met mijn normale sleutel, en het starten werkt ook ineens niet meer. :roll: Echt vreemd dus.
keneman
Starter

Ik heb dit ook (bijna gehad aangezien vandaag mijn auto naar de sloper gaat) bij mij hoorde je dan ook de start motor niet na een aantal keren opnieuw proberen sloeg hij dan toch opeens aan.
Deuren kan ik wel gewoon sluiten.

Ik zou zeggen dat het in eerste instantie bij jou gewoon ligt aan een versleten sleutel.

Ik zou zeggen probeer de reserve sleutel eens een tijdje te gebruiken.

suc6 ermee
BW
1st Gear member

Ondertussen is 'ie al gerepareerd. Startmotor was volledig dood, dus zit er nu een gereviseerde in, gewoon eentje van Volvo zelf.

Het heeft me wel 235 Euro gekost, behoorlijk duur dus, maar hij start echt stukken beter! En de deurvergrendeling is ook gefixt (tenminste: hij doet het weer, volgens mij hebben ze die ook snel nagekeken omdat ze er ook moeite mee hadden wellicht).

Ik ben blij dat ik weer rij. :)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”