S60 aanschaffen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
hermanbrood
Starter

Goedemorgen volvo-drivers,

Ik ben heel naarstig op zoek naar een tweedehands Volvo S60 D5. Ik heb in het verleden nooit een Volvo gereden, maar sinds ik een proefrit heb gereden bij een van de Volvo-dealers ben ik helemaal verkocht aan de krachtige diesel.

Nu heb ik een tweedehands S60 D5 op het oog met 145.000 km op de teller. Afgelopen zaterdag heb ik hier een proefrit in gereden, hij reed fantastisch. Toen ik de motorklep open deed tijdens de bezichtiging, zag ik dat de motorruimte er vrij 'grijs' uitzag. Het motorblok lag er prima droog bij en het oliepijl was ook op niveau, maar er zat een soort 'grijze uitslag' op het metaal. Aan de voorkant (een beetje rechtsonder) van de motor zat een rond, ijzeren object wat aan de onderkant al een beetje verroest leek te zijn. Kan dit aangeven dat de auto meer gelopen heeft dan 145.000 km? Voor de rest was het interieur smetteloos.

En dan mijn tweede vraag: Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een tweedehands S60 en wat zijn de zwakke punten (buiten de verstuivers) van deze auto?
NOS
7th Gear member

Heb je al gezocht op het forum? Er zijn genoeg topics met aankooptips.

Wat jij zegt over die grijze uitslag kan ik niet helemaal thuisbrengen.
hermanbrood
Starter

Ik heb al wel gezocht op het forum, maar een antwoord op mijn eerste vraag kon ik niet echt vinden.

Met de 'grijze uitslag' bedoel ik eigenlijk dat het metaal onderin het motorcompartiment eruit zag of er een hoop pekel tegenaan was gegooid.

Dank voor je reactie!
NOS
7th Gear member

Ik zal binnenkort eens kijken of dat hierzo ook is!
Johan s60
6th Gear member

Je zal het subframe bedoelen, dit is verzinkt maar het blinkt niet meer en de zinklaag is een beetje aan het verweren niets om je zorgen over te maken, had ik ook toen ik de mijn kocht met 149000 km op teller

Je zou het kunnen tectlyleren!!!!
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”