Hallo,
Ik heb enige maanden geleden een S60 T5 uit 2001 gekocht, welke vanmorgen niet meer wilde starten. Ik heb er zaterdag nog probleemloos mee gereden.
Als ik de sleutel omdraai dan hoor ik getik in de relaisjes in het dashboard, de verlichting ervan knippert en op stand 2 krijg ik de melding dat er iets met het remsysteem niet in orde zou zijn.
Mijn vermoeden is, mede omdat mijn Ford Mondeo 3 maand geleden precies hetzelfde had, maar dan met nog verpringende wijzertjes en getik onder de motorkap vandaan, dat mijn accu is overleden. (Het toeval wil dat ik die Mondeo net dit weekeind heb gefixt met een gekregen accu en nu stopt de Volvo ermee).
Is dit de accu of heeft iemand nog andere suggesties?
Alvast bedankt,
Erik
S60 T5 start niet meer
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Ik heb pas hetzelfde probleem gehad.
Als de accu (kapot) een te lage spanning heeft <12V dan geeft de dashboard computer een oranje/gele driehoek in het midden van het wijzerpaneel en de boardcomputer geeft aan dat de accuspanning te laag is.
Bij een kapotte accu zal de spanning <12V zijn terwijl bij een ontladen accu (bijv licht aan laten staan) de spanning weer langzaam boven de 12V zal stijgen nadat je de belasting hebt weggehaald (bijv. licht uitgedaan). Hij heeft dan wel geen power om te starten maar de spanning is >12V. Een teken dat alle loodcellen nog Ok zijn.
Als de accu (kapot) een te lage spanning heeft <12V dan geeft de dashboard computer een oranje/gele driehoek in het midden van het wijzerpaneel en de boardcomputer geeft aan dat de accuspanning te laag is.
Bij een kapotte accu zal de spanning <12V zijn terwijl bij een ontladen accu (bijv licht aan laten staan) de spanning weer langzaam boven de 12V zal stijgen nadat je de belasting hebt weggehaald (bijv. licht uitgedaan). Hij heeft dan wel geen power om te starten maar de spanning is >12V. Een teken dat alle loodcellen nog Ok zijn.