Dag Volvoliefhebbers!
Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik bezit sinds kort een 460 TD van 1995. Een pracht van een auto nog steeds en een plezier om mee te rijden...net terug van 3000 km trip naar Frankrijk-Andorra-Spanje zonder enige problemen.
- de verlichting bij de wijzerplaten en de pechknop [rood driehoekje] lijken te werken
Ik dacht ook verlichting aan de lichtschakelaar, mistlampknoppen, ventilatie draaiknoppen, A/C knop, klokje en zelfs contact [sleutelopening] te hebben maar deze werken niet. :?
Ik heb de zekeringen nagekeken maar deze blijken allemaal goed te zijn.
Heeft iemand een idee van dit mankement....het lijkt me sterk dat al deze ampules het begeven hebben vermits ik ook praat over 2 zijden van het stuurwiel waar er verlichting ontbreekt.
Een tweede eerder domme vraag luidt : hoe schakel je de grote lichten aan? Knipperen ermee lukt door de richtingsaanwijzerhendel naar je toe te trekken maar blijven niet ingeschakeld...
Alle hulp is welkom!
Ik wilde nog even wat foto's toevoegen maar de 256kb limiet nekt me...
Dank bij voorbaat!
Dashboardverlichting werkt gedeeltelijk niet
-
- 2nd Gear member
Hallo,
punt 1: de enige domme vraag is de vraag die je niet stelt!!
Punt 2: dooradt de verlichting van de volvo gelijk aangaat heb je waarschijnlijk je lichtknop(dashboard linksboven) nog nooit gebruikt. Schakel eerst de verlichting aan(naar rechts draaien) en dan kan je met je linker stuurhendel het groot licht inschakelen.
De verlichting van je instrumenten lijkt erop alsof er een draadje los zit ergens, lijkt mij ook sterk dat alle lampjes kapot zijn...
zo, heb ik ook eens iemand kunnen helpen, succes!!
mvg, jos
punt 1: de enige domme vraag is de vraag die je niet stelt!!
Punt 2: dooradt de verlichting van de volvo gelijk aangaat heb je waarschijnlijk je lichtknop(dashboard linksboven) nog nooit gebruikt. Schakel eerst de verlichting aan(naar rechts draaien) en dan kan je met je linker stuurhendel het groot licht inschakelen.
De verlichting van je instrumenten lijkt erop alsof er een draadje los zit ergens, lijkt mij ook sterk dat alle lampjes kapot zijn...
zo, heb ik ook eens iemand kunnen helpen, succes!!
mvg, jos
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
- RaZoR
- 1st Gear member
Hey Jos,
Punt 1 : je hebt een punt daar!
Thx voor de uitleg rond de grote lichten - ga dat na het werk proberen....
Nu weet ik enkel niet of het de moeite is om het hele dashboard eraf te halen hiervoor - zo erg is het uiteindelijk niet enkel wat langer zoeken naar de knoppen als je 's avonds rijd ... Ik veronderstel tenminste dat ik het hele dashboard eraf moet halen - via de radio/klokje opening kan ik alleszins aan niet veel draden...
Blijkt dat we zelfde kleur model 460 hebben - ikke ook een met. groene met half lederen zetels maar dan wel een dieseltje natuurlijk...
Punt 1 : je hebt een punt daar!
Thx voor de uitleg rond de grote lichten - ga dat na het werk proberen....
Nu weet ik enkel niet of het de moeite is om het hele dashboard eraf te halen hiervoor - zo erg is het uiteindelijk niet enkel wat langer zoeken naar de knoppen als je 's avonds rijd ... Ik veronderstel tenminste dat ik het hele dashboard eraf moet halen - via de radio/klokje opening kan ik alleszins aan niet veel draden...
Blijkt dat we zelfde kleur model 460 hebben - ikke ook een met. groene met half lederen zetels maar dan wel een dieseltje natuurlijk...
-
- 2nd Gear member
ps foto's verkleinen gaat heel gemakkelijk via paint, zit vast op je computer!!
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
-
- 2nd Gear member
lekkere bak toch??
ik ga er in augustus weer mee naar pukkelpop!! :onfire:
ik ga er in augustus weer mee naar pukkelpop!! :onfire:
- RaZoR
- 1st Gear member
Lekkere cruise-bak indeed!
Mijn ouwe diesel is ook best nog zuinig - in de heuvelachtige Ardeche vorige week 1100 kms uit een tank kunnen halen... [60 liter]
Met jouw 1.8i zal het een cruise-bak zijn met additioneel een scheur-capaciteit!
Pukkelpop is een zeer leuk festival - ben er in mijn jongere jaren meerdere keren geweest....is onze achtertuin trouwens - ik woon er op 10 kms van...
Wel vind ik de prijzen wat absurd de laatste tijd...
NB heb wat fotos verkleind maar zie in de antwoord sectie zo meteen geen optie om toe te voegen - daarmee heb ik er maar eentje als avatar gezet...
groeten en veel plezier op Pukkelpop !!!
Mijn ouwe diesel is ook best nog zuinig - in de heuvelachtige Ardeche vorige week 1100 kms uit een tank kunnen halen... [60 liter]
Met jouw 1.8i zal het een cruise-bak zijn met additioneel een scheur-capaciteit!
Pukkelpop is een zeer leuk festival - ben er in mijn jongere jaren meerdere keren geweest....is onze achtertuin trouwens - ik woon er op 10 kms van...
Wel vind ik de prijzen wat absurd de laatste tijd...
NB heb wat fotos verkleind maar zie in de antwoord sectie zo meteen geen optie om toe te voegen - daarmee heb ik er maar eentje als avatar gezet...
groeten en veel plezier op Pukkelpop !!!
-
- 2nd Gear member
om foto's toe te voegen ga ik altijd naar preview(balkje midden rechts in je tekstruimte) onder het scherm dat je dan krijgt heb je een balkje attachment toevoegen, van daaruit kan je een foto toevoegen(bladeren)
succes!
ben benieuwd, want je avatar ziet er al goed uit!!
idd het begint allemaal wel erg duur te worden...
succes!
ben benieuwd, want je avatar ziet er al goed uit!!
idd het begint allemaal wel erg duur te worden...

- Minimaniac
- 2nd Gear member
Heb zelf ook sinds kort een 460 td, in mijn geval uit 96.
Het lichtje van klokje werkte ook niet, lampje eruit gehaald en gecontroleerd, bleek dat er een verkeerd lampje in zat die helemaal geen contact maakte, lampje vervangen, toen werkte het wel goed. Het lampje bij het contactslot werkt bij mij alleen als de deur open is en de binnenverlichting aan, anders doet hij niets.
Onder het stuur zit bij mij ook een stelknop om de verlichting helderder te laten branden, misschien dat je dit ook nog moet verdraaien om meer licht te krijgen.
Eventueel kun je bij de verlichting van de verwarmingsknoppen komen door de radio er tijdelijk uit te halen.
Succes.
Het lichtje van klokje werkte ook niet, lampje eruit gehaald en gecontroleerd, bleek dat er een verkeerd lampje in zat die helemaal geen contact maakte, lampje vervangen, toen werkte het wel goed. Het lampje bij het contactslot werkt bij mij alleen als de deur open is en de binnenverlichting aan, anders doet hij niets.
Onder het stuur zit bij mij ook een stelknop om de verlichting helderder te laten branden, misschien dat je dit ook nog moet verdraaien om meer licht te krijgen.
Eventueel kun je bij de verlichting van de verwarmingsknoppen komen door de radio er tijdelijk uit te halen.
Succes.