Software updates

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
V70R-obert
3rd Gear member

Ik heb bij een Volvo dealer alle software updates laten uitvoeren. Nu heb ik het idee dat de automatische bak beter schakelde voor de update dan na. Weet iemand ook of het mogelijk is om een laatste update ongedaan te maken?

Wordt in de computer van de auto updates op datum, soort en hoeveelheid bijgehouden of wordt dit 'verweven' met overige software en kun je dit niet meer traceren?

Wanneer het wel kan laat ik de update van de bak ongedaan maken.
V70R-obert
3rd Gear member

Zojuist bij de dealer geweest. Het kan dus niet. Updates zijn niet te traceren. Wel kwamen ze erachter dat bij de updates de addaptieve regeléénheid niet op 0 is gezet. Dit hebben ze gedaan en de bak schakelt perfect.

Dit kan een tip voor mensen zijn met een addaptieve bak, wanneer hij schokt niet direct aan flushen denken maar de zelflerende bak op 0 zetten zodat hij opnieuw zichzelf inregelt. Nog bedankt Volvo Helpman voor de snelle service!
Ludo
6th Gear member

V70R-obert schreef: Dit kan een tip voor mensen zijn met een addaptieve bak, wanneer hij schokt niet direct aan flushen denken maar de zelflerende bak op 0 zetten zodat hij opnieuw zichzelf inregelt.
ik zie het verband met flushen niet. ??
het kan nooit kwaad om de bak van nieuwe/verse olie te voorzien.
je kan de bak ten alle tijden op de oorspronkelijke waarde (0) terugzetten.
fransb85
3rd Gear member

hmm gelukkig denkt mijn gearbox niet na, dat doe ik wel
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”