volvo schudt als hij stilstaat in zijn drive

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
a
Starter

hallo ik ben andre, en heb me net aangemeld.

Eindelijk heb ik een mooie volvo 460 1.8i automaat gekocht. uit 1995 (afgelopen vrijdag) Maar de auto heeft twee problemen er blijft een oranje lampje branden, er zat helaas geen instructieboekje bij, hier ben ik naar op zoek, maar het grootste probleem is echter dat op het moment dat het ik stil sta en de auto staat in drive dan begint hij te schudden en te bonken, op het moment dat ik hem in zijn vrij zet is dat weg. Wat zou dat kunnen zijn? En dan rijdt hij echt lekker. Morgen ga ik ermee naar de garage, maar misschien weet hier iemand wat me te wachten staat.
groet Andre
Twanschenkels
2nd Gear member

Ik weet weinig van automaten af.
Maar als je het mij vraagt zit het toerental precies tussen koppelen en afkoppelen in. Waardoor hij dus gaat schudden.

Oranje lampje,.. zou een kapotte lamp kunnen zjin.

succes :)
mada
1st Gear member

ik had een soortgelijk probleem met mijn 440 automaat 1.8 met cvt bak (zie in deze ,mijn 440 wil rijden.) in eerste instantie te hard stationair met ingeschakelde bak ,daarna schomelende toeren ,daarna ook niet lekker meer stationair. nadere informatieleerde mij dat al deze problemen veroorzaakt worden door een kapotte stappenmotor. ik hoop dat mijn stappenmotor morgen binnen komt, dan ben ik van dat probleem af . succes . afz.mada
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”