vandaag bij de dealer geweest

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
a
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.07.2007 - 12:46

hallo allemaal ik ben vandaag bij de garage geweest vanwege het schudden, ik heb de auto sinds vrijdag, 460 1.8i automaaat, uit 1995, ik heb er 1350 euro voor betaald, maar het schudden komt doordat er een klep verbrand is of de zuigerveren, kosten 1500 of 750 euro!! (ongeveer prijs). Dat was ook de rede dat het oranje lampje bleef branden. Ik heb aan de vorige eigenaar gevraagd of het schudden kwaad kon maar deze vertelde mij dat de auto dit vanaf het begin gedaan heeft, niet dus hij rijdt op 3 cilinders dus dat moeten ze geweten hebben, lullig he?
wil iemand de auto kopen? hij is echt heel mooi niet 1 roestplek te zien ik heb op dit moment niet het geld om hem te laten maken.

ik ben gewoon stom geweest maar dat is mijn probleem ik vertrouw de mensen.


groet andre
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

is het misschien niet interressanter uit te kijken anders naar een ruilblok.
Het schudden en op 3 pitten lopen moet je normaal gesproken heel goed kunnen merken(had het in m'n eerste week auto rijden, bougie kapot)
Snap om eerlijk te zijn zowiezo niet dat je de auto zo gekocht heb.
Maar om die klep te herstellen zal de kop eraf moeten, en dan de klep vervangen.
Als je iemand heb die het juiste gereedschap heeft en die goedkoop kan sleutelen dan zal het een stuk goedkoper uitkomen, want het is vooral uurloon wat je betaalt. aan onderdelen zit je op 50 tot 100 euro.
Aan de andere kant heb je ook kans dat er nog meer mis is.
Zou toch eens uitkijken naar een ander motorblok waarvan wel bekend is dat het goed is en dan kijken of je het ergens bij een wat goedkopere garage als een dealert in kan laten bouwen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Johan_B
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20.06.2007 - 09:15

Wat hebben ze gedaan om tot deze diagnose te komen? Een compressie meting? Een lek test?
In het geval van een lekkende klep hoeft alleen maar de kop er af, in het geval er echt een probleem is met een zuiger heb je een groter en duurder probleem.
Repareren of een ander goed ruilblok lijkt me dan een betere oplossing dan proberen hem kapot te verkopen. Wat denk je dat hij in deze staat op gaat brengen?

Ik lees net je eerste post en daarin schrijf je dat je alleen een probleem hebt als hij in drive staat? Als hij in z'n vrij wel goed loopt kan het ook niet zijn dat hij dan in drive ineens op drie cilinders gaat lopen...........raar verhaal hoor.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik zou minimaal naar een niet-dealer, Volvo-specialist rijden voor een 2nd opinion, dat kan zeker geen kwaad. Niets ten nadele van een dealer, maar dat is niet altijd de goedkoopste plek voor dit soort klusjes...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

prijs van de wagen keldert naar een dieptepunt met een verbrande klep, collega kreeg nog maar 550, en die had dan nog een G3 installatie er in ook! (hogere tweedehands waarde met g3)

Zoals gezegd eerst een second opinion, een nieuwe klep kost je de kop niet, en als je het bij een normale garage, of beter nog, bij een beun laat doen vallen de kosten goed te overzien, ruilblok gaat je sowieso weer een paar honderd kosten, voor een goeie (of je hebt er een met 2/2.5 ton en dan kun je later weer problemen krijgen) en het blok omwisselen gaat je, zelfs bij een beun, nog geld kosten...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”