Hoi,
Ik heb een Volvo V40 (2002) met RTI op een HU-1205. Ik was op zoek naar een manier om op de HU een AUX te krijgen. Ik heb al vanalles over de iMIV gevonden, en moet nu alleen de vrouw nog even overtuigen van de nut van de aanschaf van dat ding. En een iPOD. Of van de aanschaf van een MII(+)
Maar tot die tijd wil ik al wel eens kijken naar de inbouw mogelijkheden. De handleiding op deze website ziet er mooi uit, maar ik lees ook her en der aanwijzingen dat je heel makkelijk bij de RTI zou kunnen en daar aftakkingen kan maken. Dit zou dan in de kofferbak zitten. Je zou hier bijvoorbeeld ook heel gemakkelijk de 10 CD wisselaar aan kunnen sluiten. Klopt dat? Ligt die bedrading er al? En waar kan ik er dan het makkelijkste bij? Ligt hier misschien ook een vaste + om mijn blue tooth GPS antenne op aan te sluiten?
Waar RTI in V40?
- Maarten
- 5th Gear member
bij jouw auto zit er niets van de navi achterin,alles zit in de HU-1205,behalve de Gps ontvanger,die zit ergens in je dashboard verstopt.
je kan idd wel de 10 cd wisselaar achterin hebben,maar die is dan weer niet voor de navigatie maar enkel voor de audio.
het aansluiten van de Imiv is echter een fluitje van een cent,alles plug en play.
Of je al een kabel hebt lopen achterin weet ik niet,ligt er aan of je al een wisselaar achterin hebt(of hebt gehad)
heb je het topic over de Imiv al doorgespit?Staan een heleboel tips en ervaringen op en op de laatste paar pagina,s ook enkele inbouw verslagen met foto's
succes
je kan idd wel de 10 cd wisselaar achterin hebben,maar die is dan weer niet voor de navigatie maar enkel voor de audio.
het aansluiten van de Imiv is echter een fluitje van een cent,alles plug en play.
Of je al een kabel hebt lopen achterin weet ik niet,ligt er aan of je al een wisselaar achterin hebt(of hebt gehad)
heb je het topic over de Imiv al doorgespit?Staan een heleboel tips en ervaringen op en op de laatste paar pagina,s ook enkele inbouw verslagen met foto's
succes
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
-
- 2nd Gear member
Ja, ik heb dat topic doorgekeken, daar komen deze twee opties vandaan: inbouw in de kofferbak met makkelijk aansluiten op bestaande kabel (die ik dan waarschijnlijk niet heb), of inbouw zoals in de handleiding van Okke, achter de HU (Die handleiding was ook al handig om te zien waar te beginnen met het uitbouwen van de middentunnel e.d. :
)
Nou ja, als de kabel dan niet naar achteren ligt, ligt er ws ook geen vaste plus. Zijn de achterlichten toevallig massageschakeld? Of de kofferbakverlichting? Dan kan ik daar de plus voor mijn eigen GPS antenne vandaan pakken.
Nou ja, als de kabel dan niet naar achteren ligt, ligt er ws ook geen vaste plus. Zijn de achterlichten toevallig massageschakeld? Of de kofferbakverlichting? Dan kan ik daar de plus voor mijn eigen GPS antenne vandaan pakken.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo Qinx,
Ben je er uit gekomen? Als je nog vragen hebt, stuur ons dan een mailtje.
Groet,
Bob
Ben je er uit gekomen? Als je nog vragen hebt, stuur ons dan een mailtje.
Groet,
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Paul
- Geartronic member
Hai VolvoTech, daar is toch het forum voor?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Ik heb er geen tijd meer voor gehad helaas.
Maar in andere auto's gebruikte ik echter altijd de kofferbakverlichting voor permanente voeding van m'n GPS antenne, dus dat zal hier ook wel lukken, als die massgeschakeld is. Dan heb ik die uitbreidingskabel naar achteren niet nodig.
Als ik een iMIV en iPOD koop, ga ik em denk ik inbouwen naast het handschoenenvakje, en anders ergens in de middentunnel. Misschien dat we deze kerst bij mijn schoonfamilie zijn (die woont in Texas), dus dan kan ik daar ook die iMIV laten bezorgen en een iPOD aanschaffen
Maar in andere auto's gebruikte ik echter altijd de kofferbakverlichting voor permanente voeding van m'n GPS antenne, dus dat zal hier ook wel lukken, als die massgeschakeld is. Dan heb ik die uitbreidingskabel naar achteren niet nodig.
Als ik een iMIV en iPOD koop, ga ik em denk ik inbouwen naast het handschoenenvakje, en anders ergens in de middentunnel. Misschien dat we deze kerst bij mijn schoonfamilie zijn (die woont in Texas), dus dan kan ik daar ook die iMIV laten bezorgen en een iPOD aanschaffen

- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo Qinx,
Prima oplossing in de middenconsole of naast het handschoenen vakje.
Stroom zou ik even netjes van een daartoe ge-eigende draad tappen, niet van de verlichting.
De iMiv heeft trouwens een vaste 12v stroombron nodig, dus geen contact geschakelde. de iMiv schakelt zichzelf namelijk 20 seconden na uitzetten van het contact zelf uit.
Groet
Bob
Prima oplossing in de middenconsole of naast het handschoenen vakje.
Stroom zou ik even netjes van een daartoe ge-eigende draad tappen, niet van de verlichting.
De iMiv heeft trouwens een vaste 12v stroombron nodig, dus geen contact geschakelde. de iMiv schakelt zichzelf namelijk 20 seconden na uitzetten van het contact zelf uit.
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo Qinx,
Nee, dat is juist geen probleem, de Melbus signaleert dat de auto uit is en vervolgens schakelt de iMiv zich keurig uit!
Ivm status opslag, is het nodig dat de iMiv aan de continu spanning hangt, en om te voorkomen dat de accu van je auto leeg raakt, schakelt de iMiv zich dus actief uit.
Groet
Bob
Nee, dat is juist geen probleem, de Melbus signaleert dat de auto uit is en vervolgens schakelt de iMiv zich keurig uit!
Ivm status opslag, is het nodig dat de iMiv aan de continu spanning hangt, en om te voorkomen dat de accu van je auto leeg raakt, schakelt de iMiv zich dus actief uit.
Groet
Bob
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- xc90t6
- 4th Gear member
- Contacteer:
Zou zeker een Ipod in de VS kopen. Laatst gekeken in je betaalt daar evenveel voor een Ipod 80GB als in NL voor een 30GB. Maar wel gelijk muziek opzetten! Anders denkt de douane dat je hem aan het smokkelen bent. Voor de zekerheid ook eerst de rekening per post naar je huis sturen en dan de Ipod los meenemen.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i