Hallo Allemaal,
Onze 340 variomatic maakt echt enorm veel lawaai (dat zal iedere 340 variomatic versie wel doen denk ik zo). Als we op de snelweg rijden moeten we bijna tegen elkaar schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Is daar iets aan te doen?
Geluidsdemping binnenin mogelijk voor 340
- nvdw
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 17:50
Zogeheten bitumen-matten hebben een geluiddempende werking en zijn niet extreem duur, naar ik heb begrepen. Probeer er eens op te googelen, of vraag ernaar bij je DHZ-zaak. Het zal niet al het lawaai wegnemen, maar allicht dat het scheelt.
Mijn tip: rij niet harder dan 100. Dan draait de motor al 4000 tpm en dat vind ik persoonlijk al vrij veel. Bij 120 is dat al tegen de 4500 tpm en de herrie is dan inderdaad niet om vol te houden.
Mijn tip: rij niet harder dan 100. Dan draait de motor al 4000 tpm en dat vind ik persoonlijk al vrij veel. Bij 120 is dat al tegen de 4500 tpm en de herrie is dan inderdaad niet om vol te houden.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:11
Hoi Nvdw,
dat is een goede tip over die bitumen matten. Vandaag hebben we na lang zoeken een andere auto gekocht maar de volvo niet ingeruild. Ik kan 'm nog niet missen.... dus misschien dat ik nog wel wat frutsel met geluiddempende matten om 'm voor de tijd dat we 'm nog hebben wat leefbaardere kunnen maken.
dat is een goede tip over die bitumen matten. Vandaag hebben we na lang zoeken een andere auto gekocht maar de volvo niet ingeruild. Ik kan 'm nog niet missen.... dus misschien dat ik nog wel wat frutsel met geluiddempende matten om 'm voor de tijd dat we 'm nog hebben wat leefbaardere kunnen maken.
- drraven
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 17:23
Heb pas geleden alle bitumen matten uit een 343 uit '81 gehaald, was een enorm monnikkenwerk, heb dagen samen met een maatje zitten bikken, slijpen en schuren, en voelde me achteraf een mijnwerker die aan de vut toe is, maar goed, naar mijn ervaring zitten er dus bitumen matten in types uit 1981
440 1.8 Si 80pk '95
V40 1.9 TD 90pk '98
343 2.3 200pk '83
240 Polar 2.0 110pk '92
V40 1.9 TD 90pk '98
343 2.3 200pk '83
240 Polar 2.0 110pk '92
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ja die willen wel vast zitten!:)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
- Locatie: Amsterdam
Behalve goede isolatie onder achterbank, is ook isolatie van de onderkant van de motorkap van belang. Dit omdat de motor bij "hogere" snelheden flink wat toeren draait. Sommige uitvoeringen hebben wel isolatie tussen de verstevigingen van de motorkap, andere niet.
Alsnog plakken helpt wel!
Alsnog plakken helpt wel!
V70N 2.5T AWD
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R AT.
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R AT.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Wel leuk allemaal maar erggggggggg veel werk en is zo'n oud autootje dat wel waard? Je zou ook kunnen overweg eenvoudige goedkope oordopjes in te doen!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
- Locatie: Amsterdam
Als je niet naar de passagiers of muziek wilt luisteren: niets er in plakken!! Anders zeker doen. Het scheelt echt heel veel!HansEindhovenV70 schreef:Wel leuk allemaal maar erggggggggg veel werk en is zo'n oud autootje dat wel waard? Je zou ook kunnen overweg eenvoudige goedkope oordopjes in te doen!
PS: wat betreft zuinig en "hard" rijden: een 740 2.3 automaat is bij 130 km/u zuiniger dan een 1.4 340.