Sportchassis Volvo V50

Geleverd vanaf 2003
VolvoV50_Sven
Starter

Ik heb me een Volvo V50 besteld (2.0 D). Daarop staan 17' spartacus velgen met daar bovenop een verlaagd sportchassis.
Nu heb ik echter schrik dat ik veel aan comfort ga inleveren en dat ik de weg mankementen te goed zal voelen. = er is ook een baby op komst. Zijn er van jullie die ook een verlaagd sportchassis hebben? Wat zijn jullie bevindingen? Eerlijk zijn aub.

Thanks
BeePke
3rd Gear member

Ik ga de mijne vandaag bestellen en neem geen sportchassis, wel een dynamic chassis, inderdaad om naast de 17" niet te "hard" afgesteld chassis te hebben en het rijplezier te behouden. Is natuurlijk een persoonlijke smaak ook. Ik zie een beetje verlaagd wel graag maar met de R-Design er bij vind ik het net erover, dus wordt het R-Design + Dynamic Chassis. Bijkomend heb ik schrik om bepaalde vluchtheuvels en opritten van winkels met moeite te kunnen nemen, ja, hier in het Gentse zijn het soms echte kl*teheuvels (sorry voor het taalgebruik ;-)!
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
arisvh
2nd Gear member

Een kennis van mij heeft dezelfde combinatie.
Ik kan je vertellen: Het is spijkerhard !!
Zou het zelf nooit doen want wat je zelf al zegt, je voelt alles ...
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
Jules
1st Gear member

Vriend van me heeft ook een sportchassis, maar ik vind de auto nog steeds confortabel. Zoals BeePke als zegt het blijft een kwestie van persoonlijke smaak.

Ik heb zelf net een V50 D5 besteld met ook een sportchassis, gewoon omdat het de auto stukken mooier maakt en het rijdt nog prima ook.
aggadomo
2nd Gear member

Awel Beepke, ondanks uw taalgebruik heb je toch volledig gelijk wat betreft de Gentse heuvels :-)
Edgar
5th Gear member

Een sportonderstel vind ik persoonlijk altijd wel fijn en prettig sturen. De hardheid van een sportonderstel merk je pas als de weg slecht is.. hobbels drempels en Belgische autowegen.. :wink:

Het standaard onderstel voldoet wat mij betreft al erg goed, en idd met een gezin, baby zou ik het niet aanraden...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
eXite
4th Gear member

Ik heb een S40 met 18" velgen en het dynamic chassis. Af en toe word ik, zeker in de binnenstad, HE LE MAAL gek van het gehobbel. Er wordt zo goed als alles doorgegeven aan je billen ;) Op de snelweg is het dan wel weer prima, daar rijdt het heerlijk, zeker op wat hogere snelheden. De afweging? Ik zou zonder nemen in het vervolg, is alleen voor de T5 niet mogelijk...
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Pritchard
5th Gear member

Heuvels in Gent?? Ik woon ook in Gent, ben nog maar weinig heuvels tegengekomen ;)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
mr Lee
1st Gear member

Ik ben in het bezit van dezelfde combi (sport chassis en 17"). Het is vooral een kwestie van smaak, een proefrit met beide doet wonderen. Ik ben het wel met Edgar eens... als je van plan bent veel over slechte wegen te rijden... doe het dan vooral niet.

Overigens... de drempels in Almere kom ik prima over, een niet verlaagde Honda Prelude heeft hier meer problemen mee.
'08 V50 2.0D Edition 1 - Brilliant Blue Pearl - 17"; Zaurak diamond cut - Sport Chassis - High Performance Audio - Bodykit
kennethbril
3rd Gear member

Hmmmm ik heb 18 duimers en dat ligt al hard genoeg . Heb een maand in één V50 gereden met sport chassis en ik vond het nogal hard . Dus maar voor comfort gekozen . Ga nogal veel op reis en er komen mischien ook nog kindjes.
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
VolvoV50_Sven
Starter

Dus als ik het goed versta kan het met een baby net iets te hard worden?
en een dynamic chassis is harder dan een sportchassis?
kennethbril
3rd Gear member

nee sport is harder . En een baby is geen porseleine vaasje hé, die klein mannen vinde da soms plezant als de wagen harder ligt . Goei leerschool voor later.Nu ook weer ni dakar gaan doen met uwen baby hé
VolvoV50_Sven
Starter

Ik heb de garage gebeld voor het annuleren van het sportchassis. 2 weken geleden heb ik de de bestelbon getekend. Blijkbaar kon ik niets meer veranderen, maar de verkoper ging naar zweden bellen. Alles ging afhangen van "the good will" van de Zweden. Laat ons hopen.
kennethbril
3rd Gear member

Euh bedoel je niet Gent ? En ik ging zelfs 2 dagen later om nog een optie bij te bestellen bij mijn dealer en dit ging zelfs al niet meer . Ik hoop het beste
mr Lee
1st Gear member

toen mijn auto besteld werd is mij uitgelegd door de dealer dat hij in de computer kan zien tot wanneer hij wijzigingen kan doorvoeren. Behalve dat het een V50 is, kan alles gewijzigd worden. Als ik me het goed herinner is dat tot ongeveer een maand voor de leverdatum.
'08 V50 2.0D Edition 1 - Brilliant Blue Pearl - 17"; Zaurak diamond cut - Sport Chassis - High Performance Audio - Bodykit
Warakurna
Starter

mij heeft de dealer gezegd dat ze zelfs tot 10 dagen voor productie kunnen wijzigen.
De dealer had voor zichzelf 10 stuks V50 besteld. Had dringend wagen nodig wegens aantal bereikte kilometers in lease, en hij heeft dan maar een bestelling V50 omgezet in een S40. Praten we dan nog niet over een optietje meer of minder....
BeePke
3rd Gear member

Ik vermoed dat mocht het nodig zijn voor mijn wagen ik wel iets kan regelen. En orders voor C30, S40, V50 en S60 komen in Gent toe.
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
dionysos1973
2nd Gear member

Ik heb ook 17" en het sportonderstel, en ik vind het qua hardheid wel meevallen. Wel is het nogal een bonkig onderstel. Soms, bij drempels of wat diepere hobbels in de weg, hoor je een soort van bonk. Ik heb er al twee keer bij de dealer over geklaagd, maar die zegt dat dit een bekend verschijnsel is van de Ford/Volvo sportonderstellen. Ik twijfel nog of ik dit moet accepteren. Wat vinden jullie? Is dit inderdaad normaal?
Volvo V50 2.0D Edition II / Brilliant Blue / 17"; Zaurak Diamond Cut / Sport Chassis / Dala Offblack / Bi-Xenon / Premium Sound / 6-CD Wisselaar / Winterpakket / MY2007
kennethbril
3rd Gear member

Jup , is normaal . Met 18 duimers word het wel heel hard . En ik heb ook al ondervonden hoe harder het onderstel en de vering , hoe sneller je velg begint krom te trekken bij diepe putten en uitsteeksels.Men ventieldopjes hebben ze ondertussen ook alweer gestolen . 2 stuks . Fucking scootertuig
dionysos1973
2nd Gear member

Toch is het slecht dat je daar niet voor gewaarschuwd wordt, of dat ze er geen structurele oplossing voor hebben. Bij een premium merk als Volvo horen geen bonkige onderstellen.
Volvo V50 2.0D Edition II / Brilliant Blue / 17"; Zaurak Diamond Cut / Sport Chassis / Dala Offblack / Bi-Xenon / Premium Sound / 6-CD Wisselaar / Winterpakket / MY2007
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”