Startmotor verkouden

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Maurits440
1st Gear member

Hey allemaal,

Ik heb een startmotor die bij het starten is even een beetje kucht en daarna gewoon aanslaat... Dit gebeurt nu iedere keer..
Is het mogelijk dat dit aan de accu ligt, of moet ik het ergens anders zoeken? Volgens mijn vriendin bleven de lichten vandeweek branden terwijl de sleutel uit het contact was.. Gelukkig was ze zo slim om de schakelaar tussen daylight running en stadslicht in te plaatsen...
Voor de rest rijdt de auto overigens top!
Jarl
3rd Gear member

Kan idd je accu zijn. Wanneer je lichten langere tijd aan zijn geweest en je accu dus leeg raakt kan het geen kwaad. Wanneer dit een aantal keer gebeurd is, dan kan je accu wel eens aan het overlijden zijn. Op die manier krijgt uiteindelijk je startmotor niet genoeg stroom meer om volledig zijn werk goed t doen.
Nu paktie m dan nog net wsl, maar kan best dat over tijdje de startmotor alleen maar gaat ratelen. Teken dat je accu verrot is.

Doet de startmotor dit alleen na een tijdje stilstaan of ook wanneer de auto na een stuk rijden afgezet is en daarna weer aangezet?
Als het alleen is met na een tijdje stilstaan, kun je het volgende doen:
Zet eind van de dag je auto stil; volgende ochtend zet je er een andere auto bij en probeer je dmv accu's verbinden te starten...als dat kuchen nu weg is...weet je zeker dat het aan je accu ligt.

Succes

Jarl
Maurits440
1st Gear member

Ja hartstikke bedankt, dat is een hele goede.. Ik laat weten wat het was!
Maurits440
1st Gear member

Zo zit een nieuwe 60 amp originele Volvo accu in (a 83.30 euro bij Ton van Kuyk Beverwijk) en start weer zonder problemen! Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”