Lieve mensen.
De volvo 145 van mn vriendin is zojuist veeeel te streng gekeurd door iemand die geen verstand van oldtimers heeft. Hij is afgekeurd op de kriksteunen voor. Ik ben al weken op zoek naar een lasser, maar kan niemand vinden die het kan/wil doen.
We hebben haar gekocht om mee op vakantie te gaan en hebben al behoorlijk wat moeten slikken qua reparaties.
We zijn nu ten einde raad en mn vriendin is ontroostbaar.
Wie weet er iemand of kan zelf wat lassen?
Natuurlijk wordt er gewoon betaald
HELP! Wie helpt ons?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Van lassen heb ik weinig verstand, maar ik weet wel dat je een herkeuring kunt laten doen. De RDW doet ook steekproeven dus waarom zou jij dat niet kunnen verlangen van je garage?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Misschien handig om even te laten weten in welke regio je woont.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- boarderbas
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reacties.
Een herkeuring zal niet meer gaan. Ik heb gister even gekeken en de eikels hebben met grof geweld de hele bodem open gebroken (en ze hadden al een vomplete set chroomstrips die in de bak lag vernield!)
Je ziet gewoon glimmend blikwerk omgekruld...
Het feit is dat voor de apk de kriksteunen hard moeten zijn. Die zijn hard, aleen het blik eromheen niet.
Ik woon in enschede. De garage heeft aangeboden het voor 175 te lassen, maar ik heb niet erg veel vertrowen in hun kunsten.
Ik woon in regio oost. Stukje rijden vindt ik niet erg
Een herkeuring zal niet meer gaan. Ik heb gister even gekeken en de eikels hebben met grof geweld de hele bodem open gebroken (en ze hadden al een vomplete set chroomstrips die in de bak lag vernield!)
Je ziet gewoon glimmend blikwerk omgekruld...
Het feit is dat voor de apk de kriksteunen hard moeten zijn. Die zijn hard, aleen het blik eromheen niet.
Ik woon in enschede. De garage heeft aangeboden het voor 175 te lassen, maar ik heb niet erg veel vertrowen in hun kunsten.
Ik woon in regio oost. Stukje rijden vindt ik niet erg
- boarderbas
- 2nd Gear member
Wat bedoel je ferdy?
APK is APK en APK is meestal niet echt een goede graadmeter van betrouwbaarheid.
Ik baal er gewoon van dat, terwijl heel lassend nederland op vakantie is iemand mijn kar volledig openbeekt en hem dan teruggeeft met: wij kunnen het niet voor je fixen.
Geef het dan als andachtspunt voor een volgende apk! Hij wist dat we er mee op vakantie gingen.
Ik heb nu eend eal met de garage die de APK heeft aangenomen. Ze willen het voor 175 lassen. Ik heb alleen erg weinig vertouwen in hun kunsten...
APK is APK en APK is meestal niet echt een goede graadmeter van betrouwbaarheid.
Ik baal er gewoon van dat, terwijl heel lassend nederland op vakantie is iemand mijn kar volledig openbeekt en hem dan teruggeeft met: wij kunnen het niet voor je fixen.
Geef het dan als andachtspunt voor een volgende apk! Hij wist dat we er mee op vakantie gingen.
Ik heb nu eend eal met de garage die de APK heeft aangenomen. Ze willen het voor 175 lassen. Ik heb alleen erg weinig vertouwen in hun kunsten...
- Battlecruiser
- 8th Gear member
De beste lassers met een beetje fantasie en inlevingsvermogen zijn doorgaans de (helaas steeds schaarsere) smeden.
Hier en daar zitten ze nog. Kun je er bij jou in Twente geen vinden, zoek dan een klein "landbouwmechanisatiebedrijf", waar ze trekkers en landbouwmachines repareren. Dat zijn eigenlijk de opvolgers van de good-old smid.
In Bathmen zit er eentje vlak tegenover slager Janssen.
Hier en daar zitten ze nog. Kun je er bij jou in Twente geen vinden, zoek dan een klein "landbouwmechanisatiebedrijf", waar ze trekkers en landbouwmachines repareren. Dat zijn eigenlijk de opvolgers van de good-old smid.
In Bathmen zit er eentje vlak tegenover slager Janssen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- boarderbas
- 2nd Gear member
Thx battlecruiser... ik zal eens informeren.