Ik ben op zoek gegaan naar dakragers voor mijn 940 (met roofrail). Dan ben je al beperkt in je keuzes. Nu vroeg ik me af of dakdragers voor een S40, V40, etc. (ook voor roofrail) uitwisselbaar zouden zijn of niet. Als dat allemaal hetzelfde is zou dat een stuk eenvoudiger worden. Ik heb al gezocht in eerdere berichten maar deze info niet gevonden. iemand een idee?
Wouter.
dakdragers op roofrail
- Valkyrie
- 2nd Gear member
Als je nieuwe dakdragers koopt dan heb je het meest voorkomende model nodig (bv. de MontBlanc Readyfit 20). De S40 bestaat niet met roofrail dus daarvoor heb je een andere kit nodig die wel speciaal voor de S40 is en voor de V40 zou je ook de RF 20 kunnen gbruiken.
“YOU CAN NEVER HAVE TOO MANY MOOSE”
-Viking for life-
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
Hoi Wouter,
Het is minder moeilijk dan je denkt. Als je naar het systeem van Thule kijkt (werk ik niet, ben geen dealer of wat dan ook hoor) via onderstaande link, dan zie je precies wat je nodig hebt:
http://www.thule.co.uk/appguide/
De dakdragers bestaan uit twee delen, namelijk de stang en de houders aan het einde. Deze zijn uitwisselbaar, dus de houders kunnen met verschillende typen (lengtes) stang worden uitgerust. Voor jouw 940 heb je de houders type 755 nodig (zelfde als voor VW Passat en vele ander gangbare merken, dus makkelijk aan te komen via Marktplaats). Daarnaast heb je de stang 761 nodig (120 cm lang), die is wel anders als voor bijv. de Passat (die heeft 760, 108 cm lang).
Laat ik nou nog twee stangen hebben liggen, type 761 ! Die mag je gratis komen afhalen (Volvo-rijders onder elkaar
). Dus als je nou op Marktplaats ergens twee dakdragers voor een Passat of A4 of zo op de kop tikt en vervolgens even naar Brandevoort rijdt, ben je helemaal klaar.
Ik hoor het wel.
Het is minder moeilijk dan je denkt. Als je naar het systeem van Thule kijkt (werk ik niet, ben geen dealer of wat dan ook hoor) via onderstaande link, dan zie je precies wat je nodig hebt:
http://www.thule.co.uk/appguide/
De dakdragers bestaan uit twee delen, namelijk de stang en de houders aan het einde. Deze zijn uitwisselbaar, dus de houders kunnen met verschillende typen (lengtes) stang worden uitgerust. Voor jouw 940 heb je de houders type 755 nodig (zelfde als voor VW Passat en vele ander gangbare merken, dus makkelijk aan te komen via Marktplaats). Daarnaast heb je de stang 761 nodig (120 cm lang), die is wel anders als voor bijv. de Passat (die heeft 760, 108 cm lang).
Laat ik nou nog twee stangen hebben liggen, type 761 ! Die mag je gratis komen afhalen (Volvo-rijders onder elkaar
Ik hoor het wel.
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
-
- Starter
Bedankt voor het aanbod.
Ik heb gekeken en is idd een kwestie van de juiste stangen en de juiste koppelingen bij Thule. Valt nog niet helemaal mee op marktplaats want de meeste mensen vertellen niet de juiste info om genoeg te weten over het model.
Inmiddels terug van vakantie moet ik ook zeggen dat alles er wel in past met deze auto. inclusief een plek voor de hond en de mogelijkheid om nog net over de spullen heen door de achteruit te kijken.
Ik wacht er dus nog maar even mee want ook met klussen gaat alles er meestal wel in. In ieder geval bedankt voor het aanbod.
Wouter.
Ik heb gekeken en is idd een kwestie van de juiste stangen en de juiste koppelingen bij Thule. Valt nog niet helemaal mee op marktplaats want de meeste mensen vertellen niet de juiste info om genoeg te weten over het model.
Inmiddels terug van vakantie moet ik ook zeggen dat alles er wel in past met deze auto. inclusief een plek voor de hond en de mogelijkheid om nog net over de spullen heen door de achteruit te kijken.
Ik wacht er dus nog maar even mee want ook met klussen gaat alles er meestal wel in. In ieder geval bedankt voor het aanbod.
Wouter.
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heeft een 940 ook nog een dakgoot, net als de 240? De houders daarvoor van Thule zijn niet zo duur. Die voor de roofrail dan weer wel...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver