hallo,
in mijn nog te krijgen witte s80 zit ook een geintegreerde telefoon waar je een simkaart in kan doen,
nu zit ik bij orange en die geven maar 1 simkaart per abonement, hoe lossen jullie dat op? steeds kaartje wisselen of andere oplossing?
telefoon
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat de echte oplossing een dubbele kaart is. Kijk maar eens bij andere providers voor een oplossing, misschien willen ze graag je Orange abb. overnemen. Ik kreeg ook eigenlijk de indruk dat de meeste providers van die dubbele kaarten af willen. Wie weet good old KPN?
In het verleden gebruikte ik ook een dubbele kaart, maar dat is nu gelukkig niet meer nodig met een bluetooth carkit, die bevalt me prima!
In het verleden gebruikte ik ook een dubbele kaart, maar dat is nu gelukkig niet meer nodig met een bluetooth carkit, die bevalt me prima!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
@IKE
Is dat niet een wat kostbare oplossing, je krijgt dan toch de gesprekskosten van de ene mobiel naar de andere?
Is dat niet een wat kostbare oplossing, je krijgt dan toch de gesprekskosten van de ene mobiel naar de andere?
- IkeV70
- 5th Gear member
Het grote voordeel van 2 losse SIM kaarten is dat je niet het probleem hebt van het uit- en inschakelen van je mobiele telefoon. Er zijn forumleden die deze oplossing gebruiken.
Kosten moet je zien te drukken door zo voordelig mogelijke gesprekskosten, dus het 2e nummer als voordeelnummeer instellen bijvoorbeeld.
Kosten moet je zien te drukken door zo voordelig mogelijke gesprekskosten, dus het 2e nummer als voordeelnummeer instellen bijvoorbeeld.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Toen ik met twee sim kaarten werkte was er wel het nadeel dat de telefoon waarmee je het laatst gebeld hebt, bij een volgend binnenkomend gesprek afging. Dat is niet altijd handig, je was dan net uit de auto gestapt en dan kwam de binnenkomende lijn dus IN DE AUTO binnen.
Misschien is dit niet bij alle providers het geval, zelf vond ik dit niet makkelijk. Met bluetooth is dat probleem opgelost.
Misschien is dit niet bij alle providers het geval, zelf vond ik dit niet makkelijk. Met bluetooth is dat probleem opgelost.
-
- 2nd Gear member
KPN kent nog steeds de DUO-SIM en inderdaad is het heel vervelend als je de auto telefoon aan zet moet je de GSM uit zetten en bij het verlaten van de auto moet je eigenlijk even bellen met de GSM anders ben je er niet zeker van dat hij gesprekken kan aannemen.
Mensen die je bellen krijgen dan direct de voicemail.
Dus......de ingebouwde Volvo telefoon is er fijn in het gebruik maar ik zet hem alleen maar aan als ik meerdere uren in de auto zit.
Mensen die je bellen krijgen dan direct de voicemail.
Dus......de ingebouwde Volvo telefoon is er fijn in het gebruik maar ik zet hem alleen maar aan als ik meerdere uren in de auto zit.
Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Opel Kadett City Oranje (toen al een derde deur)
Citroen CX 2000 Zilver chroombumber en veel roest
Citroen CX 2200 licht blauw
Citroen CX 2200 zwart met beige leren interieur
Citroen XM V6 - Exclusieva Bordeauxrood
2e auto MG C GT 3.0 liter 6 in lijn
Citroen XM V6 - Exclusieva Zilver
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
-
- 2nd Gear member
Ik weet het niet maar ik zou het wel graag willen weten want zo een luidspreker in de hoofdsteun met een zwanehals microfoon belt perfect. 

Citroen 2CV4 Rood met dubbele uitlaat
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
Volvo C70 2.4T Zilver
Volvo S80 T6 Zwart
Volvo S80 D5 summum
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Dat is een goede vraag en zou voor veel bestuurders het ei van Columbus zijn. Misschien een Volvo Dealer deskundige die hierop een antwoord weet??coolyo0o schreef:is bleutooth in te bouwen op het bestaande systeem?
Zelf heb ik een Nokia bluetooth die over de stereo installatie/radio gekoppeld is, dus niet via de Volvotelefoon om dat ik die simpelweg niet heb. De Nokia kit werkt uitstekend en ik ben er zeer tevreden over. Je kunt een aantal telefoons inprogrammeren. Als mijn vrouw in de auto stapt, maakt haar telefoon automatisch verbinding met de carkit.
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat hangt er vanaf, wat je daarmee bedoeld. Je kunt de nummerieke toetsen natuurlijk niet gebruiken, maar de zwanehals en de speaker in de hoofsteun hebben een gewone jack-plug aansluiting, dus die kun je zonder problemen wel gebruiken.coolyo0o schreef:is bleutooth in te bouwen op het bestaande systeem?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Let op: Ik weet niet hou oud je auto is maar als deze bouwjaar 1999 heeft en de simkaart moet achter onder de hoedenplank geplaatst worden dan kun je niet eens een orange simkaart gebruiken. Deze telefoon ondersteunt niet de dualband die deze provider gebruikt.
Er zijn maar twee providers die je bij deze telefoon kunt gebruiken en dat is KPN of Vodafone alle andere werken niet en worden niet door de telefoon ondersteund.
Ikzelf heb hier ook een probleem mee gehad. En heb nu een vodafone sim gehaald deze werkt perfect.
Er zijn maar twee providers die je bij deze telefoon kunt gebruiken en dat is KPN of Vodafone alle andere werken niet en worden niet door de telefoon ondersteund.
Ikzelf heb hier ook een probleem mee gehad. En heb nu een vodafone sim gehaald deze werkt perfect.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
- coolyo0o
- 2nd Gear member
hij is van 2001 en de simkaart kan geloof ik in het dashnord worden gestoken maar weet niet of orange (waar ik bij zit )word ondersteund
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- Max
- 7th Gear member
Dat is knudde, ik heb net de Duo Sim gekregen (van Orangestreetie schreef:Let op: Ik weet niet hou oud je auto is maar als deze bouwjaar 1999 heeft en de simkaart moet achter onder de hoedenplank geplaatst worden dan kun je niet eens een orange simkaart gebruiken. Deze telefoon ondersteunt niet de dualband die deze provider gebruikt.

Waarom dan toch een Duo Sim?
- ik vind het handiger om gewoon mijn mobiel uit te zetten dan door te schakelen
- doorschakelen kost nog eens extra
- op mijn abonnement zit ruim voldoende saldo en de prepaid kaart moet ik steeds opwaarderen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
vodafone kent overigens ook nog de mogelijkheid om met twee sims en twee telnummers van een abo gebruik te maken. dit kost wel 10 euro per maand extra.
Geniet van het leven en van elkaar.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als je een vodafone abo-kaart plaatst in een "oudere" autotelefoon krijg je nog wel Libertel in beeld. Dit is overigens met een software-update (niet gratis) op te lossen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- MM
- 2nd Gear member
van duo-sim werd ik echt helemaal gek. steeds telefoon aan/uit zetten.
Heb nu ook sim-only van vodafone in auto. Op mijn eigen telefoon ingesteld dat íe doorschakelt naar auto zodra ik oproep weiger. Dus wordt ik gebeld: weigeren en even later gaat telefoon in auto. Perfect.
Maar toegegeven in andere auto BT-setje parrot en dat is toch ook wel heeeel handig. alleen zo'n lelijk ding op dash.
Heb nu ook sim-only van vodafone in auto. Op mijn eigen telefoon ingesteld dat íe doorschakelt naar auto zodra ik oproep weiger. Dus wordt ik gebeld: weigeren en even later gaat telefoon in auto. Perfect.
Maar toegegeven in andere auto BT-setje parrot en dat is toch ook wel heeeel handig. alleen zo'n lelijk ding op dash.
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]