Goedemorgen allemaal,
Sinds een paar weken maakt onze V50 1.6D een fluitend geluid. In de vijfde versnelling, tussen 2300 en 2800 tpm. Dat houd in dat vanaf 120km tot 140 km dit geluid optreed. Nu heb ik 'vroeger' o.a. een Delta HF Integrale gehad en die turbo fluit was toch heel anders. Ook ander turbo diesels die ik heb gereden hadden dit niet. De V50 is van januari 2007 en heeft nu ruim 25000 km gereden.
Wie kan mij vertellen of dit normaal is, want tot zo'n 22000 km was deze fluittoon niet aanwezig.
Verder ben ik zeer tevreden over deze V50.
Alvast bedankt!
Henrico
fluitende turbo?
- kennethbril
- 3rd Gear member
Jij hebt een vogelvolvo . Gewoon is naar je aansluitingen laten zien , filter , turbo voor vuil als blaren of plastic ?
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
- Auk
- 6th Gear member
haha! Soms snap ik niet wat jij typt Kenneth:P haha!
Wanneer hij alleen in de vijfde versnelling dat gefluit laat horen zal het geen vuil oid kunnen zijn...
Denk eerder dat het met de drukopbouw te maken heeft, maar dan is het vreemd dat je het niet hoort in lagere versnellingen?
Ik denk eerder dat je het moet zoeken bij je hardware als vuil oid... Weet zo ook niet of het vaker voorkomt...
In ieder geval, zoals je topic naam aangeeft, fluiten doet iedere turbo:P
Wanneer je turbo dit geluid maakt is er wel wat mis, maar dan wil ik wel een keer met je mee rijden
(overigens doe ik er wel een moord voor om dit geluid uit mijn blok te krijgen!!!)
http://youtube.com/watch?v=QUrmqGzL9S8
Wanneer hij alleen in de vijfde versnelling dat gefluit laat horen zal het geen vuil oid kunnen zijn...
Denk eerder dat het met de drukopbouw te maken heeft, maar dan is het vreemd dat je het niet hoort in lagere versnellingen?
Ik denk eerder dat je het moet zoeken bij je hardware als vuil oid... Weet zo ook niet of het vaker voorkomt...
In ieder geval, zoals je topic naam aangeeft, fluiten doet iedere turbo:P
Wanneer je turbo dit geluid maakt is er wel wat mis, maar dan wil ik wel een keer met je mee rijden

http://youtube.com/watch?v=QUrmqGzL9S8