Instelgereedschap Zenith carburateur

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
lucluc
Starter

Wie heeft een tip of kan mij helpen aan een Midlock WST-5 CO instelgereedschap? Midlock zelf levert alleen nog WST-4 voor modellen tot 1978. De WST-5 is voor modellen na 1978. Er zijn hier vast wel mensen met een 242/4/5 DL of 360 DLS/GLS die een dergelijk probleem ook hebben (gehad).

Ik ben bezig met revisie van een Zenith, maar denk de naald niet los te krijgen uit die grote zuiger. Het borgschroefje heb ik losgedraaid, maar ook toen kwam de naald niet los. Het probleem is dat nu de olie steeds snel wegloopt, waarschijnlijk door een slechte O-ring om de naald.

Overigens heb ik op de site van BCCP ook twee soorten instelgereedschap gevonden, maar daarvan weet ik niet zeker welke geschikt is voor mijn carburateur. Wie wel?

instelgereedschap CD-carb (slot), imbussleutel met slot voor instellen CD carbs

Afbeelding

en: instelgereedschap CD-carb (imbussleutel), Instel gereedschap Zenith/Stromberg CD carbs Met dit gereedschap stelt U van buitenaf de sproeiernaald (CO) in zonder dat het membraam beschadigd wordt. Deze sleutel is voor de meeste types CD.

Afbeelding

Helaas voor mij is BCCP tot 20 augustus wegens vakantie niet te bereiken.
lucluc
Starter

Ik heb inmiddels beide instelgereedschappen besteld in Engeland, voor de helft goedkoper dan bij BCCP.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”