Heb een V70N T5 , met een 19T turbo, Rica chip, Ferrita downpiipe en 3 inch uitlaat. Wel leuk dus, maar het is de laatste tijd allemaal wat minder heb ik het idee. Het doorlopen hoog in de toeren wat met een 19t zo makkelijk gaat is minder
Afgelopen winter brandde zo af en toe het motormanagement lampje. Dat ging na een paar weken weer uit. De laastste keer is het door de dealer uitgezet. Bij het uitlezen kwam er uit dat één van de uitlaatsensoren stuk zou zijn. Nu is er bij de montage van de downpipe wel een beetje gerommeld met de verlenging van het kabeltje. Dat is later alsnog netjes in orde gemaakt. Omdat het lampkje niet meer brandde heb ik er verder geen aandacht aan besteed.
Desondanks had ik het idee dat de auto toch niet meer helemaal top liep. Laatst in Duitsland ging het wel snel in de 4e naar 225, maar de versnelling in 5 viel mij eigenlijk wel tegen. Op de Oberhausenstraight even 245, maar het was te druk om dat verantwoord vol te houden.
Omdat ik nu eindelijk wel eens zelf wilde weten wat er wel en niet aan de hand is heb ik een OBD transmitter gekocht van Vital Enginering. Dat ding wekt via bluetooth en laat op mijn Palm met OBD Gauge software precies zien wat er gebeurt.
Om een lang verhaal kort te maken: ik krijg de foutmelding dat de eerste 02 sensor het niet doet.
Dat verklaart wellicht waarom de auto naar mijn idee niet echt lekker loopt.
Het rare is alleen dat het motormanagementlampje uit blijft. Kennelijk regelt de ecu alles terug?
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik moet bekennen dat ik vorige week een stoplichtsprint probleem had met een andere V70N T5 (aan het afblazen van zijn turbo te horen zat er wel een ander chipje in) We waren even snel en da's toch lullig als je het hele boekje er op hebt laten zetten.
Zijn er overigens ook nog andere mensen in dit land die met dezelfde setup als ik rondrijden: V70N T5 19T, ferrita etc.
Ik zou graag eens wat van hun ervaringen willen horen
O2 sensors
- T5Fred
- 3rd Gear member
Beste V70t5-19t, ik ben wel in het bezit van een V70 maar dan (nog) wel een ongechipte uitvoering. Ben op dit moment bezig met het fabriceren van een 3" uitlaat van voor tot achter. Pas als die klaar is ga ik hem laten chippen.
Wat voor turbo er standaard op zit weet ik niet maar deze laat ik wel gewoon zitten.
Ik heb inmiddels de volgende modificaties achter de rug:
- Verlaagd, apex veren -40mm.
- Nieuwe schokdempers, gele koni's.
- 19" wielen met 245/35-19.
- Brembo 4-zuiger remklauwen, voor.
- Geperforeerde schijven 360mm, voor.
- Geperforeerde schijven achter, standaard maat.
In de planning, in willekeurige volgorde:
- 3" uitlaat, met racekat en links/rechts een demper.
- Chiptuning.
- Xenon verlichting.
- 4-zuiger remklauwen achter.
Wat voor turbo er standaard op zit weet ik niet maar deze laat ik wel gewoon zitten.
Ik heb inmiddels de volgende modificaties achter de rug:
- Verlaagd, apex veren -40mm.
- Nieuwe schokdempers, gele koni's.
- 19" wielen met 245/35-19.
- Brembo 4-zuiger remklauwen, voor.
- Geperforeerde schijven 360mm, voor.
- Geperforeerde schijven achter, standaard maat.
In de planning, in willekeurige volgorde:
- 3" uitlaat, met racekat en links/rechts een demper.
- Chiptuning.
- Xenon verlichting.
- 4-zuiger remklauwen achter.