Goedemiddag. Even voorstellen, Johan uit Groningen. Na een aantal jaren Passat 1.8 stationcar 1990 gereden te hebben heb ik vorig jaar (wegens kapot beyond repair van de passat) een '90er 740 estate LPG gekocht. Geweldig rijden hoor dus kort geleden overgestapt op een 940 GL estate van '93, weer op LPG.
Hier heb ik 1 raar dingetje mee: 4 dagen geleden starten, dashboardlampjes van tank, mistlicht, groot licht en linksaf brandden flauw (50%) en tankmeter gaf leeg aan. De dashboardverlichting brandde niet bij de teller en het middenconsole. Alles werkte verder goed (koplampen achterlicht, remlichten, knipperlichten). Auto 3x van contact af en gestart, probleem bleef. Als ik de dashboardlicht-dimmer naar 0 drukte ging alles uit (ook geen dashboardverlichting) en sprong de tankmeter weer naar de goede stand, maar na 1x richting aangeven kwam het terug. Dimmer naar vol en terug naar nul schuiven na iedere x richting aangeven.
50 km gereden, auto van contact af, gestart, probleem weg! Nu is het net weer teruggekomen. Wat kan ik hieraan doen? Is de electronica van deze Volvo's gevoelig? (met de 740 is het me in 1 jaar 4x overkomen dat er niets electronisch werkte, dan was 1 "reset" via het contactslot genoeg)
Even voorstellen / probleempje 940 GL dashboardlampjes
- jan weemering
- 4th Gear member
Beste Johan
ik weet niet zoveel van een 940, maar als er ergens meerdere lampjes tegelijk en op halve kracht branden, wat ook bijvoorbeeld bij je achterlichten kan gebeuren, bijvoorbeeld je zet je richtingaanwijzer aan die brandt maar half, maar tegelijkertijd gaat oon dat remlicht op halve kracht branden, dan is het een kwestie van niet goed geaard zijn.
ik denk dat dit met je dashboard hetzelfde is (vermoed ik)
groet
jan
ik weet niet zoveel van een 940, maar als er ergens meerdere lampjes tegelijk en op halve kracht branden, wat ook bijvoorbeeld bij je achterlichten kan gebeuren, bijvoorbeeld je zet je richtingaanwijzer aan die brandt maar half, maar tegelijkertijd gaat oon dat remlicht op halve kracht branden, dan is het een kwestie van niet goed geaard zijn.
ik denk dat dit met je dashboard hetzelfde is (vermoed ik)
groet
jan
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R