Tijdens het afspelen van een zelf gebrandde MP3 CD's (CD-R én CD-RW) slaat de muziek regelmatig over en komen er ook allerlei "bijgeluiden" uit de speakers. Het afspelen van dezelfde CD in de PC of home cinema set gaat echter zonder problemen.
Wanneer een nummer bovenstaande kuren vertoont en ik het nummer opnieuw start speelt het weer zonder problemen of komen de geluiden op een ander moment voor. Lijkt me dus niet direct een probleem van de CD maar eerder van het High Performance systeem in mijn V50
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
To chip or not to chip !?
V50 1.6D Edition 2, MY2007, Maple red pearl (in afwachting van Ipod adapter)
Alfa Romeo Spider Veloce, 1986
Alfa Romeo Giulia 1300 TI, 1968
Heb je al eens een ander type CD geprobeerd om op te branden (ander merk en kleur van de CD). Misschien heeft je audio installatie in de auto problemen met de gebruikte CD's.
Het gebeurt vaker dat een zelf gebrande CD niet of moeilijk leesbaar is voor een CD speler en heeft te maken met de lichtopbrengst van de laser.
Ik zou het ook even bij de dealer melden want zoals ik zie heb je een vrij nieuwe auto en is het mogelijk dat er een Firmware update nodig is voor je audio installatie.
Aangezien de unit ook WMA aankan dit maar eens geprobeerd en zowaar een veel beter resultaat. Zo af en toe klinkt er wat gekraak e.d. en bij opnieuw beluisteren is het er niet meer ... het lijkt meer een tekortkoming van de decoder te zijn?! Wellicht dat het aantal kbps nog wat invloed heeft ... maar weer eens experimenteren ... 2b continued!
To chip or not to chip !?
V50 1.6D Edition 2, MY2007, Maple red pearl (in afwachting van Ipod adapter)
Alfa Romeo Spider Veloce, 1986
Alfa Romeo Giulia 1300 TI, 1968
Ik zou toch eens informeren bij de Volvo dealer of er geen update is van de audio Firmware. Het kan zeker een probleem zijn in de decoder maar heel vaak kan dit Software matig opgelost worden met een update.
Volvo S60 T5 bj: 2002 2007-2012 198860 Km
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car
Hm, ik vervoer mezelf in 2 verschillende MY07 S40's (een vroege en een late) en het probleem komt me niet bekend voor. Ik gebruik wel MP3 van 128-256kb/s zonder VBR
VBR (variable bit rate) zou voor de huidige decoders ook geen probleem moeten zijn. OF staat hier iets van vermeldt in het gebruikershandleiding van de audio installatie?
Volvo S60 T5 bj: 2002 2007-2012 198860 Km
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car
Ik heb hetzelfde probleem en bij veel (niet alle) MP3's met VBR (variable bit rate) lijkt de decoder problemen te hebben. Getest met originele CD die wel werkt met CBR (constant bit rate), maar niet met VBR. Helaas zitten er nogal wat VBR files in mijn collectie, dus een structurele oplossing zou welkom zijn. Alles weer converteren naar CBR is ook nogal tijdrovend.