Leuk zo'n 480 vol electronica!
Gisteren lekker bezig geweest om (redelijk succesvol) m'n achterlichten een beetje netjes te krijgen.
Ben ik een stukje aan het rijden, gaan de koplampen niet meer naar beneden. Licht gaat wel uit, maar ze blijven gewoon open staan.
En tot overmaat van ramp kom ik er gisteravond achter dat, als ik mijn koplampen aan zet, de achterlichten uit gaan :?
Ook valt dan de dashboard verlichting van het middelconsole uit.
Heel apart allemaal!
De relais en zekeringen zijn allemaal in orde.
Zelf denk ik dat ik het probleem bij de CEM moet zoeken.
Andere misschien nog een idee?
Storing in de CEM?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 12:54
- Locatie: Vlijmen
- Contacteer:
maar jullie mogen Arie zeggen
Renault 21 1.9D Wit
Volvo 440 DL 1.7i Automaat Rood †
Ford Escort 1.3i Rood
Volvo 480 Turbo '90 Metallic zwart
Renault 21 1.9D Wit
Volvo 440 DL 1.7i Automaat Rood †
Ford Escort 1.3i Rood
Volvo 480 Turbo '90 Metallic zwart
- t_w
- 4th Gear member
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12.07.2007 - 18:09
- Locatie: Twente
Heb je toevallig ook nieuwe/andere relais geplaatst?
Ik heb ook (andere) extreem vage problemen gehad, en achteraf bleek dit veroorzaakt te zijn doordat ik een verkeerd type relais had geplaatst (relais van de 'mistlampen voor' in mijn geval)
Moest een relais zijn met de aansluitingen: (85 86 30 87) en had een relais geplaatst met de aansluitingen: (85 86 30 87 87a)...
Is de moeite van het nakijken waard
Ik heb ook (andere) extreem vage problemen gehad, en achteraf bleek dit veroorzaakt te zijn doordat ik een verkeerd type relais had geplaatst (relais van de 'mistlampen voor' in mijn geval)
Moest een relais zijn met de aansluitingen: (85 86 30 87) en had een relais geplaatst met de aansluitingen: (85 86 30 87 87a)...
Is de moeite van het nakijken waard

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 12:54
- Locatie: Vlijmen
- Contacteer:
Een tijdje geleden (2 maanden denk ik) heb ik een relais geplaatst voor de 'mistlampen voor'. Die zat er namelijk niet in :?
Welk type weet ik zo uit m'n hoofd niet.
Maar de problemen zijn gisteren pas begonnen.
Toch bedankt voor de tip!
Vanavond maar even kijken.
Welk type weet ik zo uit m'n hoofd niet.
Maar de problemen zijn gisteren pas begonnen.
Toch bedankt voor de tip!
Vanavond maar even kijken.
maar jullie mogen Arie zeggen
Renault 21 1.9D Wit
Volvo 440 DL 1.7i Automaat Rood †
Ford Escort 1.3i Rood
Volvo 480 Turbo '90 Metallic zwart
Renault 21 1.9D Wit
Volvo 440 DL 1.7i Automaat Rood †
Ford Escort 1.3i Rood
Volvo 480 Turbo '90 Metallic zwart
- magiq480turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 21:29
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer:
kijk zeker eerst alle massa kabels en verbindingen na, ook die achter de accu, volgens mij worden de de lampen niet via de cem gestuurd, er zit inderdaad een aparte pop up relais voor onder het driehoekje,
als de lampen niet meer zakken, kan ook de schakelaar in de moterkap vergrendeling niet goed zijn, maar ik zou eerst alle massa verbindingen eens controleren,
succes,
groeten,
Ronald
als de lampen niet meer zakken, kan ook de schakelaar in de moterkap vergrendeling niet goed zijn, maar ik zou eerst alle massa verbindingen eens controleren,
succes,
groeten,
Ronald

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 12:54
- Locatie: Vlijmen
- Contacteer:
Ben er uit.
Het probleem zit hem niet in de CEM, maar in de schakelaar van het licht.
Ergens maakt hij slecht contact. Toen ik gisteren de schakelaar (hard) aanduwde gingen ineens m'n lampen dicht!
Gisteravond de schakelaar eruit gehaald en de contact schoon gemaakt.
Hielp niet echt.
Toen de schakelaar maar eens open gemaakt: DOE DIT NOOIT!
Meteen sprongen er allemaal veertjes uit en lag m'n werktafel vol met kogeltjes.
Gelukkig alles snel weer er in gekregen (nog goed ook).
Alleen was hier het probleem ook nog niet mee opgelost.
Het zit waarschijnlijk in de bedrading van de lichtschakelaar.
Vanavond het dashboard maar weer een keer loshalen.
Bijkomend voordeel:
Mijn infocentre heeft nooit lekker gewerkt: ging soms niet aan/sloeg vast/alles ging branden. Die problemen zijn weg als ik op m'n lichtschakelaar duw.
Hetzelfde dus (hoop ik
).
Vanavond maar weer experimenteren.
Hou jullie op de hoogte!
Het probleem zit hem niet in de CEM, maar in de schakelaar van het licht.
Ergens maakt hij slecht contact. Toen ik gisteren de schakelaar (hard) aanduwde gingen ineens m'n lampen dicht!
Gisteravond de schakelaar eruit gehaald en de contact schoon gemaakt.
Hielp niet echt.
Toen de schakelaar maar eens open gemaakt: DOE DIT NOOIT!
Meteen sprongen er allemaal veertjes uit en lag m'n werktafel vol met kogeltjes.
Gelukkig alles snel weer er in gekregen (nog goed ook).
Alleen was hier het probleem ook nog niet mee opgelost.
Het zit waarschijnlijk in de bedrading van de lichtschakelaar.
Vanavond het dashboard maar weer een keer loshalen.
Bijkomend voordeel:
Mijn infocentre heeft nooit lekker gewerkt: ging soms niet aan/sloeg vast/alles ging branden. Die problemen zijn weg als ik op m'n lichtschakelaar duw.
Hetzelfde dus (hoop ik

Vanavond maar weer experimenteren.
Hou jullie op de hoogte!
maar jullie mogen Arie zeggen
Renault 21 1.9D Wit
Volvo 440 DL 1.7i Automaat Rood †
Ford Escort 1.3i Rood
Volvo 480 Turbo '90 Metallic zwart
Renault 21 1.9D Wit
Volvo 440 DL 1.7i Automaat Rood †
Ford Escort 1.3i Rood
Volvo 480 Turbo '90 Metallic zwart