Persoonlijk vindt ik het vermogen van mijn 1.8 echt zwaar onder de maat.volvorider schreef:Vaak is het advies: een V40 met een 1.8 blok. Heeft ruim voldoende vermogen om de V40 te verplaatsen. En het zwabberen is daar niet aanwezig. Of inderdaad verbeteringen aanbrengen om de wegligging te bevorderen.
Chippen van een 1800? vergeet het maar! een niet turbo daar kun je niets mee.gelebanaan schreef:Persoonlijk vindt ik het vermogen van mijn 1.8 echt zwaar onder de maat.volvorider schreef:Vaak is het advies: een V40 met een 1.8 blok. Heeft ruim voldoende vermogen om de V40 te verplaatsen. En het zwabberen is daar niet aanwezig. Of inderdaad verbeteringen aanbrengen om de wegligging te bevorderen.
ding trekt gewoon heel erg slecht op laag toeren. binnen kort eens chippen kijken of dat wat helpt. maar zo standaard is het echt voor mij een reden om een andere auto te willen.
Mijne gaat wel gechiped worden.snorremans schreef:Chiptuning voor niet turbo motoren is qua verhouding prijs / prestatie niet te verteren € 500, om van 122 pk naar 132 pk te gaan vind zwaar betaald plus dat je er bar weinig van merkt.
Ik heb het bij mijn vorige auto ( Golfje 3 ) ook gedaan, je voelt wel iets maar niet wat je eigenlijk verwacht voor dat bedrag !!
Het weghalen van de kat is geen economisch delict?gelebanaan schreef:Mijn gaat wel gechiped worden.snorremans schreef:Chiptuning voor niet turbo motoren is qua verhouding prijs / prestatie niet te verteren € 500, om van 122 pk naar 132 pk te gaan vind zwaar betaald plus dat je er bar weinig van merkt.
Ik heb het bij mijn vorige auto ( Golfje 3 ) ook gedaan, je voelt wel iets maar niet wat je eigenlijk verwacht voor dat bedrag !!
maar dan wel een extrene chip die op de rollenbank wordt ingesteld.
dat werkt nog wel redelijk voor een Non turbo motor aangezien ze dan alles kunnen instellen zoals jij het wilt en kan je zorgen dat hij toch meer vermogen krijgt op zijn hele toeren gebied dan alleen op 1 punt wat je vaak ziet bij standaard chips maar de prijs ligt ook iets hoger. rond de 1000 euro. maar als je dan een sport uitlaat hebt en geen kat + openfilter kan de winst aardig opleveren voor een non turbo.
in totaal moet 25pk wel haalbaar zijn.
Ja maar dan ga je de boel dus aanpassen, en ik heb het juist over standaard.Marinus schreef:Een gechipte T4 kan prima z'n vermogen kwijt hoor, je moet alleen wel wat maatregelen nemen en fatsoenlijk kunnen rijden.
M.a.w. met een ECHT sportonderstel en een veerpootbrug, dan zoekt ie nauwelijks als je hard weg gaat.
En dat beweer ik uit eigen ervaring, en de mensen die het niet geloven, moeten maar eens naast me komen zitten.
Wel geef ik toe, dat het geen auto is voor mensen die niet kunnen autorijden.
Economisch delict ? Zolang je kat er maar onder zit met de keuring.bart simpson schreef:Het weghalen van de kat is geen economisch delict?gelebanaan schreef:Mijn gaat wel gechiped worden.snorremans schreef:Chiptuning voor niet turbo motoren is qua verhouding prijs / prestatie niet te verteren € 500, om van 122 pk naar 132 pk te gaan vind zwaar betaald plus dat je er bar weinig van merkt.
maar dan wel een extrene chip die op de rollenbank wordt ingesteld.
dat werkt nog wel redelijk voor een Non turbo motor aangezien ze dan alles kunnen instellen zoals jij het wilt en kan je zorgen dat hij toch meer vermogen krijgt op zijn hele toeren gebied dan alleen op 1 punt wat je vaak ziet bij standaard chips maar de prijs ligt ook iets hoger. rond de 1000 euro. maar als je dan een sport uitlaat hebt en geen kat + openfilter kan de winst aardig opleveren voor een non turbo.
in totaal moet 25pk wel haalbaar zijn.
Waar begin je trouwens aan met het chippen van een 1.8? heb je straks max 147pk's.
Dat is te zeggen, bij een onverwachte technische controle door de politie ga je voor gaas.gelebanaan schreef:Economisch delict ? Zolang je kat er maar onder zit met de keuring..
Een 2.0 rijdt niet echt veel beter als een 1.8, maar een 2.0T daarentegen.gelebanaan schreef:En voor mijn V40 is 150pk al een stuk beter , als je ziet hoeveel beter een standaard 2.0 rijd ten opzichten van een 1.8 . Maar goed alle beetjes helpen. kunnen we later nog wel zien of er nog wat extra aan kan gebeuren