koelingprobleem

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
dirkvis1968
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47

hallo

Met mijn juist aangekocht volvo 440 bouwjaar 1995 1.8i heb ik het volgende probleem voor.

de motor heeft juist groot onderhoud gehad (alle riemen en spanrol) .
Tijdens een korte rit ging het watertemperatuur binnen een 10tal seconden van midden tot max en ging het waarschuwingslampje branden.

direct aan de kant gezet en motor bekeken

radiator warm, waterslang warm, koelventilator draaide niet.

Ik het de sensor in de radiator laten vervangen (83 euro) met nieuw koelmiddel ed

nu had ik het vandaag weer voor.

weer zelfde symtomen: radiator warm, waterslag warm,... maar koelventilator draaid niet.
Indien ik hem rechtstreeks aansluit draait hij, dus niet stuk
sensor vervangen- dus normaal niet stuk

radiator en buis warm, dus thermostaat gaat oven en pomp draaid!

wat zou het nog kunnen zijn?? zou pomp stuk zijn?

wie herkent dit euvel

groetjes
Johan_B
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20.06.2007 - 09:15

Is niet gewoon de sensor van je temperatuurmeter kapot? Of de draad ligt raakt ergens massa?
V440
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.04.2007 - 21:47

Ik denk dat je waterpomp stuk is...en dan moet volgens mij de riem eraf ::cry:
Dus jij houdt van scheuren?..........koop een kalender
vis1968
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.05.2007 - 19:25

dat is nu juist het rare

de problemen zijn begonnen bij het vervangen van de waterpomp bi het groot onderhoud.

Zou deze slechts gemonteerd zijn of zo

of ben ik afgezet

dank u
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Koelsysteem beter ontluchten.
Moter aanzetten, dop van koeltankje direct ervan
Motor warm laten lopen. en koelvloeistof blijven vullen. Ik denk dat in de kop van je motor nog geen koelvloeistof zit, want daar zit de sensor voor je meter.
Als je pomp is vervangen dan draait deze en hoef je niet bang te zijn voor oververhitting, zeker niet als je radiator ook nog warm wordt en DUS je thermostaat open gaat.

Lucht is het probleem, dus ontluchten.
En het kan wat duren. Even de eerste weken erop letten dat je de licht eruit laat na het rijden, alleen met een warme motor oppassen met het loasdraaien van de dop van je koelvloeistofreservoir, langzaam!

Wim
dirkvis1968
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 10.02.2006 - 22:47

hallo

ja dat is inderdaad een mogelijkheid

Buiten het bijvullen van vloeistof, hoe kan de het systeem ontluchten??
Ik vind ergens een ontluchte of ventieltje of zo iets

dank u
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Als je geen rode dopjes hebt die je los kunt draaien, kun je nog proberen om eventueel slangenmet rare bochten zo te geleiden of even vast te houden dat de lucht omhoog kan.

Verder als beschreven

Wim
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”