hallo
Met mijn juist aangekocht volvo 440 bouwjaar 1995 1.8i heb ik het volgende probleem voor.
de motor heeft juist groot onderhoud gehad (alle riemen en spanrol) .
Tijdens een korte rit ging het watertemperatuur binnen een 10tal seconden van midden tot max en ging het waarschuwingslampje branden.
direct aan de kant gezet en motor bekeken
radiator warm, waterslang warm, koelventilator draaide niet.
Ik het de sensor in de radiator laten vervangen (83 euro) met nieuw koelmiddel ed
nu had ik het vandaag weer voor.
weer zelfde symtomen: radiator warm, waterslag warm,... maar koelventilator draaid niet.
Indien ik hem rechtstreeks aansluit draait hij, dus niet stuk
sensor vervangen- dus normaal niet stuk
radiator en buis warm, dus thermostaat gaat oven en pomp draaid!
wat zou het nog kunnen zijn?? zou pomp stuk zijn?
wie herkent dit euvel
groetjes
koelingprobleem
-
- 5th Gear member
Koelsysteem beter ontluchten.
Moter aanzetten, dop van koeltankje direct ervan
Motor warm laten lopen. en koelvloeistof blijven vullen. Ik denk dat in de kop van je motor nog geen koelvloeistof zit, want daar zit de sensor voor je meter.
Als je pomp is vervangen dan draait deze en hoef je niet bang te zijn voor oververhitting, zeker niet als je radiator ook nog warm wordt en DUS je thermostaat open gaat.
Lucht is het probleem, dus ontluchten.
En het kan wat duren. Even de eerste weken erop letten dat je de licht eruit laat na het rijden, alleen met een warme motor oppassen met het loasdraaien van de dop van je koelvloeistofreservoir, langzaam!
Wim
Moter aanzetten, dop van koeltankje direct ervan
Motor warm laten lopen. en koelvloeistof blijven vullen. Ik denk dat in de kop van je motor nog geen koelvloeistof zit, want daar zit de sensor voor je meter.
Als je pomp is vervangen dan draait deze en hoef je niet bang te zijn voor oververhitting, zeker niet als je radiator ook nog warm wordt en DUS je thermostaat open gaat.
Lucht is het probleem, dus ontluchten.
En het kan wat duren. Even de eerste weken erop letten dat je de licht eruit laat na het rijden, alleen met een warme motor oppassen met het loasdraaien van de dop van je koelvloeistofreservoir, langzaam!
Wim
-
- 2nd Gear member
hallo
ja dat is inderdaad een mogelijkheid
Buiten het bijvullen van vloeistof, hoe kan de het systeem ontluchten??
Ik vind ergens een ontluchte of ventieltje of zo iets
dank u
ja dat is inderdaad een mogelijkheid
Buiten het bijvullen van vloeistof, hoe kan de het systeem ontluchten??
Ik vind ergens een ontluchte of ventieltje of zo iets
dank u