Gisteren ging ik even snel friet halen. De frietboer hier is gelegen bij een vrij druk kruispunt met stoplichten. Nou, mijn friet pindasaus en fricandel speciaal zijn klaar, dus ik weer naar huis

Ik moet linksaf slaan bij het kruispunt, het wordt groen en ik wacht op het tegemoetkomend verkeer, voordat ik natuurlijk verder kan.. Ik sorteer netjes links voor en heb uiteraard mijn knipperlicht naar links ook aan.. Achter mij komt een Opel Zafira aan met ongeveer 20 km/h.. Ik krijg een knal, ik trap meteen de rem in en stuur iets bij, anders zou ik een spikslinternieuwe Ford Mondeo rammen, dat was gelukt. Ik kijk in mn spiegel en ik zie twee oude vrouwtjes gigantisch geschrokken zitten.. Ik zet mn 440 aan de overkant neer, waar ik even rustig kon parkeren.. Mevrouw komt er uiteraard ook even bij staan..
Ik zie haar auto, en ik schrok me dood: de motorkap stond opgekruld omhoog, de hele koplampunit is kapot en in de bumper zit een flinke duts..
De mevrouw stapte uit, bood trillend haar excuses aan en vertelde dat het een inschattingsfout was. Nou goed, ik wou zo snel mogelijk de schade van mn eigen auto bekijken, ik stap uit, loop naar de achterkant toe en bekijk de rechterkant.. Op dat moment dacht ik: "Wat hou ik toch van Volvo's!"
De schade: een paar krasjes op de bumper, glas van de achterlichten geroken en wat lakschade. Niks geen deuken of wat dan ook.. Iets wat me wel zorgen baarde was het bekende probleem bij 440's: de roest bij wielkasten.. Dat was verschoven.
Nou, netjes de schadeformulieren invullen, en naar huis. Daar een wat koud frietje pindasaus en fricandel speciaal opgegeten.
Vandaag naar het schadeherstelbedrijf geweest, verteld wat er gebeurd was, schade bekeken, en ik heb meneer ook even de "roestige" plek op de wielkast laten bekijken. De geschatte schade: 1400 euro.. :shock:
Nu moet de expert er nog bij komen natuurlijk, maar ik vond het bedrag nogal belachelijk hoog liggen.. Maar goed, daar zijn verzekeringen voor natuurlijk.. :roll:
Vorige week was mn benzinepomp kapot, deze week een ongeluk.. Bij het topic "Wie heeft de meeste kilometers" komt niet meer te staan: "Weer 1000 zorgeloze kilometers".. Eerder "Wat een trammelant de afgelopen 1000 kilometers!" Volgende maand moet ik naar Parijs met deze auto, en dat gaat gelukkig gewoon lukken..
Het grappigste vind ik nog steeds: Met die Zafira was niet meer te rijden, en wat heeft de 440: een paar krasjes en een kapot achterlichtglas

De vorige keer dat ik een ongelukje had, duurde het met de verzekering (Centraal Beheer Achmea) allemaal ongelofelijk lang, omdat er werd overgegaan op nieuwe systemen (bladiebla), dus ik laat jullie weten hoe het deze keer verloopt.. De vorige keer heb ik twee maanden moeten wachten op mijn geld.. Ik hoop dat het nu wat sneller kan..
Dit verhaal wou ik even delen met jullie

Groeten Bart!