Hallo,
Op dit forum ben ik nieuw, en ik heb het forum goed doorgenomen. Ik kan helaas niet een uitgebreide handleiding vinden die mij kan helpen bij het aanschaffen van een V70 classic, diesel met airco en automaat.
(Dit mag ook een 850 station zijn)
Ik zoek dus een V70(850) diesel, automaat met airco. De belangrijke aandachtspunten zijn volgens mij algemeen zoals: onderhoudsboekjes, rekeningen, op tijd vervangen distributieriem + pomp (bij elke 120K), en de kilometerstand. (nap)
Maar hoe is het gesteld met de kwaliteit van de automaat, en is het enige echte zwakke punt inderdaad de airco?
Er wordt erg veel aangeboden, en de prijzen liggen wel uit elkaar.
Wie kan mij op weg helpen met:
- een betrouwbaar aankoopadvies, waar moet ik echt op letten
- een betrouwbaar adres voor aanschaf (ik heb geen inruil).
Ik zoek de auto per oktober 2007.
Graag jullie reactie..
Vriendelijke groet,
Herman Posthumus
Aanschaf V70 Diesel automaat. Aankoopadvies.
-
- 1st Gear member
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Welkom Herman.
Kijk eens op het 850 forum. Daar staat een uitgebreid aankoopadvies op.
Kijk eens op het 850 forum. Daar staat een uitgebreid aankoopadvies op.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hathu
- 3rd Gear member
Hallo en welkom Herman,
Inderdaad 850 forum.
Ik heb een V70 tdi met 3,5 ton op de teller, heb hem vorig jaar gekocht(particulier)via marktplaats, hij bevalt mij prima, tot nu toe geen problemen gehad, alles werkt, de motor loopt prima, de automaat schakelt uitstekend. De vorige eigenaar had de automaat al eens laten flushen(spoelen zodat ie lekker schoon wordt).
Belangrijk is inderdaad onderhoud volgens het boekje.
Van Volvo,s die dealer onderhouden zijn kun je bij de dealer de onderhoudshistorie opvragen.
Op mijn zoektocht naar een goede V70 tdi(die 3 maanden duurde)kwam ik ook grote prijsverschillen tegen, maar ook hele grote kwaliteits verschillen, ik zag veel barrels en veel z.g.a.n. en vond tot slot mijn V70 tdi bj 1998 waar ik nog steeds heel blij mee ben.
Inderdaad 850 forum.
Ik heb een V70 tdi met 3,5 ton op de teller, heb hem vorig jaar gekocht(particulier)via marktplaats, hij bevalt mij prima, tot nu toe geen problemen gehad, alles werkt, de motor loopt prima, de automaat schakelt uitstekend. De vorige eigenaar had de automaat al eens laten flushen(spoelen zodat ie lekker schoon wordt).
Belangrijk is inderdaad onderhoud volgens het boekje.
Van Volvo,s die dealer onderhouden zijn kun je bij de dealer de onderhoudshistorie opvragen.
Op mijn zoektocht naar een goede V70 tdi(die 3 maanden duurde)kwam ik ook grote prijsverschillen tegen, maar ook hele grote kwaliteits verschillen, ik zag veel barrels en veel z.g.a.n. en vond tot slot mijn V70 tdi bj 1998 waar ik nog steeds heel blij mee ben.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
-
- 1st Gear member
Bedankt voor je reactie. Ik zal inderdaad nu beginnen met de zoektocht. Ik heb geen haast, en ik zal inderdaad een aantal moeten gaan bekijken voordat ik een echte keuze ga maken.
Rond 1 oktober is mijn leaseauto er niet meer, en dat is de reden van de zoektocht. Ik zie ook interesante wagens staan op benzine, maar ik denk dat ik een 20K per jaar gan rijden, en een diesel bevalt heel mij nu ook heel goed. Tevens schrik ik wel van een vulling van een benzine tank. Je bent zo maar 100 euro kwijt! Dan liever iets meer wegenbelasting...
Groet,
Herman
Rond 1 oktober is mijn leaseauto er niet meer, en dat is de reden van de zoektocht. Ik zie ook interesante wagens staan op benzine, maar ik denk dat ik een 20K per jaar gan rijden, en een diesel bevalt heel mij nu ook heel goed. Tevens schrik ik wel van een vulling van een benzine tank. Je bent zo maar 100 euro kwijt! Dan liever iets meer wegenbelasting...
Groet,
Herman
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik heb nu een benzine turbo motor. En elke week sta ik er voor veel geld benzine in te gooien. Dat haalt de lol er inmiddels wel een beetje vanaf.
Jouw keuze voor een diesel begrijp ik dan ook goed. Alhoewel je schrikt van de wegenbelasting hoor.
Ik heb hier nog een link naar het aankooptips topic.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
Jouw keuze voor een diesel begrijp ik dan ook goed. Alhoewel je schrikt van de wegenbelasting hoor.
Ik heb hier nog een link naar het aankooptips topic.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hathu
- 3rd Gear member
Ik had nog een adres bij mijn favorieten staan waar ze altijd een aantal V70 diesels ook met automaat te koop hebben is een bedrijf in Smilde is redelijk bij je in de buurt. www.bouwknecht.nl
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Welkom Herman,
Op dit forum en op www.volvo850forum.nl kun je heel veel tips vinden om goed beslagen ten ijs te komen in je zoektocht naar een passende auto.
De 850 en V70 zijn beiden erg mooi, persoonlijk zou ik voor de V70 omdat deze toch gezien mag worden als de verbeterde 850.
Waarschijnlijk heb je de topic 'aankoopadvies' al gevonden en ben je al heel wat wijzer geworden. Let bij aankoop of de verdamper en magneetkoppeling van de airco al vervangen is. De airco is een zwak punt van deze auto en reparatie is duur. De automatische bak moet soepel (zonder schokken) op- en terug schakelen. Kijk of de olie van de automatische bak niet zwart is, deze moet rood/rose zijn.
Let ook bij aankoop of de distributieriemen en spanrollen recentelijk vervangen zijn of wanneer deze aan de beurt zijn. Kosten hiervan bedragen circa €500,-
Rij bij een proefrit eens over een klinkerweg. Bij hevige rammels en/of een stuiterent gevoel kunnen de stabilisatorstangen versleten zijn of je draagarmen. Deze slijten graag bij de 850/V70.
Zoek naar een net bereden exemplaar. Wanneer iemand een afgeragde varkenskot inlevert bij de garage kan een poetsbedrijf veel verhullen. Toch kun je duidelijk merken of een auto netjes is behandeld. Bij weinig parkeerdeukjes, een bagageruimte die netjes is (ook onder de 'plank'), stoelen die nog stevig zitten waarvan de bekleding netjes is, geen geboorde gaatjes in de dash en bovenal weinig rammeltjes en kraakjes, tonen aan dat het waarschijnlijk om een mooi en goed exemplaar gaat. Iemand die zuinig op zijn auto is geweest heeft ook schone (weinig slijtage) matten en de onderhoudsboekjes keurig op orde.
De meeste aangeboden tdi's staan inmiddels boven de 300.000km. Dit hoeft bij goed onderhoud geen enkel probleem te zijn.
Veel succes en plezier met je zoektocht.
En als je de keus hebt is een lederen interieur zeer aan te raden.
Op dit forum en op www.volvo850forum.nl kun je heel veel tips vinden om goed beslagen ten ijs te komen in je zoektocht naar een passende auto.
De 850 en V70 zijn beiden erg mooi, persoonlijk zou ik voor de V70 omdat deze toch gezien mag worden als de verbeterde 850.
Waarschijnlijk heb je de topic 'aankoopadvies' al gevonden en ben je al heel wat wijzer geworden. Let bij aankoop of de verdamper en magneetkoppeling van de airco al vervangen is. De airco is een zwak punt van deze auto en reparatie is duur. De automatische bak moet soepel (zonder schokken) op- en terug schakelen. Kijk of de olie van de automatische bak niet zwart is, deze moet rood/rose zijn.
Let ook bij aankoop of de distributieriemen en spanrollen recentelijk vervangen zijn of wanneer deze aan de beurt zijn. Kosten hiervan bedragen circa €500,-
Rij bij een proefrit eens over een klinkerweg. Bij hevige rammels en/of een stuiterent gevoel kunnen de stabilisatorstangen versleten zijn of je draagarmen. Deze slijten graag bij de 850/V70.
Zoek naar een net bereden exemplaar. Wanneer iemand een afgeragde varkenskot inlevert bij de garage kan een poetsbedrijf veel verhullen. Toch kun je duidelijk merken of een auto netjes is behandeld. Bij weinig parkeerdeukjes, een bagageruimte die netjes is (ook onder de 'plank'), stoelen die nog stevig zitten waarvan de bekleding netjes is, geen geboorde gaatjes in de dash en bovenal weinig rammeltjes en kraakjes, tonen aan dat het waarschijnlijk om een mooi en goed exemplaar gaat. Iemand die zuinig op zijn auto is geweest heeft ook schone (weinig slijtage) matten en de onderhoudsboekjes keurig op orde.
De meeste aangeboden tdi's staan inmiddels boven de 300.000km. Dit hoeft bij goed onderhoud geen enkel probleem te zijn.
Veel succes en plezier met je zoektocht.
En als je de keus hebt is een lederen interieur zeer aan te raden.
-
- 2nd Gear member
Ik volg dit topic met veel belangstelling, ben ook op zoek naar een mooie Volvo.
Daarom ben ik zo vrij om ook in te breken met wat vragen/reacties.
Daarom ben ik zo vrij om ook in te breken met wat vragen/reacties.
Op het gevaar af een overbodige vraag te stellen -ik kan het namelijk zo snel niet vinden op beide fora- wat zijn die verbeteringen ten opzichte van de 850?V70R-obert schreef:Welkom Herman,
De 850 en V70 zijn beiden erg mooi, persoonlijk zou ik voor de V70 omdat deze toch gezien mag worden als de verbeterde 850..
Kun je dat onder de kap op een of andere manier controleren? Of is dat alleen in de (hopelijk niet vervalste) onderhoudshistorie terug te vinden?V70R-obert schreef:Waarschijnlijk heb je de topic 'aankoopadvies' al gevonden en ben je al heel wat wijzer geworden. Let bij aankoop of de verdamper en magneetkoppeling van de airco al vervangen is. De airco is een zwak punt van deze auto en reparatie is duur.
Ik neem aan dat de bak met een een keer flushen anders wel te fiksen is? Of moet je zo'n schokkerig exemplaren direct laten staan?V70R-obert schreef:De automatische bak moet soepel (zonder schokken) op- en terug schakelen. Kijk of de olie van de automatische bak niet zwart is, deze moet rood/rose zijn..
En waarom is dat? Persoonlijk ben ik over het algemeen niet zo'n liefhebber van een volledig lederen interieur. Heeft dat in een V70 bepaalde voordelen?V70R-obert schreef:En als je de keus hebt is een lederen interieur zeer aan te raden.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
-
- 2nd Gear member
nog een vraagje:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15363
Jaja, ik ben het forum echt uit aan het spitten. :razz:
Elders lees ik dat het veel duurder is, namelijk € 1300,00. Hoe zit dat?V70R-obert schreef:Let ook bij aankoop of de distributieriemen en spanrollen recentelijk vervangen zijn of wanneer deze aan de beurt zijn. Kosten hiervan bedragen circa €500,-
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15363
Jaja, ik ben het forum echt uit aan het spitten. :razz:
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Hoi KMvrtr,
Ik heb ook gelezen dat iemand (wellicht ook veel anderen) 1300,- heeft/hebben betaald voor een grote beurt inclusief riemen en spanrollen. Zelf heb ik 796,- betaald voor deze beurt. Een adverteerder op het forum sprak zelfs over bedragen van circa 300,- voor benzine en 400,- voor diesel.
Reparaties aan airco staat niet op een stickertje, je zult rekeningen bij de auto moeten raadplegen of toch af gaan op het boekje dat makkelijk gemanipuleerd kan worden inderdaad. De laatste aircocheck en lekdetectie vloeistof staat vaak wel op een stickertje bij de airco.
Wanneer de bak schokt, maar de auto staat je wel aan, zou je een afspraak kunnen maken met de verkoper om dit euvel te verhelpen. Flushen kan hierbij een optie zijn. Maak wel duidelijke afspraken met de verkoper hoe je uit elkaar gaat wanneer hij kosten maakt en jij besluit de auto niet te kopen.
Dat van die lederen bekleding was een persoonlijke voetnoot. Met kinderen is het ideaal schoon te houden en het ruikt zo lekker in de auto. Het is dus zeker niet gezegd dat stof niet aan te raden is.
Ik heb ook gelezen dat iemand (wellicht ook veel anderen) 1300,- heeft/hebben betaald voor een grote beurt inclusief riemen en spanrollen. Zelf heb ik 796,- betaald voor deze beurt. Een adverteerder op het forum sprak zelfs over bedragen van circa 300,- voor benzine en 400,- voor diesel.
Reparaties aan airco staat niet op een stickertje, je zult rekeningen bij de auto moeten raadplegen of toch af gaan op het boekje dat makkelijk gemanipuleerd kan worden inderdaad. De laatste aircocheck en lekdetectie vloeistof staat vaak wel op een stickertje bij de airco.
Wanneer de bak schokt, maar de auto staat je wel aan, zou je een afspraak kunnen maken met de verkoper om dit euvel te verhelpen. Flushen kan hierbij een optie zijn. Maak wel duidelijke afspraken met de verkoper hoe je uit elkaar gaat wanneer hij kosten maakt en jij besluit de auto niet te kopen.
Dat van die lederen bekleding was een persoonlijke voetnoot. Met kinderen is het ideaal schoon te houden en het ruikt zo lekker in de auto. Het is dus zeker niet gezegd dat stof niet aan te raden is.
-
- 1st Gear member
Een ieder bedankt voor de (persoonlijke) reacties. Ik ben een heel stuk verder gekomen. Ook heb ik alles nog eens goed op eenrijtje gezet, en heb besloten op zoek te gaan naar een V70 op benzine. Ik rijdt ongeveer 10 a 15 duizend per jaar, en als ik wel meer ga rijden, dan komt er wel weer een leaseauto.
Mijn zoektocht is nu gestart naar een goede V70 automaat, met ongeveer 2 ton op de teller.
Ook wil ik graag één met een derde bankje, maar deze kan ik zelf ook altijd nog monteren. (Weet iemand waar ik deze kan aanschaffen?)
Groet
Herman..
Ik blijf lid van dit forum, en als ik de juiste volvo heb gevonden laat ik het weten.
(als iemand iets wil aanbieden, van harte welkom.)
Alvast bedankt
Mijn zoektocht is nu gestart naar een goede V70 automaat, met ongeveer 2 ton op de teller.
Ook wil ik graag één met een derde bankje, maar deze kan ik zelf ook altijd nog monteren. (Weet iemand waar ik deze kan aanschaffen?)
Groet
Herman..
Ik blijf lid van dit forum, en als ik de juiste volvo heb gevonden laat ik het weten.
(als iemand iets wil aanbieden, van harte welkom.)
Alvast bedankt