hallo weer,
mijn airco systeem is gevuld en er zit genoeg in alleen vind ik dat de pompveel te snel weer uitschakeld, wat gebeurt er:
als ik de airco op automatisch zet dus de clima control op de blauwe stand en ik kijk onder de kap naar de pomp dan vind ik hem wel erg snel weer uitschakelen, na ongeveer 4 sec alweer en dan weer na 4 sec aan en na 4 weer uit enz enz.
is dat bij jullie ook zo en als dat niet zo is wat kan dat zijn?
dan hebben ze er een mooi gagantie klusje bij
airco aan uit aan uit???
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij ons toevallig vandaag (ca 22 graden buiten, interieur 23 graden) ook eens op het in- en uitschakelen gelet. Hij staat steeds ca 4 seconden aan en ongeveer 8 seconden uit.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
klinkt dus het zelfde als bij mij, bij mijn v70 classic draaide de pomp veel langer en werd daardoor de airco ook kouder volgens mij.
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij mijn classic was (zoals bij zovelen) de verdamper lek, waardoor er minder koelvloeistof in zat. Daar draaide de compressor ook langer dan nu, maar ik heb niet de indruk dat de luchtuitstroom toen kouder was. Maar bij de huidige buitentemperatuur en de door mij gewenste binnentemperatuur is het overings niet nodig dat de luchtstroom erg fris wordt. Dat zou nu ook niet prettig aanvoelen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
maar stel dat het deze zomer toch nog een keer 30 graden word dan is een beetje koude lucht wel lekker. die van mij word ook wel koud maar ik vond alleen de pomp zo vaak en zo snel aan en uit gaan.
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik ben er ook mee naar Zuid Frankrijk geweest en ook toen geen klachten over de binnentemperatuur gehad. Ik heb er toen niet zo opgelet (was puur toeval vandaag) maar ik ga er van uit, dat ie dan andersom werkt, dus bijvoorbeel 8 seconden aan en maar 4 seconden uit. Of (zeker net na het starten) dat de compressor lang(re) tijd achtereen blijft draaien. Daardoor zal de uitstroomluchttempuratuur (leuk woord voor scrabble) ook veel lager zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
mischien nog eens een keer kijken als het warmer is (waneer dat ook zijn mag deze zomer?) mischien dat hij dan langer draait en de lucht uit mijn uitstroomluchtventilatieroosters kouder word.
(dubbele woord waarde denk ik )
(dubbele woord waarde denk ik )
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Voor zover ik weet is er aan het aircosysteem zelf sinds de 850 niets veranderd. Alleen de bediening is wat verfijnd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race