Hallo groep,
Ben reeds 12 jaar de gelukkige bezitter van een 760 turbodiesel. 550.000km op de teller en me nog nooit laten staan, ondanks dat het beestje altijd buiten slaapt.
Probleempje: het schuifdak heb ik altijd als klepdak gebruikt. Laatst wilde ik het helemaal open schuiven, maar het dak liep te zwaar. Dus met schoevendraaier handbediend opengedraaid (ging soepel, zonder kraken) en de bedieningskabels of -veren (?) links en rechts gesmeerd. En ja, ook elektrisch werkt het weer. Maar in ruststand ligt het dak nu linksachter iets te diep en rechtsachter iets te hoog. Bij omhoog bedienen van het dak (klepfunctie) knalt het dak rechts een halve centimeter naar voor en ligt dan recht. Lijkt mij dat de bedieningskabels links en rechts niet meer synchroon lopen. Kan ik hier wat aan doen zonder het geheel te demonteren? Paar jaar geleden heb ik de hemel opnieuw bekleed en ik moet zeggen dat ik er niet blij van word om weer alles eruit te slopen......
Oja, was ik vergeten: Er is verschil in ruststand. Het maakt verschil of het dak uit de schuifstand of uit de klepstand terugkomt. Ene keer ligt het dak te diep, andere keer te hoog. Dit duidt volgens mij op een eindschakelaar die los zit of anderszins. Kan ik die bereiken zonder de hele handel te demonteren?
Groet,
DJ
Schuifdak 760 ligt scheef
-
- 1st Gear member
Het is een origineel dak, af fabriek gemonteerd.

- C 30 T5
- 4th Gear member
Ja natuurlijk een 760 heeft altijd een schuifdak af-fabriek :oops: eerst moet de bekleding eraf van het beweegbare deel, daarna kan je deze met 4 schroeven los/eruit halen dan is het een kwestie van een keertje alles goed smeren vemoed ik.
suc6
suc6
-
- Starter
Goede avond,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een 760 Turbo Intercooler Automatic. ook standaard af fabriek met schuif kanteldak. Bij mij is aan de linkerkant en steun afgebroken. dit is te zien door het dak in de kantelstand open te zetten en vervolgens van binnenuit het dak iets op te drukken. Aan de achterzijde zit een stalen profiel. bij mij is die bij de bevestiging aan het dak gebroken.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een 760 Turbo Intercooler Automatic. ook standaard af fabriek met schuif kanteldak. Bij mij is aan de linkerkant en steun afgebroken. dit is te zien door het dak in de kantelstand open te zetten en vervolgens van binnenuit het dak iets op te drukken. Aan de achterzijde zit een stalen profiel. bij mij is die bij de bevestiging aan het dak gebroken.
-
- 1st Gear member
ik had bij mijn 760 ook het dak er scheef in liggen.
heb toen het plastic kapje eraf gehaald en het motoretje eruit gehaald.
Deze heb ik schoongemaakt en gesmeerd er vervolgens als je in het gat kijkt waar het tandwieltje inloopt zie je twee spiralen zitten
als je die met een schroefendraaier naar links of rechts beweegd kun je het dak recht stellen. je moet alleen wel kijken welke spiraal je moet hebben.
groeten
heb toen het plastic kapje eraf gehaald en het motoretje eruit gehaald.
Deze heb ik schoongemaakt en gesmeerd er vervolgens als je in het gat kijkt waar het tandwieltje inloopt zie je twee spiralen zitten
als je die met een schroefendraaier naar links of rechts beweegd kun je het dak recht stellen. je moet alleen wel kijken welke spiraal je moet hebben.
groeten
- hadico
- 5th Gear member
Eindstanden van het dak worden alleen bepaald door de afslag van de electramotor welke voor bij de spiegel zit,als er een kabel is versprongen dan is de enigste goede manier om deze motor los te nemen de kabels in basis positie zetten en de motor weer monteren.
Zoek anders even iemand die vadis heeft daar staan de juiste standen voor montage in.
Zoek anders even iemand die vadis heeft daar staan de juiste standen voor montage in.