Foutcodes uitlezen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
vlvdrdt
Starter

In een topic vond ik de volgende zin:

4) Koop een seriele KKL obdII kabel van 20 euro en zoek ergens op het net vol-fcr. Lees nu zelf je foutcodes uit, zodat je daarvoor al niet meer naar de dealer moet.

Dat zou ik ook wel willen, maar waar kan ik het een en ander kopen en zijn er tips? Bijvoorbeeld wat de foutcodes betekenen. En KKL obdII en vol-fcr? :oops: Simpele vragen? Tja, ik ben nu eenmaal 'technisch dislectisch' maar o zo leergierig. :P
Renault 4 - Citroen Dyane - Simca 1100 - Ford Taunus - Ford Transit - Peugeot 505 (3x) - Volvo 744 - Volvo 945 - V70 classic
Winnox
2nd Gear member

Vol-fcr is een programmatje dat geschreven is om via een obdII kabel je volvo uit te lezen en het service lapmje te kunnen resetten (bvb modeljaar 1997 waar je dat niet gewoon zonder obdII kan).
Het nadeel is dat het een nogal oudbollig programma is, en de kabel enkel op Compoort 1 wil zien (standaard seriele poort op een computer).

Zoek eens op ebay naar een SERIAL vag-com kabel

Vol-fcr kan je kopen op volgende website: http://www.ilexa.co.uk/acatalog/volfcr.html prijsverschil voor de versie MET kabel is wel enorm groot, vandaar de ebay kabel.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”