Na een weekje met de nivomats te hebben rondgereden ben ik zeer tevreden! Wel heb ik op advies van de garage de originele veren laten zitten (er horen eigenlijk wat slappere veren bij nivomats).
- de auto staat rockvast op dezelfde hoogte
- auto is wat stugger maar wegligging is ook beter
- achterkant staat 2,5cm hoger, staat eigenlijk wel mooi,
lijkt nu wel een AWD en makkelijker, "hogere" instap...
Ik kan het iedereen aanraden!
Rob.
Ervaring met de Nivomats
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Het voldoet mij ook prima. Zeker met zware last zoals caravan of je schoonmoeder achterin (ze wil niet meer in de skibox).
Als een blok!!
Als een blok!!
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 01.09.2005 - 12:58
- Locatie: Noorden des Lands
net als 'Volvo Rob'ben ik ook wel geinteresseerd in de prijs. betreft het originele volvo-onderdelen?
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Heren,
Originele nivomats kosten nieuw zoiets van 900 euri's de twee!!! Dat is natuurlijk nogal wat. Ik heb ze op de sloop gekocht (wel originele) voor 350 euri's en ze daar ook laten monteren. Ik begreep dat montage vrij simpel is (1 uur werk), dus ik denk dat als je handig bent dit zelf ook wel te doen is. Maar ongetwijfeld weten mede-forummers dit zeker.....
Rob.
Originele nivomats kosten nieuw zoiets van 900 euri's de twee!!! Dat is natuurlijk nogal wat. Ik heb ze op de sloop gekocht (wel originele) voor 350 euri's en ze daar ook laten monteren. Ik begreep dat montage vrij simpel is (1 uur werk), dus ik denk dat als je handig bent dit zelf ook wel te doen is. Maar ongetwijfeld weten mede-forummers dit zeker.....
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Ik heb ook de nivomats onder de V70 liggen , gewoon perfect...
Ook tijdens de vakantie met alle spullen achterin ( tot aan het palfond geen problemen)+3 kids en 2 volwassenen...
Het staat echter wel hoog op de poten , iets wat wel lager zou mogen zijn , maar daarintegen is de wegligging perfect , ook met 160 of 170 km/h op de teller.
Grtz Rene
Ook tijdens de vakantie met alle spullen achterin ( tot aan het palfond geen problemen)+3 kids en 2 volwassenen...
Het staat echter wel hoog op de poten , iets wat wel lager zou mogen zijn , maar daarintegen is de wegligging perfect , ook met 160 of 170 km/h op de teller.
Grtz Rene
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Helemaal mee eens, vakantiereisje, bagageruimte nokvol en fietsdrager met twee fietsen. geen enkel probleem en keurig recht op de pootjes.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zojuist ruim 30 M2 laminaat bij de groothandel opgehaald, achterin gelegd en karren maar. Eerst zie je dat de koplampen wat hoger schijnen als normaal, maar aan het einde van de parkeerplaats was alles alweer normaal. Echt formidabel hoe dat werkt. Ik ben qua techniek niet positief over Volvo, maar die nivomat is echt super.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Met het laminaat er nog in, is de wagen nu zo'n 7 cm gezakt. Ik ga er maar van uit, dat als ik weer ga rijden, de auto weer omhoog komt. Het doet me allemaal wat denken aan een zeker Frans merk...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Hoezo gezakt Erwin? Heb je de auto dan uren volgeladen laten staan?
Overigens is het effect wel hetzelfde als die "Franse auto" maar de techniek erachter heel verschillend, Volvo = met stikstof gevulde nivomats, "Frans" = met gas gevulde veerbollen die je ook om de paar jaar moet bijvullen...
Overigens is het effect wel hetzelfde als die "Franse auto" maar de techniek erachter heel verschillend, Volvo = met stikstof gevulde nivomats, "Frans" = met gas gevulde veerbollen die je ook om de paar jaar moet bijvullen...
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Klopt, Rob. Gisteravond op de oprit gezet, met laminaat en al en daar staat ie nogsteeds. Morgen laminaat leggen. Dan wordt ie weer bevrijd van z'n last. Zullen de schokbrekers toch wel tegenkunnen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
???? hoog op de poten????V70Rene schreef:Ik heb ook de nivomats onder de V70 liggen , gewoon perfect...
Ook tijdens de vakantie met alle spullen achterin ( tot aan het palfond geen problemen)+3 kids en 2 volwassenen...
Het staat echter wel hoog op de poten , iets wat wel lager zou mogen zijn , maar daarintegen is de wegligging perfect , ook met 160 of 170 km/h op de teller.
Grtz Rene
Dit is volgens mij niet juist.
De niveauregeling zorgt er juist voor dat de auto bij elke belading even hoog blijft.
Dit is ook mijn ervaring. Je moet wel even rijden en dan past het systeem het perfect aan.
Hoe het werkt is mij nog niet duidelijk, het zit in de demper.
Je ziet er aan de buitenkant niets aan.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Ik denk dat Rene bedoelt dat de auto nu altijd op dezelfde hoogte blijft staan, als het ware hoog op de poten. Heb je nl. geen hoogteregeling dan zakt de auto (bij beladen) altijd door zodat je bv. geen ruimte meer ziet tussen wiel en wielkast. Bij nivomats blijf je altijd dezelfde ruimte zien tussen wiel en wielkast.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Klopt precies wat je zegt Rob. Een verlaagde V70 is een lust voor het oog , zeker in combinatie met mooie 17 of 18 Inch velgen. Helaas zit er bij de nivomat nogal wat ruimte tussen wiel en wielkast. Maar om ze er nu af te gaan doen voor normale schokbrekers met verlaagde vering is ook niet mijn keuze.
Grtz Rene
Grtz Rene
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Mocht je het toch overwegen, dan zijn er hier zat die je er flink voor willen betalen om van dempers met jou te ruilen.V70Rene schreef:Maar om ze er nu af te gaan doen voor normale schokbrekers met verlaagde vering is ook niet mijn keuze.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Met nivomats, maar zonder de bijbehorende "slappe" veren komt de V70 van achteren idd een cm of 2-3 hoger te staan. Ik vindt het niet mooi staan en zet de nivomats er dan ook alleen onder als ik op vakantie ga! Tis een klusje van een half uurtje! Onder mijn vorige volvo had ik ook Nivomats, maar die zijn helaas een keer "geknapt" toen ik de auto net iets te veel had beladen......... daar moesten dus nieuwe onder (450 euro) 

- Gertjan R
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
- Locatie: Paterswolde
Zou je eens de moeite willen doen om te beschrijven hoe je dat zo snel doet?Tis een klusje van een half uurtje!
Nivomats zijn idd super op vakantie. Maar verder best een beetje stug. Dan bieden de standaard dempers meer comfort. Daar wil ik jaarlijks ook wel 2x een half uurtje in investeren. :mrgreen:
BMW 530D Touring HE 2011
V70N 2.4T 2000
V70 2.5 1998 459.000 km
V70 D5 Summum geartronic 2008
Audi A4 2.4 cabrio
V70 edition II D5 geartronic 2005
V70N 2.4T 2000
V70 2.5 1998 459.000 km
V70 D5 Summum geartronic 2008
Audi A4 2.4 cabrio
V70 edition II D5 geartronic 2005
- gaitgroot
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 14.01.2007 - 20:16
- Locatie: Heiloo
Bij m'n vorige auto (een 850) voldeed het prima, uitgezonderd 1 moment per jaar: de afrit van de veerboot in Göteborg. Na een nachtje aan boord vertoeven was de achterkant flink doorgezakt. De trekhaak schampte een soort van drempel.
Ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om de orginele veren te laten zitten.
Gerrit
Ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om de orginele veren te laten zitten.
Gerrit
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
GertjanR; "Zou je eens de moeite willen doen om te beschrijven hoe je dat zo snel doet?"
Om te beginnen heb ik een goeie garage krik waarmee ik de auto behoorlijk hoog kan zetten, anders lukt het niet. Maar alvorens ik de auto omhoog krik haal ik eerst de 2 (L+R) moeren los aan de binnenzijde waarmee de schokbrekers aan de bovenkant vast zitten, krik dan de auto omhoog, wielen eraf, moeren en bouten los aan de onderzijde van de schokbrekers en dan "vallen" de schokbrekers er onderuit. (Als de auto te laag is opgekrikt krijg je de schokbrekers er niet onderuit) en in omgekeerde volgorde de boel weer vast maar dan met de nivomats. Als het meezit lukt het klusje me in 20 minuten!!!
Om te beginnen heb ik een goeie garage krik waarmee ik de auto behoorlijk hoog kan zetten, anders lukt het niet. Maar alvorens ik de auto omhoog krik haal ik eerst de 2 (L+R) moeren los aan de binnenzijde waarmee de schokbrekers aan de bovenkant vast zitten, krik dan de auto omhoog, wielen eraf, moeren en bouten los aan de onderzijde van de schokbrekers en dan "vallen" de schokbrekers er onderuit. (Als de auto te laag is opgekrikt krijg je de schokbrekers er niet onderuit) en in omgekeerde volgorde de boel weer vast maar dan met de nivomats. Als het meezit lukt het klusje me in 20 minuten!!!