Automaat schakelt niet soepel tussen 2e en 3e versnelling

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Sayhello
1st Gear member

Ik heb een XC70 uit 2002 met 107.000km. Het probleem zoals meerdere mensen hebben is het niet vloeiend schakelen met de automaat.
Dagelijks heb ik het probleem dat hij schokkerig overschakelt van de 2e naar de 3e versnelling, rest v/d versnellingen schakelen lekker soepel.
Vorige week dus een afspraak gemaakt met een servicedienst voor deze 30km van mij vandaan, en tot mijn verbazing schakelt hij daar als het zonnetje. Ze konden dan ook niets ontdekken(geen foutcode) Volgende dag in de auto na 1km weer hetzelfde probleem als hiervoor. Zaterdag olie vervangen zoals omschreven hier in het forum ca 10ltr..... etc.

Alleen is mijn probleem nog niet opgelost. Duurt het misschien na het vervangen v/d olie nog enige tijd?
Iemand een oplossing voor deze????
V70R-obert
3rd Gear member

Veel bakken doen dit heb ik me laten vertellen. Die van mij deed dit ook, ik heb de bak laten resetten en het probleem was weg. Nu komt het ietsje terug. Mijn garage vertelde mij dat dit aan de bestuurder ligt. De computergestuurde bak stelt zich in aan de berijder. Wanneer je te rustig rijdt met te weinig toeren gaat de bak iets schokken van 2 naar 3. Meer gas geven, langer doortrekken in lagere versnellingen moet de oplossing zijn.

Als gezegd doen veel bakken dit in de overgang van 2 naar 3. Wanneer de bak warm is heb je er geen last meer van?
Rogier64
5th Gear member

Mijn bak schokt juist van 1 naar 2 als je zeer rustig gas geeft. bij normaal optrekken helemaal geen probleem. Heb me laten vertellen dat flushen mogelijk een oplossing zou kunnen zijn. Van de prijs voor flushen werd ik niet vrolijk, dus maar niet gedaan nog. Zo vervelend is het ook weer niet.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
wouter van laer
3rd Gear member
Contacteer:

Ik heb ergens anders op dit forum dit onderwerp ook opgestart!! Ik weet alleen niet hoe ik die link hier in zet, maar als je zoekt op "automaat" in het v70 t/m 2007 deel kom je het wel tegen!!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”