Ik was vanavond bezig met het interrieur totdat ik toch een benzine lucht rond om de auto rook.
Na het forum te raadplegen voor het verwijderen van de 'achterzetel', heb ik me verontwaardigd over het feit dat de pomp onder benzine staat.
Ik heb het weg gezogen met een vaccuum fles, maar enkele minuten later staat het weer blank.
Is de pomp in de tank niet het hoogste punt? Ik heb hem eerder vandaag vol gegooid en 220km daarna gereden. De tank heeft nu volgens de wijzer nog 75% inhoud.
Morgen meteen naar een officiele volvo dealre kijken of ze iets hebben ls een brandstof pomp seal? :oops:
schaam me er eenbeetje voor dat mij dit niet is opgevallen bij het proefrijden van de auto. En hij is vorige week nog voor de APK geweest....
HELP benzine pomp staat blank!
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Pomp het hoogste punt? Volgens mij als je alle benzine uit de tank wilt kunnen gebruiken zal de pomp of in ieder geval de aanzuiging van de pomp op het laagste nivo van de tank moeten zitten.
Maar ff gekeken bij mijn auto. Bankje eruit.......
De pomp zit boven op de tank gemonteerd. Maar de aanzuiging gebeurt vanuit de tank. Misschien is de afdichting tussen de Pomp en de tank kapot of niet goed gemonteerd. En omdat je nu getankt hebt staat de tank vol met benzine en kan er benzine weglekken via deze afdichting.
Het gebeurt wel eens (bij een S60) dat de pomp verwijderd moet worden omdat er een knik in de slang komt waardoor de benzine niet goed wordt aangezogen vanuit de tank.
Ik heb er al eens een artikel van gelezen op dit forum maar kan het nu ff niet vinden. Misschien is dat gebeurd en is de pomp niet goed gemonteerd.
Maar ff gekeken bij mijn auto. Bankje eruit.......
De pomp zit boven op de tank gemonteerd. Maar de aanzuiging gebeurt vanuit de tank. Misschien is de afdichting tussen de Pomp en de tank kapot of niet goed gemonteerd. En omdat je nu getankt hebt staat de tank vol met benzine en kan er benzine weglekken via deze afdichting.
Het gebeurt wel eens (bij een S60) dat de pomp verwijderd moet worden omdat er een knik in de slang komt waardoor de benzine niet goed wordt aangezogen vanuit de tank.
Ik heb er al eens een artikel van gelezen op dit forum maar kan het nu ff niet vinden. Misschien is dat gebeurd en is de pomp niet goed gemonteerd.
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Vanmorgen langs de volvo garage in Nijverdal geweest,
daar hebben ze het aangedraaid. Vrijdag komt er een nieuwe pakking op.
Het lekt nu niet meer, tenminste onder het niveau wat merkbaar /ruikbaar is. Ik noemde het de pomp, maar de monteur vertelde dat het de vlotter was (Linker zijde). En dat de pomp rechts zit, maar wel gevoed wordt vanuit de vlotter.
Hoop dat zo'n pakking monteren niets kost
Had de bank er immers al uit.
daar hebben ze het aangedraaid. Vrijdag komt er een nieuwe pakking op.
Het lekt nu niet meer, tenminste onder het niveau wat merkbaar /ruikbaar is. Ik noemde het de pomp, maar de monteur vertelde dat het de vlotter was (Linker zijde). En dat de pomp rechts zit, maar wel gevoed wordt vanuit de vlotter.
Hoop dat zo'n pakking monteren niets kost