Aangezien enige tijd geleden 'n garage mijn nozzles had gedemonteerd en gemonteerd, en er lekkage optrad doordat de "veerschoteltjes" niet vernieuwd waren, heeft men gisteren de schoteltjes alsnog vernieuwd. Hoera, géén lekkage meer van de nozzles. Maarrrr... nu doet hij ineens zéér vreemd: motor loopt goed, maar als je bij 120 gas geeft, doet hij hélemaal niets! Schakelt niet terug, motor geeft geen extra vermogen; alsof hij "bevroren" staat in die stand. Laat je het gas helemaal los tot +/- 100, en je accelereert weer, gaat 'ie gewoon weer door naar bijv. 160 km/u. Mijns inziens 'n software-probleem, maar kan dat gekomen zijn door de demontage en montage van de verstuivers? Grappig detail: na het terug monteren deed één verstuiver helemaal niet mee; na wederom demontage (men had er niets eraan gedaan!), en gewoon weer monteren was er weer niets aan de hand.
Heb tot afgelopen weekend in Duitsland nog gewoon vrolijk 200 gereden....
Iemand ééénig idee?
D5 nozzles ge(de)monteerd; motor houdt ineens in bij 120km/h
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Waarom zijn de verstuivers in eerste instantie gedemonteerd? Is niet zomaar lijkt me. Wat waren de klachten in eerste instantie?
Verder zou je de auto kunnen laten uitlezen. Wellicht dat daar iets uit komt.
Verder zou je de auto kunnen laten uitlezen. Wellicht dat daar iets uit komt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 15:25
- Locatie: Bruinisse
Dat komt, edraket, omdat ik olielekkage had daar waar de distributie-poelie op de as zit, en waar de as (naar de nokkenassen) het kleppengedeelte in gaat. Daardoor moest het kleppendeksel eraf, en dus automatisch ook de verstuivers eruit. Helaas...
Hebben ze de verende "schoteltjes" niet vervangen, gevolg lekkage natuurlijk, en deze week bij vervangen van de schoteltjes heeft de garageman onder het draaien de elektrische stekkertjes van de verstuivers af getrokken, om "die ene verstuiver te vinden die niet meedeed". Ik verwacht dus dat dit de problemen heeft veroorzaakt. Vandaag dus weer teruggeweest, en de beste man las wel dat "verstuiver 2" een communicatiefout had. Verder óók nog lucht-doorstroom fouten, enz. Na resetten kwam het gewoon weer allemaal terug. Alléén maar als ik ietwat méér gas geef dan normaal. Na het uitzetten en starten van de motor is het weg, maar zodra ik weer iets "te veel" gas geef, is het weer terug.
Denk dat ik naar een andere dealer ga, voor een objectief onderzoek.
Hebben ze de verende "schoteltjes" niet vervangen, gevolg lekkage natuurlijk, en deze week bij vervangen van de schoteltjes heeft de garageman onder het draaien de elektrische stekkertjes van de verstuivers af getrokken, om "die ene verstuiver te vinden die niet meedeed". Ik verwacht dus dat dit de problemen heeft veroorzaakt. Vandaag dus weer teruggeweest, en de beste man las wel dat "verstuiver 2" een communicatiefout had. Verder óók nog lucht-doorstroom fouten, enz. Na resetten kwam het gewoon weer allemaal terug. Alléén maar als ik ietwat méér gas geef dan normaal. Na het uitzetten en starten van de motor is het weg, maar zodra ik weer iets "te veel" gas geef, is het weer terug.
Denk dat ik naar een andere dealer ga, voor een objectief onderzoek.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
was dat bij een dealer dan???
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 15:25
- Locatie: Bruinisse
Mag je rustig weten, was bij Huijsmans in Steenbergen. Doet alléén maar Volvo, maar denk niet dat ze "officieel" dealer zijn.
Misschien maar eens naar één van de dealers die genoemd worden op de site van Volvo zelf?
Kost misschien wat meer, maar als ik nu kijk naar al die uurtjes die ik al vrij heb moeten nemen......
Misschien maar eens naar één van de dealers die genoemd worden op de site van Volvo zelf?
Kost misschien wat meer, maar als ik nu kijk naar al die uurtjes die ik al vrij heb moeten nemen......
Ik heb begrepen dat die vervangen moeten worden als ze los zijn geweest.
@Ramon&Ramon kan je daar een betere uitleg over geven.
@Ramon&Ramon kan je daar een betere uitleg over geven.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
tja,dat blijkt wel uit het resultaat zou ik zeggen.
ik weet niet wat er momenteel met veel Volvo specialisten aan de hand is maar ik heb de indruk dat er veel mis gaat,zie het verhaal over kleppen stellen bij een V40 van 2001,plus vandaag weer iemand van dit forum die info had gevraagd over zijn V40 ivm kleppen stellen,ook dat ging weer mis,er werd wederom verteld dat zijn motor was uitgerust met hydraulische klepstoters,terwijl dit persee niet het geval is.
Wat er mis is gegaan bij je D5,kan ik hiervandaan niet beoordelen,ik heb wel een idee,maar alvorens de auto gezien te hebben doe ik er geen uitspraak over.stuur mij maar een pm.
ik weet niet wat er momenteel met veel Volvo specialisten aan de hand is maar ik heb de indruk dat er veel mis gaat,zie het verhaal over kleppen stellen bij een V40 van 2001,plus vandaag weer iemand van dit forum die info had gevraagd over zijn V40 ivm kleppen stellen,ook dat ging weer mis,er werd wederom verteld dat zijn motor was uitgerust met hydraulische klepstoters,terwijl dit persee niet het geval is.
Wat er mis is gegaan bij je D5,kan ik hiervandaan niet beoordelen,ik heb wel een idee,maar alvorens de auto gezien te hebben doe ik er geen uitspraak over.stuur mij maar een pm.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 15:25
- Locatie: Bruinisse
Ik ben vandaag teruggeweest naar het Volvo MobilityCentre in Barendrecht, en heb 'n full software upgrade/update gekregen (via VADIS). Mijn noodloop-probleem is WEG (ECM-6805 Laaddrukregeling: slechte stroming, en ECM-5340 Communicatie centrale unit)!
Helaas óók m'n tuning, maar toch...
Wacht nog even met het opnieuw tunen; even de auto aan de nieuwe software laten wennen.
Helaas óók m'n tuning, maar toch...
Wacht nog even met het opnieuw tunen; even de auto aan de nieuwe software laten wennen.