hoe haal ik simpel en goedkoop veel pk's uit mn t4
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
tuning (OBD / CHIP)
veel pk's en nm in verhouding tot andere tuning voor de prijs per pk...

Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
ja zeker... Echte volvo tuners...
http://www.rica.nl/
http://www.europeantuning.nl/
Andere tuners die gebruikt zijn oa door forum
Hartog tuning volvo forum sponser...
http://www.hartogtuning.nl/
http://www.digitune.nl/ deze ben ik zelf bij geweest
http://www.rica.nl/
http://www.europeantuning.nl/
Andere tuners die gebruikt zijn oa door forum
Hartog tuning volvo forum sponser...
http://www.hartogtuning.nl/
http://www.digitune.nl/ deze ben ik zelf bij geweest
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- everheard
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 13:29
er stond simpel en GOEDKOOP
@#$%$# wat een prijzen!! Het is toch (in het geval van software) een fluitje van een cent?! En dan die woekerprijzen, (voor mijn gevoel) van 400 / 500 / 600 euro voor een uurtje (max) een pc aansluiten op een auto!
Ben ik nu gek of?! Het wordt tijd voor de mediamarkt (slogan)
@#$%$# wat een prijzen!! Het is toch (in het geval van software) een fluitje van een cent?! En dan die woekerprijzen, (voor mijn gevoel) van 400 / 500 / 600 euro voor een uurtje (max) een pc aansluiten op een auto!
Ben ik nu gek of?! Het wordt tijd voor de mediamarkt (slogan)
Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....

- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Nou dit is behoorlijk goedkoop voor het aantal pk's dat je krijgt
pak gemiddeld 500 euro gedeelt door hoeveel pk krijg je gemiddeld bij 30?
dat is 16 euro per pk valt mij opzich best mee
en een uurtje...? nouw laten we beginnen met.. gaan niet zomaar even wat waarden veranderden monteren klaar rijden maar...
Hier gaat heel wat aan vooraf Zij moeten zo een auto laten komen...
Hiervoor moeten zij veranderende waarden gaan maken..
Dan komen de dingen die getest moeten worden
Het vermogen.. wat produceert hij
Word hij niet tewarm
is de uitstoot normaal enz
ofterwijl hier ben je niet zomaar even mee klaar
een testbank is ook zeker niet goedkoop waarop hij getest moet worden
en zo een zaak moet ook door ontwikkelen net als iedereen
dus goedkoop? wat denk je nou zelf
wil je een auto met veel meer pk's nouw dan koop je er toch 1...
ben je gelijk een paar duizend kwijt even simpel
Pak de S40/V50
die hebben een 2,4 en een 2.4i de ene is 140 pk de andere 170 pk
30 pk verschil en dat voor een prijs van €2.750 behoorlijk he
nu maakt rica van die 140 pk versie ook een 170 pk..
Kost 775 euro + auto's ouder dan 3 jaar krijgen korting
dan is het 580 euro
dus Ben ik nu gek??
pak gemiddeld 500 euro gedeelt door hoeveel pk krijg je gemiddeld bij 30?
dat is 16 euro per pk valt mij opzich best mee
en een uurtje...? nouw laten we beginnen met.. gaan niet zomaar even wat waarden veranderden monteren klaar rijden maar...
Hier gaat heel wat aan vooraf Zij moeten zo een auto laten komen...
Hiervoor moeten zij veranderende waarden gaan maken..
Dan komen de dingen die getest moeten worden
Het vermogen.. wat produceert hij
Word hij niet tewarm
is de uitstoot normaal enz
ofterwijl hier ben je niet zomaar even mee klaar
een testbank is ook zeker niet goedkoop waarop hij getest moet worden
en zo een zaak moet ook door ontwikkelen net als iedereen
dus goedkoop? wat denk je nou zelf
wil je een auto met veel meer pk's nouw dan koop je er toch 1...
ben je gelijk een paar duizend kwijt even simpel
Pak de S40/V50
die hebben een 2,4 en een 2.4i de ene is 140 pk de andere 170 pk
30 pk verschil en dat voor een prijs van €2.750 behoorlijk he
nu maakt rica van die 140 pk versie ook een 170 pk..
Kost 775 euro + auto's ouder dan 3 jaar krijgen korting
dan is het 580 euro
dus Ben ik nu gek??
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- everheard
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 13:29
is relatiefNou dit is behoorlijk goedkoop voor het aantal pk's dat je krijgt
pak gemiddeld 500 euro gedeelt door hoeveel pk krijg je gemiddeld bij 30?
dat is 16 euro per pk valt mij opzich best mee
ligt eraan hoe je het ziet. Een auto met meer pk's heeft m.i. ook sterkere onderdelen die ook meer pk'tjes aan kunnen. Bijv. de koppeling. Deze onderdelen zullen eerder slijten, dus, de kosten per pk vallen wel mee jah, maar het onderhoud moet je er ook bij gaan rekenen. Wat ik hier mee wil zeggen is dat het dus niet als 16 euro per pk. valt te benoemen en klaar...
en een uurtje...? nouw laten we beginnen met.. gaan niet zomaar even wat waarden veranderden monteren klaar rijden maar...
Hoeveel auto's van hetzelfde merk en hetzelfde type etc... hebben ze al niet gedaan?
Hier gaat heel wat aan vooraf Zij moeten zo een auto laten komen...
Hiervoor moeten zij veranderende waarden gaan maken..
De waarde's staan volgens mij standaard in "de computer"....
Dan komen de dingen die getest moeten worden
Het vermogen.. wat produceert hij
Word hij niet tewarm
is de uitstoot normaal enz
Als je uitgaat van bepaalde waarden is dit toch niet meer dan een simpele check?!
ofterwijl hier ben je niet zomaar even mee klaar
een testbank is ook zeker niet goedkoop waarop hij getest moet worden
en zo een zaak moet ook door ontwikkelen net als iedereen
dus goedkoop? wat denk je nou zelf
lijkt me een goedlopende zaak als ze maar genoeg klanten krijgen. En, als iedereen de prijs ongeveer even hoog heeft heeft kroesje ook weer wat te doen... hoe noemen ze dat ook alweer? ka...lvor...g!! ?!
onzin, was de vraag niet!sorrywil je een auto met veel meer pk's nouw dan koop je er toch 1...
ben je gelijk een paar duizend kwijt even simpel
Pak de S40/V50
die hebben een 2,4 en een 2.4i de ene is 140 pk de andere 170 pk
30 pk verschil en dat voor een prijs van €2.750 behoorlijk he
nu maakt rica van die 140 pk versie ook een 170 pk..
Kost 775 euro + auto's ouder dan 3 jaar krijgen korting
dan is het 580 euro
zie commentaar boven! ligt niet alleen aan de software...
vast niet!dus Ben ik nu gek??

Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....

- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
een wagen is altijd berekend op meer pk's aftekunnen de safe zone
tjah hoeveel wagens tunen ze per jaar? en hoevaak zal de zelfde er tussen zitten?
Wanneer je waarden gaat veranderen dus meer inspuiting andere ontstekingen enz
veranderd je uitstoot ook wel eens dus kan een effect hebben ja..
en wat betreft de S40/V50 ze zijn identiek het zelfde op de 2,4 en 2,4i alleen software matig anders thats all
tjah hoeveel wagens tunen ze per jaar? en hoevaak zal de zelfde er tussen zitten?
Wanneer je waarden gaat veranderen dus meer inspuiting andere ontstekingen enz
veranderd je uitstoot ook wel eens dus kan een effect hebben ja..
en wat betreft de S40/V50 ze zijn identiek het zelfde op de 2,4 en 2,4i alleen software matig anders thats all
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
ik ga een aardig eind met dennis mee
vooral je argument waarin je stelt dat auto's met een hoger vermogen ook sterkere onderdelen moeten hebben gaat echt niet altijd op.
leg de specs van de T3 (de 2.0T) maar naast je T4, die verschillen echt niet zo bar veel
verder betaal je ook voor een stuk vakkennis, als je een broek van tommy hilfiger koop, betaal je ook voor het merk, want een broek van die stof hoeft echt niet zo veel te kosten
en als het niet alleen de software is (wat wel vaak het geval is bij turbo motoren) wat is het dan nog meer?
vooral je argument waarin je stelt dat auto's met een hoger vermogen ook sterkere onderdelen moeten hebben gaat echt niet altijd op.
leg de specs van de T3 (de 2.0T) maar naast je T4, die verschillen echt niet zo bar veel
verder betaal je ook voor een stuk vakkennis, als je een broek van tommy hilfiger koop, betaal je ook voor het merk, want een broek van die stof hoeft echt niet zo veel te kosten
en als het niet alleen de software is (wat wel vaak het geval is bij turbo motoren) wat is het dan nog meer?
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41307
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
mods break
verplaatst naar de tuning rubriek
verplaatst naar de tuning rubriek
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Om te vergelijken (nu je toch de mediamarkt aanhaalt): een gemiddelde CD-speler van ons geliefd merk uit eindhoven kost tussen de 25 en 50 euro om te maken. Die van een B-merk (Medion ofzo) niet meer dan 10 euro. Dus volgende keer dat je naar de mediamarkt gaat en 300 euro neertelt voor een CD-speler, kun je misschien bedenken dat je voor twee keer dat geld ook je auto professioneel had kunnen laten tunen.everheard schreef:er stond simpel en GOEDKOOP
Ben ik nu gek of?! Het wordt tijd voor de mediamarkt (slogan)
Alle goede service is duur: Een tuner heeft een pand nodig met alle benodigdheden om zijn werk goed te kunnen doen. Een rollerbank, een aantal laptops, uitleessoftware (is ook niet gratis), en hij moet aan het einde van de dag ook nog wat geld overhouden om van te leven... ik vind 500 euro geen gek bedrag voor iemand die een paar uur aan mijn auto sleutelt.
Hoeveel betaal jij ook al weer voor een grote beurt? Een beetje olie en een nieuwe luchtfilter kunnen toch nooit meer kosten dan een paar tientjes... toch?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Veel tuners zijn een halve tot een hele dag bezig met tunen. Als je dat bekijkt is het langzaam niet meer zo duur toch. Er zijn er waar je nog aan kan geven wat je wensen zijn, heb ik begrepen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
koop via Inet een tuning box of zo zat aanbieders denk, daar je voor een kwartje op de eerste rang wil zitten en niet voor kwaliteit wil gaan moet je daar kijken, lijkt mij
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
klopt tuning box is goedkoop...
alleen gevaarlijk geeft alleen maar foute waarden door aan de motor
waardoor er een verhoogd risico ontstaat
alleen gevaarlijk geeft alleen maar foute waarden door aan de motor
waardoor er een verhoogd risico ontstaat
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
wat versta je onder goedkoop?
gebruik de zoekfunctie voor de tuning, lees de tuning topics door.
luchtfilter - airbox, chip, etc..
kijk eens op de sites hierboven vermeld, genoeg info te vinden voor elke beurs.
ik wil niet veel uitgeven, maar toch wat doen.
dus een vervaningsfilter van K&N en verder vind ik t wel best, wil optisch niets veranderen (ook niet onder de motorkap)
chippen vind ik voor die van mij te risicovol ( '98 & 125dkm)
succes en veel plezier!
gebruik de zoekfunctie voor de tuning, lees de tuning topics door.
luchtfilter - airbox, chip, etc..
kijk eens op de sites hierboven vermeld, genoeg info te vinden voor elke beurs.
ik wil niet veel uitgeven, maar toch wat doen.
dus een vervaningsfilter van K&N en verder vind ik t wel best, wil optisch niets veranderen (ook niet onder de motorkap)
chippen vind ik voor die van mij te risicovol ( '98 & 125dkm)
succes en veel plezier!
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Bij de nieuwe huidige auto's wordt 20-25% van de prijs bepaald door de software.
De prijs van de tuner wordt bepaald door de investeren in soft- en hardware (laptops, interfaces, testbank), personeel, pand. Vrij logisch dat het bedrag snel oploopt.
Brandstof met een hoger octaangetal zal niet veel helpen, tenzij de ontsteking verlaat wordt en eventueel de compressie verhoogd.
Lachgas is ook een optie, meeste extra pk's voor het minste geld, maar een fles is snel leeg en als je relatief hoge vermogens wil, dan zullen veel motoronderdelen vervangen moeten worden.
De prijs van de tuner wordt bepaald door de investeren in soft- en hardware (laptops, interfaces, testbank), personeel, pand. Vrij logisch dat het bedrag snel oploopt.
Brandstof met een hoger octaangetal zal niet veel helpen, tenzij de ontsteking verlaat wordt en eventueel de compressie verhoogd.
Lachgas is ook een optie, meeste extra pk's voor het minste geld, maar een fles is snel leeg en als je relatief hoge vermogens wil, dan zullen veel motoronderdelen vervangen moeten worden.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust