Hallo,
Onlangs is er bij de V70 van mijn vader een gasinstallatie ingebouwd. Loopt als een zonnetje, helemaal niets mis mee.
Toch ben ik over 1 ding benieuwd. De gasinjectoren zijn bovenin het inlaatspruitstuk gefreest en ziet er daardoor enigszins hobyistisch uit.
Hoort dat zo?
Gas inbouw V70 170pk
-
- 1st Gear member
Zoals gezegd, het is mijn auto niet dus ik kan niet even snel een foto schieten.
Maar klopt het dat de injectoren inderdaad bovenop (en dus recht in het zicht) geplaatst worden? volgens mij is er onderop ook ruimte.
zodra ik kan maak ik een foto.
Maar klopt het dat de injectoren inderdaad bovenop (en dus recht in het zicht) geplaatst worden? volgens mij is er onderop ook ruimte.
zodra ik kan maak ik een foto.
-
- 6th Gear member
als je bedoeld als op onderstaande foto, dan hoort dat inderdaad zo.

hobyistisch zou ik dit toch niet noemen, Vialle heeft niet voor niets een patent genomen op rechtstreekse vloeibare lpg inspuiting.
tenzij natuurlijk dat de installateur met een boormachine heeft staan klooien...
onder het spruitstuk is meestal minder plek.

hobyistisch zou ik dit toch niet noemen, Vialle heeft niet voor niets een patent genomen op rechtstreekse vloeibare lpg inspuiting.
tenzij natuurlijk dat de installateur met een boormachine heeft staan klooien...

onder het spruitstuk is meestal minder plek.
-
- 1st Gear member
Zo ziet het er inderdaad uit, maar dan mss nog iets netter afgewerkt. (de leidingen enzo).
De vorige auto had een verstuiver en dat zag je gewoon minder. Zal wel wennen zijn.
Is bij deze auto de gasinstallatie op de boordcomputer aangesloten? (gem. verbruik, actueel verbruik, aantal km tot lege tank?)
Bij die van mijn vader niet, zou te veel storingen opleveren.
De vorige auto had een verstuiver en dat zag je gewoon minder. Zal wel wennen zijn.
Is bij deze auto de gasinstallatie op de boordcomputer aangesloten? (gem. verbruik, actueel verbruik, aantal km tot lege tank?)
Bij die van mijn vader niet, zou te veel storingen opleveren.
-
- 6th Gear member
het verbruik op de boordcomputer zijn altijd benzine gegevens.
de lpg computer neemt de waardes van de benzine computer over, en berekent aan de hand daarvan de inspuittijden etc...
de boordcomputer weet dus niet dat er een andere brandstof gereden word.
de lpg computer neemt de waardes van de benzine computer over, en berekent aan de hand daarvan de inspuittijden etc...
de boordcomputer weet dus niet dat er een andere brandstof gereden word.