Mede-Volvofreaks,
ik ga donderdag mijn nieuwe Volvo bestellen (V70 2.4D handgeschakeld, Summum en nog wat aardigheidjes). Binnenin zwart leer + cross brushed alu of modern wood, buitenkleur nog niet beslist (Ruby red, Barentz Blue, Electric Silver, Magic Blue...)
Nu twijfel ik over de geventileerde voorzetels. De ene verkoper raadde het me af, de andere was erover in de wolken. Feit is dat ik tijdens de proefrit een natte rug kreeg op de 'gewone' leren zetels, maar dat kan natuurlijk van opwinding geweest zijn. De eventuele meerprijs vind ik geen issue.
Zijn er mensen met ervaring omtrent geventileerde zetels ? Voordelen/nadelen ?
Alvast dank voor jullie opinie...
Fulaks
Geventileerde voorzetels
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Doen! errug lekkere optie
Volvo for life
- coolyo0o
- 2nd Gear member
heb er wel eens mee gereden in een saab en ik vind het een goede optie ik zou het ook zeker wel nemen
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het ventileren van stoelen met leren bekleding een soort "noodoplossing", die de ontwerpers hebben bedacht om wél leer te kunnen verkopen zonder het nadeel van de natte rug (en daaronder).
Zelf heb ik de halfleer uitvoering: toch wel de "rijke geur van leer" (bronvermelding veplicht: Autoweek) maar altijd een droge achterkant vanwege het mooie stoffen middenstuk. Daarnaast hou je nog wat geld in de zak voor andere mooie dingen...
Zelf heb ik de halfleer uitvoering: toch wel de "rijke geur van leer" (bronvermelding veplicht: Autoweek) maar altijd een droge achterkant vanwege het mooie stoffen middenstuk. Daarnaast hou je nog wat geld in de zak voor andere mooie dingen...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
zeker doen, in mijn 9.5 had ik het ook. Is geweldig!!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik heb ze besteld... ben benieuwd of het de juiste keuze zal blijken te zijn. Ik ga er wel zuinig op zijn, met die gaatjes erin mag er niet teveel rotzooi op de zetels.
Nu ben ik nog een beetje aan 't twijfelen over de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en over de bluetooth telefoonmodule. Ik kan m'n bestelling nog een week of twee wijzigen.
Fulaks
Nu ben ik nog een beetje aan 't twijfelen over de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en over de bluetooth telefoonmodule. Ik kan m'n bestelling nog een week of twee wijzigen.
Fulaks
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Thuurc
- 4th Gear member
Bluetooth optie: erg handig als je daadwerkelijk belt in je auto.Fulaks schreef:Ik heb ze besteld... ben benieuwd of het de juiste keuze zal blijken te zijn. Ik ga er wel zuinig op zijn, met die gaatjes erin mag er niet teveel rotzooi op de zetels.
Fulaks
De snelheidafhankelijke stuurbekrachtiging, leuk als je van gadgets houdt en het budget je niet echt in de weg zit (Ofwel: de kleine meerprijs voor lief neemt zoals je schrijft). Maar het is absoluut geen must, omdat het vrij weinig toevoegt. Met normale stuurbekrachtiging kun je namelijk ook al alle krappe (parkeer)situaties aan wat mij betreft. Persoonlijk geef ik de voorkeur en een normale stuurbekrachtiging, die het gevoel geeft dat je ook bij parkeren "iets in de hand hebt".
-
- 2nd Gear member
Naar mijn werk rij ik vaak met een kollega, dan mijn, dan zijn auto.
Zijn keus is gevallen op een nieuwe zeer mooie Alfa met leren bekleding. Eerlijk is eerlijk het ziet er echt heel mooi uit!!!
Begin dit jaar, toen met die paar weken heet weer, heb ik de andere kant van leren bekleding ervaren. Na een rit van 2 en half uur (airco )naar ons werk in Duitsland, kom je gewoon als een doorweekte dweil uit die auto. Je overhemd, je broek alles plakt aan je lijf. Je kunt dan met goed fatsoen niet meer een bespreking ingaan. Zeker in Duitsland is het onmogelijk/ondenkbaar om als een dweil in een bespreking te komen.
Na twee maal deze ervaring, hebben we de rest van deze periode met mijn auto (stof bekleding) gereden...
Kortom laat de keuze voor lederen bekleding bekleding bepalen door jouw visie op de klimaat verandering in de komende jaren....
Zijn keus is gevallen op een nieuwe zeer mooie Alfa met leren bekleding. Eerlijk is eerlijk het ziet er echt heel mooi uit!!!
Begin dit jaar, toen met die paar weken heet weer, heb ik de andere kant van leren bekleding ervaren. Na een rit van 2 en half uur (airco )naar ons werk in Duitsland, kom je gewoon als een doorweekte dweil uit die auto. Je overhemd, je broek alles plakt aan je lijf. Je kunt dan met goed fatsoen niet meer een bespreking ingaan. Zeker in Duitsland is het onmogelijk/ondenkbaar om als een dweil in een bespreking te komen.
Na twee maal deze ervaring, hebben we de rest van deze periode met mijn auto (stof bekleding) gereden...
Kortom laat de keuze voor lederen bekleding bekleding bepalen door jouw visie op de klimaat verandering in de komende jaren....
- xc90t6
- 4th Gear member
- Contacteer:
Snelheidsafhankelijke stuurbekrachting: FANTASTISCH. Je moet even rijden in eentje met en eentje zonder dan weet je wel wat je wilt. Bouwt Volvo een beetje mooi de bluethooth in???
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Missertje in het forum? Volgens mij ging het over geventileerde leren bekleding... 'k zie het verband met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging niet!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
- Fulaks
- 6th Gear member
Ik had de vraag gesteld naar beide opties enkele dagen voor ik mijn nieuwe V70 ging bestellen. Ik heb toen terecht nog naar m'n vijs gekregen van de Admin dat ik niet mocht crossposten. Misschien is de verwarring daarmee ontstaan.
Mijn excuses hiervoor.
Fulaks
Mijn excuses hiervoor.
Fulaks
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault