automaat
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik heb er vorige week mee gereden, eerst in een 2.4D automaat (een lichtblauwe, Summum-uitvoering) en daarna in dezelfde maar dan handgeschakeld (Momentum-uitvoering in seashell). Dit was bij Veurne Motors in euh... Veurne. Zeer vriendelijke dame, proefritten geen probleem en zo lang je wil.
Dit omdat ik zelf twijfelde. Welnu, mijn twijfels zijn weggenomen. De automaat rijdt heel fijn hoor, hij schakelt zacht en je kan ook manueel ingrijpen. De kickdown maakt het beest wakker, m'n vrouw zei : "Wow, net een sportwagen". Dan in de manuele versie gereden, en die voelde toch een stuk vinniger, actiever en directer aan, meer een "drivers' car". Dat is mijn persoonlijke mening na beide wagens direct na elkaar gereden te hebben; een ander kan natuurlijk de voorkeur hebben voor de rust en de zachtheid van de automaat. Bovendien is de handgeschakelde versie een litertje zuiniger op 100 km, een seconde sneller van 0 tot 100 en een dikke 2.000 € goedkoper en nog eens CO²-uitstootvriendelijker. Mijn keuze staat dus vast : het wordt (weer) een manuele bak. Maar die automaat reed absoluut niet slecht, zalig om te cruisen en als je veel file doet zou ik niet twijfelen. Er zijn misschien betere automaten op de markt (de 7-bak van Mercedes, de BMW-automaat...), maar om die van de V70 nu slecht te noemen is toch de waarheid geweld aan doen.
Mijn voornaamste reden om een automaat te nemen zou zijn voor die zeldzame keren dat ik lazarus ben en m'n vrouw laat rijden. Dat gaat dan zo schokkerig dat ik prompt weer nuchter ben. Ze bedient die pook omdat hij er nu eenmaal staat, ze heeft een vaag vermoeden van de samenhang met het koppelingspedaal, en voor de rest roert ze wat rond in die bak, maar vraag haar nou niet wat ie precies doet en waarvoor hij dient... :agrue: En zij krijgt het dan op haar zenuwen van mijn 'male chauvinist pig'-opmerkingen. Voor de rest hebben wij een prima huwelijk hoor, m'n vrouw is ook een Volvo-fan.
Ik kies dus toch voor de manuele bak, wat me dan ook meteen in m'n drinkgedrag matigt :puke:
Sorry voor de uitweiding...
Fulaks
Dit omdat ik zelf twijfelde. Welnu, mijn twijfels zijn weggenomen. De automaat rijdt heel fijn hoor, hij schakelt zacht en je kan ook manueel ingrijpen. De kickdown maakt het beest wakker, m'n vrouw zei : "Wow, net een sportwagen". Dan in de manuele versie gereden, en die voelde toch een stuk vinniger, actiever en directer aan, meer een "drivers' car". Dat is mijn persoonlijke mening na beide wagens direct na elkaar gereden te hebben; een ander kan natuurlijk de voorkeur hebben voor de rust en de zachtheid van de automaat. Bovendien is de handgeschakelde versie een litertje zuiniger op 100 km, een seconde sneller van 0 tot 100 en een dikke 2.000 € goedkoper en nog eens CO²-uitstootvriendelijker. Mijn keuze staat dus vast : het wordt (weer) een manuele bak. Maar die automaat reed absoluut niet slecht, zalig om te cruisen en als je veel file doet zou ik niet twijfelen. Er zijn misschien betere automaten op de markt (de 7-bak van Mercedes, de BMW-automaat...), maar om die van de V70 nu slecht te noemen is toch de waarheid geweld aan doen.
Mijn voornaamste reden om een automaat te nemen zou zijn voor die zeldzame keren dat ik lazarus ben en m'n vrouw laat rijden. Dat gaat dan zo schokkerig dat ik prompt weer nuchter ben. Ze bedient die pook omdat hij er nu eenmaal staat, ze heeft een vaag vermoeden van de samenhang met het koppelingspedaal, en voor de rest roert ze wat rond in die bak, maar vraag haar nou niet wat ie precies doet en waarvoor hij dient... :agrue: En zij krijgt het dan op haar zenuwen van mijn 'male chauvinist pig'-opmerkingen. Voor de rest hebben wij een prima huwelijk hoor, m'n vrouw is ook een Volvo-fan.
Ik kies dus toch voor de manuele bak, wat me dan ook meteen in m'n drinkgedrag matigt :puke:
Sorry voor de uitweiding...
Fulaks
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Hey Demunter, proficiat !
Je zal niet ontgoocheld worden door de automaat.
welke kleur heb je gekozen binnen & buiten, en welke inleg ? Ik kan niet goed kiezen voor de buitenkleur...
Welke opties heb je ? Ik ga donderdagavond mijn bestelbon ondertekenen.
Fulaks
Je zal niet ontgoocheld worden door de automaat.
welke kleur heb je gekozen binnen & buiten, en welke inleg ? Ik kan niet goed kiezen voor de buitenkleur...
Welke opties heb je ? Ik ga donderdagavond mijn bestelbon ondertekenen.
Fulaks
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 16:27
even de bestelbon nemen, momentje. VOLVO v70 2.4 163pk kleur OYSTER Grey kleurcode 472 interieur SANDSTONE Beige E112
Geen motorembleem Summum uitvoering met CANICULA velg
metaallak
Dynaudio
Afneembaare trekhaak
Koffermat
Geartronic
Bagageruimteverdeler
Getinte zijruiten
Vergrendelbare wielbouten ( is een koopje 90€ voor vier stuks-ik denk de goedkoopste optie)
Zonnenbrilhouder
Coating op de ruiten
Gsm bleutooth
Park assist voor
Totaalprijs BTW incl 45652€
Er vraagt daar iemand een foto. Allemaal goed en wel maar hoe krijg ik deze op de site?
Ik denk dat ik hem maandag of dinsdag mag gan halen.
Allee 't is te hopen, want het bijt al lang genoeg in mijn been.
Groeten
Geen motorembleem Summum uitvoering met CANICULA velg
metaallak
Dynaudio
Afneembaare trekhaak
Koffermat
Geartronic
Bagageruimteverdeler
Getinte zijruiten
Vergrendelbare wielbouten ( is een koopje 90€ voor vier stuks-ik denk de goedkoopste optie)
Zonnenbrilhouder
Coating op de ruiten
Gsm bleutooth
Park assist voor
Totaalprijs BTW incl 45652€
Er vraagt daar iemand een foto. Allemaal goed en wel maar hoe krijg ik deze op de site?
Ik denk dat ik hem maandag of dinsdag mag gan halen.
Allee 't is te hopen, want het bijt al lang genoeg in mijn been.
Groeten
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Slik..... in nederland moet deze auto geen 45652 kosten.... In NL kost deze 58040 euro.
Gefeliciteerd trouwens ! Veel plezier en veilige km's toegewenst.
Gefeliciteerd trouwens ! Veel plezier en veilige km's toegewenst.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik weet dat alles relatief is maar.... de prijzen excl. belasting nemende gaat een en ander er toch als volgt uitzien:DE MUNTER schreef:In belgie kost hij 48 816€ min korting 3 164€ = 45 652€ zal ik een bestellen voor je
BE
€ 34959 V70 2.4D Summum
€ 1802 geartronic
€ 744 Metaallak
€ 1322 Dynaudio
€ 248 blue tooth carkit
€ 289 parkassist voor
€ 39364 ex. belastingen!
NL
€ 34053 V70 2.4D Summum
€ 1814 Geartronic
€ 776 metaallak
€ 1827 Dynaudio *
€ 0 Blue Toothcarkit *
€ 0 6 cd wisselaar *
€ 213 parkassist voor
€ 38683 ex. belastingen! (incl. die 6CD wisselaar die in BE nog eens € 331,- ex. btw extra kost)
*) audio-line
Voor belastingen is Nederland toch zo'n € 1.000,-- goedkoper, vraag me dan ook af waarom Belgen nog steeds in Belgie hun Volvo's kopen.
Koop je als Nederlander die Belgische V70 betaal je € 39.364,-- + 19% btw + de BPM van € 17.240,-- = totaal € 64.083,-- voor een auto die hier (incl. die CD wisselaar) € 63.305,- had gekost.
(voor 64.555,-- had je in Nederland ook de 185pk D5 al gehad).
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Nou.... graag!DE MUNTER schreef:In belgie kost hij 48 816€ min korting 3 164€ = 45 652€
zal ik een bestellen voor je
groeten
Doe jij dan ook betalen voor mij ??

Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 11.10.2006 - 10:41
- Locatie: Breda
Even een vraag aan Fulaks: was de automaat vinnig genoeg in jouw beleving? Ik heb namelijk de auotmaat besteld (ideaal in de file) en houd ook van sportief rijden!
C70 2.4i momentum, geartronic, mobilityline 2006.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
JV, die automaat gaat ook loeihard hoor, alleen is het een beetje anders rijden. In een spurtje naar honderd zal de handgeschakelde sneller zijn, omdat de koppelomvormer toch met wat vermogen gaat lopen bij de overgang van de ene versnelling naar de andere. Maar in het echte leven zal die automaat heel leuk zijn denk ik. Voor mij zijn de nadelen echter meer verbruik, meer CO²-uitstoot en meer centen. Ik heb weinig last van file, en ik hou ervan om zelf 'in control' te zijn, en zelf te bepalen wanneer ik wil schakelen. Ieder z'n meug. Maar ongelukkig zou ik met die automaat zeker niet zijn. Zodra je hebt leren schakelen met het gaspedaal is plezier gegarandeer. En voor die momenten dat je zelf wil ingrijpen kan dat ook nog, al is er wel een kleine vertraging te merken als je de automaat in manueel zet (vertraging tussen pookbediening en respons van de bak).
Fulaks
Fulaks
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik ben eerder geneigd de Telegraaf te geloven dan zo'n sensatiekrant als het Financieel Dagblad...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 11.10.2006 - 10:41
- Locatie: Breda
Fulaks bedankt voor je toelichting! In de C70 had ik al een automaat (5-bak) en wat betreft controle begrijp ik wat je bedoeld. Toch heb ik voor de automaat gekozen omdat dat wat rustiger rijdt (vinden mijn vrouw en zoontje ook wel fijn anders ligt de achterbank weer onder de Danoontje..) en, zoals ik al aangaf, is een automaat ideaal in de file, waar we er helaas steeds meer van hebben in Nederland.
C70 2.4i momentum, geartronic, mobilityline 2006.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
Per 1 oktober 2007 V70 D5, momentum, geartronic, oyster grey.
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Ben zelf ook een voorstander van een automaat, en inderdaad, als je wilt kan je altijd nog zelf terugschakelen. Dan is er wel een kleine vertraging, maar deze is niet zodanig dat je het daarom zou laten. Ik wil zelf niets anders meer dan een automaat!
- Big Blue
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
- Locatie: West Vlaanderen
Hallo warme bakker,DE MUNTER schreef:Dank U voor de gerustellende commentaar FULAKS. Ik heb er een besteld met automaat. Ik ga hem laten chipen naar 220PK. Dan mag ik lazarus zijn.
Dan mag mijn vrouw rijden. Dan ben ik nog sneller thuis. Groeten
Vraagje; heb je dit reeds laten uitvoeren en indien ja, waar dan wel?
Greetz
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Ik heb een tijdje geleden de automaat getest icm de D5. Bij een sportieve testrit met afwisselende rijstijl is die wel te wispelturig. teveel een ongewenst schakelen. Het schakelen duurt ook te lang en manueel heb je niet genoeg controle. Op langere termijn zou ik ermee kunnen leven, want het verhoogt het confort en ik rij normaal gezien iets regelmatiger. De automaat doet het prima bij een rustige rijstijl. Zelf verkies ik wel een goede maunuele bak.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Ivolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29.12.2007 - 23:34
- Locatie: Meise
Ik heb vandaag een testrit gedaan met de D5 met automaat (geartronic), wel op een S80.
Ik vond de automaat zeer aangenaam rijden. Hij schakelt zeer vlot, soepel en op het juiste moment. De kick-down werkt prima en zeer snel.
Je leest hier en daar dat de automaat wat loom zou zijn, maar dat heb ik echt niet gemerkt.
Ik rijd tot hiertoe altijd met manuale bak, maar na de testrit miste ik de automaat al zeer snel. Veel kans dat mijn volgende volvo er een wordt met de geartronic.
Ik vond de automaat zeer aangenaam rijden. Hij schakelt zeer vlot, soepel en op het juiste moment. De kick-down werkt prima en zeer snel.
Je leest hier en daar dat de automaat wat loom zou zijn, maar dat heb ik echt niet gemerkt.
Ik rijd tot hiertoe altijd met manuale bak, maar na de testrit miste ik de automaat al zeer snel. Veel kans dat mijn volgende volvo er een wordt met de geartronic.
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Kan ik me goed voorstellen de geartronic rijd ook perfect ik heb er inmiddels 3 gehad 1 x xc90 5 bak ( was wat te traag)
xc70 6 bak vond ik erg prettig en een xc90 6 bak vond ik ook perfect.
Het mooie van een de automaat vind ik dat ie zich aanpast aan je manier an rijden zeg maar zelfdenkend.
Mijn ervaring is ook dat als je de motor wat chiped het misschien iets tragere van de bak gecompenseerd wordt.
xc70 6 bak vond ik erg prettig en een xc90 6 bak vond ik ook perfect.
Het mooie van een de automaat vind ik dat ie zich aanpast aan je manier an rijden zeg maar zelfdenkend.
Mijn ervaring is ook dat als je de motor wat chiped het misschien iets tragere van de bak gecompenseerd wordt.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..