Hoi,
Gisteren stond ik langs de weg met een koppeling zonder druk. Al gauw bleek dat de olie bij mn koppelings cilinder eruit spoot. Nu heb ik het koppelingscilindertje van het motor blok afgeschroefd en nu ziet het ernaar uit dat het cilindertje zelf nog goed is, alleen dat het kerinkje binnen in (het rubbertje) gescheurd en poreus/afgegbrokkeld is.
Nu heb ik overal gezocht naar een nieuwe kering maar ik kan nergens een geschikte vinden. Zelfs de volvo dealer niet, deze kan mij alleen maar een compleet nieuwe cilinder a 87 euro leveren. Omdat ik 87 euro toch best veel geld vind en het eigenlijk onnodig vind om de complete cilinder te vervangen terwijl dit niet nodig is, vraag ik mij af of er hier misschien iemand is die mij een hint kan geven waar ik evt. zo'n kering kan krijgen.
Het gaat om een Volvo s40 1.8 bouwjaar '96 modeljaar '97.
Bijvoorbaat dank en mvg,
Johan.
Kering koppeling cilinder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 30.01.2005 - 21:58
- Contacteer:
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Kun je er een fotootje van schieten, ben nieuwsgierig wat en hoe en waar.
Hebben ze in bij de Brezan niet losse pakking/keerring die je eventueel niet op basis van merk en type, maar op basis van maat universeel kan krijgen? Het is een suggestie, heb geen idee hoor.
Hebben ze in bij de Brezan niet losse pakking/keerring die je eventueel niet op basis van merk en type, maar op basis van maat universeel kan krijgen? Het is een suggestie, heb geen idee hoor.
Spooky...........vanmiddag een klant aan de balie met precies hetzelfde verhaal welke ik ook een complete koppelingcilinder heb verkocht
Ben je toevallig in Heerlen Bij Frank Klijn geweest :?:
Ben je toevallig in Heerlen Bij Frank Klijn geweest :?:
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
A28?? if so, dan heb je niet gezien.johanpostema schreef:Hoi,
Gisteren stond ik langs de weg met een koppeling zonder druk. Al gauw bleek dat de olie bij mn koppelings cilinder eruit spoot.
En fin succes in je quest.
VOLVO 440 1.8i '96
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 30.01.2005 - 21:58
- Contacteer:
Hoi,
Allereerst het maken van een fototje wordt voor mij lastig omdat ik geen digitale camera heb.
En nee ik ben niet in Heerlen geweest
Wel heb ik geinformeerd bij de volvo dealer in de buurt wat een nieuw cilindertje kost, en ze vragen er hier 87 euro voor. Hoewel ik 87 euro toch een boel geld vind terwijl alleen het keer ringetje gescheurd is, denk ik dat ik toch maar een nieuwe cilinder bestel. Ik ben overal geweest, maar nergens een juiste keerring.....
Is 87 euro de normale prijs, of zijn er ook online adressen waar het een stuk goedkoper is?
Johan.
Allereerst het maken van een fototje wordt voor mij lastig omdat ik geen digitale camera heb.
En nee ik ben niet in Heerlen geweest

Wel heb ik geinformeerd bij de volvo dealer in de buurt wat een nieuw cilindertje kost, en ze vragen er hier 87 euro voor. Hoewel ik 87 euro toch een boel geld vind terwijl alleen het keer ringetje gescheurd is, denk ik dat ik toch maar een nieuwe cilinder bestel. Ik ben overal geweest, maar nergens een juiste keerring.....
Is 87 euro de normale prijs, of zijn er ook online adressen waar het een stuk goedkoper is?
Johan.
€ 87,- is de normale prijs van Volvo ja.
Universeel heb je ze ook misschien iets goedkoper, maar ja........ik zou je gewoon aanraden om origineel te nemen. Het ringetje kun je origineel inderdaad niet los bestellen helaas.
Universeel heb je ze ook misschien iets goedkoper, maar ja........ik zou je gewoon aanraden om origineel te nemen. Het ringetje kun je origineel inderdaad niet los bestellen helaas.
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Hier komt de consumptiemaatschappy weer om de hoek kijken!!
Het slijtgevoelige onderdeeltje a enkel eurocenten moet natuurlijk besteld worden met het volledige deel (dat je niet versleten krijgt) eraan vast!
Dat was bij de oudere volvo's toch wel anders hoor. Komt dat nou door de kwaliteit en de opleiding van de monteurs of behoort vakmanschap niet meer tot de kernactiviteiten??
Ik zou eens navragen bij een firma in hydraulische aandrijftechniek.
Het slijtgevoelige onderdeeltje a enkel eurocenten moet natuurlijk besteld worden met het volledige deel (dat je niet versleten krijgt) eraan vast!
Dat was bij de oudere volvo's toch wel anders hoor. Komt dat nou door de kwaliteit en de opleiding van de monteurs of behoort vakmanschap niet meer tot de kernactiviteiten??
Ik zou eens navragen bij een firma in hydraulische aandrijftechniek.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 30.01.2005 - 21:58
- Contacteer:
Dat ben ik dus helemaal met je eens. Het staat mij ook erg tegen om 87 euro te betalen voor een kapot rubbertje....
Maargoed, ik zal vanmiddag een nieuwe cilinder bestellen want het is toch zonde als de volvo stil blijft staan....
Maargoed, ik zal vanmiddag een nieuwe cilinder bestellen want het is toch zonde als de volvo stil blijft staan....