irritant lang na janken van moter 440 17i

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
icemanmartin
Starter

Goedemiddag,

Ik ben de trotse bezitter van een volvo 440 17i, en heel belangrijk erg tevrede.
Toch ga ik, maar ook de buren of andere mensen in de omgeving van mijn wagen, me mateloos irriteren aan het lang en hard "na janken" van de motor/koeling als ik een stuk gereden heb en daarna mijn motor uitschakel. Met enige regelmaat staan er mensen aan mijn voordeur om te klachen over dat irritante geluid.

Een maand of 2 geleden is er een nieuwe radiateur geplaatst maar het probleem blijft.
Wie kan mij hierbij een handje helpen, zodat ik weer tevrede buren krijg :P

Martin
wpee
5th Gear member

Hallo

17i = injectie?
najanken = koelventilator?
Ja waarom die naadraaien weet ik niet, zou niet hoeven. Alleen de carburateurversies koelen na met de ventilator op half toeren en dat hoor je 3 meter van de auto verwijdert niet meer.

Wim
irwin480
1st Gear member
Contacteer:

Hoi.

Waarschijnlijk bedoel k met het "najanken" het lopen van de waterpomp. Nu dacht ik alleen dat dat enkel bij de turbo's was. Bij mij bleef hij altijd ong. 12 minuten lopen na het afzetten van de motor.
Er is gewoon niets beters, of ben ik nou naief.
wpee
5th Gear member

Als de waterpomp jankt dan monteer maar een nieuwe, lagering defect.
Wim
icemanmartin
Starter

Goedeavond,

Ik wil jullie alle alvast bedanken voor de gegeven reacties, ik zal jou optie Wim eens na gaan en evt een andere waterpomp monteren. Ik weet wel dat ik bij mijn vorige volvo 440 het zelfde probleem had. Dit was overigens een 18i op gas. Deze had alleen ook een probleem met zijn kleppen.

vr gr Martin
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”