Irritant getik bij wegrijden tijdens het sturen..

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
tommytommy
4th Gear member

Ik heb het getik bij het wegrijden..als ik iets stuur komt er een harde tik Ook bij het inparkeren hoor je het erg duidelijk. (vooral parkeergarages)

De volgende dingen zijn vervangen..geen resulaat.

beide aandrijfassen met vernieuwde bouten, schokbrekers, motorrubber boven,,,en de onsterste lijkt mij OK..zie foto (hoor het graag mocht dit niet het geval zijn)

Daarnaast zitten er nieuwe draagarm rubbers op.

De dealer gaf aan dat het in de onderste rubber kan zitten,,en vermelde dat het niet uit m`n stuurhuis kan komen, waar wel een klein beetje speling inzit. (om een heel nieuw stuurhuis te kopen..kost geld)

Andere optie was het lager in m`n veerpoot..volgens mijn garage was die goed.

Weet iemand wat dit kan zijn,,,??

Gr Tommy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
tommytommy
4th Gear member

he ik zie nu op die foto dat er onder-achter in dat gat wel een schoon stuk ijzer zit.,....kan het zijn dat de motor juist tijdens het sturen die bus op de buitenkant laat krassen?

Bij normaal rechtuit rijden..geen last...echt alleen als je bij lage snelheid korte bochtjes neemt.

PS die hele beugel vervangen kost geld...volgens mij kan je ook een hele beugel kopen..en dan het h-frame loshalen van die beugel...en die 2 bouten op je motor...dan kan het dat gedeeltje overzetten.

Dat is namelijk het enige rubber dat slijt.

Hoor graag jullie mening over dat rubber...en slijtage plek! Het rubber is wel heel erg los overigens.

Gr Tommy
HansS60
1st Gear member

Hoi Tommy Tommy,

Afgelopen week had ik een soortgelijk geluid in de S60. Nadat de koppeling vervangen was, zat er zo'n tik in. Dit getik was voor het eerst hoorbaar bij een bocht naar links en stevig optrekken. Na wat testjes kwam ik erachter dat bij rustig (normaal) rijden niets hoorbaar was. Vooral bij abrupt gasgeven en -loslaten een duidelijk hoorbaar getik. Met de monteur wat testjes gedaan en na een halfuurtje kwamen we er achter dat een bout in het subframe niet helemaal strak in het gat zat en dus kon bewegen. Op de zwarte bout ook zichtbaar want verf eraf. Met een extra ring ertussen was het probleem opgelost. Waarschijnlijk is het ontstaan doordat het subframe los geweest is en een fraktie anders is vastgezet.
Het betrof de bout zo'n beetje midden-voor in het subframe (bout alleen zichtbaar als je in het gat kijkt).

Misschien bij jou ook het geval?
tommytommy
4th Gear member

Hey Hans

Dat zou wel eens goed kunnen!! Bedankt voor de tip.

Ps is er iemand die een plaatje heeft..of iets uit Vadis..weet niet precies welke bout het is...

Ik heb heb vandaag aan de dealer laten horen..en die hebben geen flauw idee...ze denken niet dat zo`n tik van dat onderste motorrubber kan komen. ik kan een afspraak maken over 5 weken :-) LOL

Ik denk dat ik in ieder geval wel het onderste motorrubber ga vervangen omdat ik denk dat die wel een beetje op is.

Dus ik hoop dat ik het zelf kan oplossen.

Gr Tommy
tommytommy
4th Gear member

Motor rubber was het niet..die heb ik los gehaald..en bekeken.

Wat het is dat een 2 kanten de stuurlagers kapot zijn (buitenste)..olie is eruit etc. Dus elke keer krijgt hij daar een klap. Ik het kon het mooi simuleren door een die stang te vrikken. Dan hoor je tik-tik...dat hoor je anders niet als je ollie er nog netjes inzit.

Morgen naar de universele garage..en vrijdag opnieuw uitlijnen...dan is het gezeik eindelijk verholpen.

Gr Tommy
HansS60
1st Gear member

He Tommy,

Hoe is het afgelopen?

Gr. Hans
tommytommy
4th Gear member

Hans

Heb een stabistang van de sloop..vrijdag zet m`n garage hem erop.

Ik weet zo nog niet of dit het is...zo niet heb ik alvast m`n oude stang nog liggen als er wel 1 een keer kapot gaat.

Ik zag wel dat op m`n draagarm..dat dat liggende rubber wel lekker diep is ingescheurd..maar dat is normaal toch?? Ik dacht een keer ergens te horen...doorrijden tot hij door is.

MVG Tommy
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”