Mijn Amazon

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
ejfrolich
1st Gear member

Sinds 2 dagen ben ik de officieele eigenaar van een Amazon.

Gegevens voor de liefhebber:

Kenteken DM-53-11
Chassisnr 109671
Type 12234 VE
Motor B18(D)
Versn. bak. M40
Kleur lak 72
Bekleding 138-203

109.000 km gelopen
Orginele motor, nooit gereviseerd
Originele bekleding
10 jaar geleden helemaal gestript en opnieuw in de lak. Daarna heeft de auto vooral in de stalling gestaan. Er is in 10 jaar niet meer dan 10.000 km gereden.

En het aller belangrijkste, hij rijd heerlijk. De vorige eigenaar heeft kosten nog moeite gespaard om de auto in goede conditie te houden en dat merk je meteen.

Nu bezig met Overdrive, rembekrachtiger, wisselstroomdynamo, Hallogeen koplampen, Motor en bakrubbers, zonneklep, beurt en wat er verder komt kijken bij het naar mijn zin maken van de auto.
De kachelmotor maakte lawaai waarschijnlijk omdat hij nooit werd gebruikt. Dus schoongemaakt en nieuw vet. Nu weer stil. De ruitensproeier motor zat vast dus had aandacht nodig. De binnenspiegel was niet mooi meer, de lak was er voor meer dan de helft af. Dus kaal en opnieuw in de lak.

De bestuurdersstoel had een doorgezakte rugleuning. Gelukkig vond ik een nieuw frame want het bestaande bleek helemaal kapot. Dat was nog wel de spannendste klus. Ik had nog nooit iets met bekleding van auto's gedaan! Het is gelukt en de bekleding is netjes heel gebleven. Mijn handen iets minder...

Ik zoek nog een rechter buitenspiegel. Er zit een klein model op, origineel! Ik zoek er dus net zo een voor de andere kant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
v700r
5th Gear member

Heeeee dat is een ouwe alochtoon met snorgrille. Welk jaar?
Groeten van Frans.
P130
2nd Gear member

Gefeliciteerd! Als mede Amazonrijder heet ik u van harte welkom bij de club ;-) Al lid van de V44 geworden?
ejfrolich
1st Gear member

jazeker ben ik lid geworden. scheelde heel veel voor sommige onderdelen...
ejfrolich
1st Gear member

oh bouwjaar...1962
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

mooie auto zo op de foto, gefeliciteerd!
zelfde type als mijn 61-er
alle nummers lijken ook te kloppen, een bruine 4 deurs uit '62, al met schijfremmen en B18d blok met 2 SU's, als het goed is staat er 496802 op de zijkant van het blok en op de voorspatborden 122S;
Als je de kentekengegevens van de RDW bekijkt valt me op dat de typeaanduiding P1200 is, en dat is vreemd, want de P1200 was de oudere Amazon uit 1958 met de B16 motor, hebben ze zich kennelijk vergist;
veel plezier ermee, zal je wel eens zien bij een v44 aktiviteit
ejfrolich
1st Gear member

Ja het motor nummer klopt ook: 49680 / 26560.

De dubbele SU's ook. Helaas zijn de emblemen op de spatborden er niet meer. De restauratie 10 jaar geleden heeft ze opgeslokt denk ik... Maar verder dus helemaal compleet en kloppend. Wel nu een paar aanpassingen gedaan. Rembekrachtiger, trekhaak, M41 + D-type OD (zat een M40 onder), nieuwe veren (verzwaard) en dempers achter (voor was al gebeurt) een nieuw stoelframe en de teller moest gerepareerd. Een mooie zonneklep in smoke maakt het af.

Oh en de 22e rijd ik mee in de donor rally!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ik heb je op het v44 forum wat rallytips gegeven
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”