Hallo
Het betreft een V70 T5 benzine uit 2001. Heerlijke auto maar wel een probleem. Tijdens het rijden valt ineens het motorvermogen weg. Sta vervolgens even stil op de vluchtstrook, start na een aantal minuten weer en kan weg vervolgen. Ik ben al bij dealer geweest en heb uit laten lezen. Alles onder controle. Het uitlezen was zelfs op het moment dat probleem aan de orde was.
Herkent iemand het probleem? Zo ja, wat is de remedie? Thanks
motor vermogen valt spontaan weg. update 15 sept. kijk even!
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06.09.2007 - 23:08
etm is de elecktronische gasklep maat meestal brand dan het motor lampje op het dashbord soms helpt het al als je nieuwe software laat instaleren bij de dealer
Het zelfde gehad: idd een nieuwe ETM (gasklephuis).
Je kan schoonmaken proberen, maar over het algemeen komt het probleem weer.
Even in de zoekfunctie ETM intikken en je bent volledig op de hoogte.
Je kan schoonmaken proberen, maar over het algemeen komt het probleem weer.
Even in de zoekfunctie ETM intikken en je bent volledig op de hoogte.

-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.09.2007 - 16:05
Dat is eenduidige informatie mannen. Ik ga er mee aan de slag. Laten we hopen dat dat het is, keep you informed.....
AlexV70 schreef:Het zelfde gehad: idd een nieuwe ETM (gasklephuis).
Je kan schoonmaken proberen, maar over het algemeen komt het probleem weer.
Even in de zoekfunctie ETM intikken en je bent volledig op de hoogte.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.09.2007 - 16:05
15-9
Inmiddels ETM (gasklephuis) en LMM (luchtmassameter) vervangen en nog steeds (bijna)hetzelfde geneuzel!!!! Als aanvulling op onderstaande probleem. Nu valt het vermogen ook weg maar ik kan nog wel iets gas geven. Voelt alsof de turbo tijdelijk is weggevallen. En als ik dan ga stilstaan stottert te auto en lijkt deze op 3 of 4 (van de 5) cylinders te lopen.
Heeft iemand nog andere suggesties voor de oplossing van mijn probleem? Dus anders van LMM en ETM. Thanks.
Inmiddels ETM (gasklephuis) en LMM (luchtmassameter) vervangen en nog steeds (bijna)hetzelfde geneuzel!!!! Als aanvulling op onderstaande probleem. Nu valt het vermogen ook weg maar ik kan nog wel iets gas geven. Voelt alsof de turbo tijdelijk is weggevallen. En als ik dan ga stilstaan stottert te auto en lijkt deze op 3 of 4 (van de 5) cylinders te lopen.
Heeft iemand nog andere suggesties voor de oplossing van mijn probleem? Dus anders van LMM en ETM. Thanks.
Dries schreef:Hallo
Het betreft een V70 T5 benzine uit 2001. Heerlijke auto maar wel een probleem. Tijdens het rijden valt ineens het motorvermogen weg. Sta vervolgens even stil op de vluchtstrook, start na een aantal minuten weer en kan weg vervolgen. Ik ben al bij dealer geweest en heb uit laten lezen. Alles onder controle. Het uitlezen was zelfs op het moment dat probleem aan de orde was.
Herkent iemand het probleem? Zo ja, wat is de remedie? Thanks
Mag ik er van uit gaan dat je een nieuwe ETM en LMM hebt gemonteerd (laten monteren)?
Dus geen gereviseerd spul.
Dus geen gereviseerd spul.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.09.2007 - 16:05
Nee daar mag je niet vanuit gaan....
Ik heb bij de onderdelen bij rima gehaald, tweedehands dus. Ik vind nieuw nogal een risico als het gaat om trial en error.
Het is toch te gek voor woorden dat een dealer het probleem niet kan lokaliseren. Ik word geadviseerd om maar nieuwe onderdelen te kopen en dan op hoop van zegen. Lijkt me niet de manier iemand te helpen.

Het is toch te gek voor woorden dat een dealer het probleem niet kan lokaliseren. Ik word geadviseerd om maar nieuwe onderdelen te kopen en dan op hoop van zegen. Lijkt me niet de manier iemand te helpen.
AlexV70 schreef:Mag ik er van uit gaan dat je een nieuwe ETM en LMM hebt gemonteerd (laten monteren)?
Dus geen gereviseerd spul.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het probleem met een (bijna) defecte ETM is juist vaak dat er geen storingen in de BC worden weergegeven. De diagnose wordt (door de dealer) dan veelal gesteld aan de hand van de gedragingen van de motor. Een Volvo 5 cilinder benzine uit 2000-2002 met soortgelijke problemen is ondertussen eigenlijk standaard. Om dan jouw problemen proberen op te lossen met gebruikte onderdelen die net zo slecht zijn is natuurlijk vragen om problemen. Ik durf er mijn V70 haast om te verwedden dat er over zeg 2 jaar niet 1 Volvo uit genoemde bouwjaren nog met zijn originele ETM rondrijdt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
AlexV70 schreef:Mag ik er van uit gaan dat je een nieuwe ETM en LMM hebt gemonteerd (laten monteren)?
Dus geen gereviseerd spul.
Daar was ik dus al bang voor.Dries schreef:Nee daar mag je niet vanuit gaan....Ik heb bij de onderdelen bij rima gehaald, tweedehands dus. Ik vind nieuw nogal een risico als het gaat om trial en error.
Het is toch te gek voor woorden dat een dealer het probleem niet kan lokaliseren. Ik word geadviseerd om maar nieuwe onderdelen te kopen en dan op hoop van zegen. Lijkt me niet de manier iemand te helpen.
Ik ben inmiddels (helaas) ervarings deskundige, lees dit
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=100
Ga er maar van uit dat als je een nieuwe ETM laat monteren je de auto niet weer kent.
Anders aangeven, dat als het niet verholpen is, de nieuwe ETM er af gaat en geld terug.
Ik wilde er ook niet aan............................. Tja.....
Beding WEL korting!!!!!