motor vermogen valt spontaan weg. update 15 sept. kijk even!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Dries
Starter

Hallo

Het betreft een V70 T5 benzine uit 2001. Heerlijke auto maar wel een probleem. Tijdens het rijden valt ineens het motorvermogen weg. Sta vervolgens even stil op de vluchtstrook, start na een aantal minuten weer en kan weg vervolgen. Ik ben al bij dealer geweest en heb uit laten lezen. Alles onder controle. Het uitlezen was zelfs op het moment dat probleem aan de orde was.

Herkent iemand het probleem? Zo ja, wat is de remedie? Thanks
josas
4th Gear member

gevalletje ETM...?
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Dries
Starter

Haloo Josas, ik heb geen idee wat je bedoelt met ETM........
josas schreef:gevalletje ETM...?
toppertje
6th Gear member

ik zou zeggen:gebruik de zoekfunctie eens :oops:
geen glans zonder wrijving
volvo paul
Starter

etm is de elecktronische gasklep maat meestal brand dan het motor lampje op het dashbord soms helpt het al als je nieuwe software laat instaleren bij de dealer
Gast

Het zelfde gehad: idd een nieuwe ETM (gasklephuis).
Je kan schoonmaken proberen, maar over het algemeen komt het probleem weer.

Even in de zoekfunctie ETM intikken en je bent volledig op de hoogte. :P
Dries
Starter

Dat is eenduidige informatie mannen. Ik ga er mee aan de slag. Laten we hopen dat dat het is, keep you informed.....

AlexV70 schreef:Het zelfde gehad: idd een nieuwe ETM (gasklephuis).
Je kan schoonmaken proberen, maar over het algemeen komt het probleem weer.

Even in de zoekfunctie ETM intikken en je bent volledig op de hoogte. :P
Dries
Starter

15-9
Inmiddels ETM (gasklephuis) en LMM (luchtmassameter) vervangen en nog steeds (bijna)hetzelfde geneuzel!!!! Als aanvulling op onderstaande probleem. Nu valt het vermogen ook weg maar ik kan nog wel iets gas geven. Voelt alsof de turbo tijdelijk is weggevallen. En als ik dan ga stilstaan stottert te auto en lijkt deze op 3 of 4 (van de 5) cylinders te lopen.

Heeft iemand nog andere suggesties voor de oplossing van mijn probleem? Dus anders van LMM en ETM. Thanks.

Dries schreef:Hallo

Het betreft een V70 T5 benzine uit 2001. Heerlijke auto maar wel een probleem. Tijdens het rijden valt ineens het motorvermogen weg. Sta vervolgens even stil op de vluchtstrook, start na een aantal minuten weer en kan weg vervolgen. Ik ben al bij dealer geweest en heb uit laten lezen. Alles onder controle. Het uitlezen was zelfs op het moment dat probleem aan de orde was.

Herkent iemand het probleem? Zo ja, wat is de remedie? Thanks
Gast

Mag ik er van uit gaan dat je een nieuwe ETM en LMM hebt gemonteerd (laten monteren)?
Dus geen gereviseerd spul.
antoine
Starter

het zou kunnen dat het ontluchtgaatje van de benzinedop verstopt is.
Dries
Starter

Nee daar mag je niet vanuit gaan....:-) Ik heb bij de onderdelen bij rima gehaald, tweedehands dus. Ik vind nieuw nogal een risico als het gaat om trial en error.

Het is toch te gek voor woorden dat een dealer het probleem niet kan lokaliseren. Ik word geadviseerd om maar nieuwe onderdelen te kopen en dan op hoop van zegen. Lijkt me niet de manier iemand te helpen.

AlexV70 schreef:Mag ik er van uit gaan dat je een nieuwe ETM en LMM hebt gemonteerd (laten monteren)?
Oceanracer
Geartronic member

Het probleem met een (bijna) defecte ETM is juist vaak dat er geen storingen in de BC worden weergegeven. De diagnose wordt (door de dealer) dan veelal gesteld aan de hand van de gedragingen van de motor. Een Volvo 5 cilinder benzine uit 2000-2002 met soortgelijke problemen is ondertussen eigenlijk standaard. Om dan jouw problemen proberen op te lossen met gebruikte onderdelen die net zo slecht zijn is natuurlijk vragen om problemen. Ik durf er mijn V70 haast om te verwedden dat er over zeg 2 jaar niet 1 Volvo uit genoemde bouwjaren nog met zijn originele ETM rondrijdt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

AlexV70 schreef:Mag ik er van uit gaan dat je een nieuwe ETM en LMM hebt gemonteerd (laten monteren)?
Dries schreef:Nee daar mag je niet vanuit gaan....:-) Ik heb bij de onderdelen bij rima gehaald, tweedehands dus. Ik vind nieuw nogal een risico als het gaat om trial en error.

Het is toch te gek voor woorden dat een dealer het probleem niet kan lokaliseren. Ik word geadviseerd om maar nieuwe onderdelen te kopen en dan op hoop van zegen. Lijkt me niet de manier iemand te helpen.
Daar was ik dus al bang voor.
Ik ben inmiddels (helaas) ervarings deskundige, lees dit
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=100

Ga er maar van uit dat als je een nieuwe ETM laat monteren je de auto niet weer kent.
Anders aangeven, dat als het niet verholpen is, de nieuwe ETM er af gaat en geld terug.
Ik wilde er ook niet aan............................. Tja..... :cry:
Beding WEL korting!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”