brandstofpomp 480 turbo

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
volvoforlive
Starter

hallo allemaal

ben hier nog niet eerder geweest, maar zit nu toch met een vraag.

al een jaar lang ben ik in het bezit van een 480 turbo. nauw ben ik van de week stil komen te staan. brandstofpomp deed het niet.

ik ben hier meer naar mijn dealer geweest en die zei: dat ik de gehele pomp moest vervangen ,leidingen doorspoelen ,nieuw filter tank en leeg maken.

nauw is mijn vraag; of ik ook een tweedehands pomp kan gebruiken. mijn dealer dacht van niet. weet iemand dit?
magiq480turbo
2nd Gear member
Contacteer:

natuurlijk kan je een 2de handse gebruiken, moet dan wel van en turbo zijn,
weet je zeker dat de pomp stuk is, er zit voor onder het dashbord achter het handschoenkastje ook een relais die de pomp aanstuurd, kijk die voor de zekerheid ook even na,

succes,
groeten,
Ronald
Afbeelding
volvoforlive
Starter

hoezo kun je alleen een 2dehands pomp gebruiken van een turbo?

groeten Gertjan
Sjaak Trekhaak
2nd Gear member
Contacteer:

Gisteren ook een Volvo 480 1.7 Turbo gekocht en 's avonds ook de ANWB moeten bellen omdat ik stil stond. Eerst kreeg ik in de hogere versnellingen schokken en stoten. Vervolgens leek het of de motor zijn vermogen volledig kwijt was, hij maakte wel toeren, maar vooruit komen, hó maar...

Eenmaal aangekomen bij de ANWB bleek dus dat het waarschijnlijk aan de brandstofpomp ligt, of misschien de filter.

Goede tip van de relais, ik ga vanmiddag gelijk eens even kijken.
magiq480turbo
2nd Gear member
Contacteer:

de brandstofpomp van een turbo geeft meer debiet dan die van een ES,

groet,
Ronald
Afbeelding
grazzhoppa480
1st Gear member

ik raad het af om een occasie pomp te monteren, deze lopen meestal na een tijdje toch vast omdat ze ff hebben doorgelegen.
Iroll
6th Gear member

Kijk eerst het relais na, er zitten er twee achter het handschoenkastje, een voor de ecu en een voor de brandstofpomp. Deze willen het nogal eens begeven. Meestal hoor je hem dan achter elkaar klikken. Je kan de pomp zelf controleren door er 12 volt opte zetten, de pomp zit tussen de achterstoelen, onder de armsteun. Grote ronde witte kunstof deksel losdraaien daar zit ie onder.
Plaats reactie

Terug naar “De 480”