Volvo V40 tweedehands kopen?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
svaneenoo
Starter

Ik ben op zoek naar vernieuwing voor mijn bijna elf jaar oude Peugeot 405 1.9 TD die een beetje zijn beste tijd gehad heeft. Deze heb ik tweedehands gekocht en ben ook van plan om nu opnieuw een tweedehands te kopen. Op mijn werk heb ik een gedeelde firmawagen en da's een V70 waar ik ontzettend graag mee rij. Wat mij opvalt aan deze wagen is de degelijkheid en duurzaamheid waarmee alles afgewerkt is.
Daarom heb ik ook eens Volvo gekozen als mogelijk nieuwe wagen. De V40 lijkt me wel wat ... doch zit ik nog na het doorlezen van het forum hier nog met enkele twijfels die ik hier even in de groep wil gooien.

Ik heb een "Volvo Selected Car" op het oog bij een dealer op 2 km van mijn huis. De wagen is een V40 1.9D van 2004-04 en heeft actueel 37.000,- km op de teller. De uitvoering is luxery line. Ik heb er al eens een testritje mee achter de rug en dat ging best OK.

Bij normale rijgedragen veronderstel ik dat het verbruik ergens rond de 1 op 16 zou moeten kunnen zijn ?

Deze wagen zou buiten moeten staan wegens gebrek aan grote garage, kan deze koele jongen dit aan?

De afwerking van de wagen is in wit leder. Mijn alter ego schuwt verschroeide billen in de zomer, krijgt wit leder warm? Ikzelf denk dat donkere stof warmer zal krijgen? Leder geeft dan de warmte misschien weer meer af dan stoffen zetels? Heb je eigenlijk onderhoud aan dat leder en slijt het niet sneller dan de gewone stoffen zetels? Witte zetels zijn dan waarschijnlijk ook weer gevoelig aan plekken en met wat kuis je zoiets af?

Ik veronderstel dat de afwerking van elektriciteit en elektronica redelijk robuust en voldoende gedimensioneerd is of heb ik dit fout? Bij mijn Peugeot geeft elektriciteit het meeste problemen ( resetten alarm bij warme temperaturen, elektrische motoren van vensters die stukgaan, contact clixon motortemperatuur, deurvergrendelingsrelais stuk, ... )

Het onderhoud dient om de 20.000 te geschieden en aan te raden is ook o m tussen onderhoud uit te voeren op 10.000 km wist de dealer me te vertellen? Doen jullie dit ook zo?

Zijn er bepaalde zaken die aandacht verdienen bij het keuren van een tweedehands V40?

Alvast bedankt voor eventuele bemerkingen alsook voor de informatieve site.

PS : Zitten hier ook belgische forumgangers?
joost
7th Gear member

Nou, nou, klinkt allemaal erg lekker (luxuryline, wit lederen bekleding...). Ik zou het gewoon doen, of laat ik zeggen, de dingen die ik hoor lijken mij in ieder geval geen reden het niet te doen.

Tegen buitenslapen kan een V40 echt wel tegen. Ik geloof ook niet dan een V40 zo´n gewild model is bij het dievengilde, maar dat kan ik verder niet onderbouwen.

Ik feliciteer je vast met je nieuwe aanwinst!!!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Marinus
4th Gear member

V70 is wel een totaal andere auto qua afwerking als een V40.
Mijn V40 slaapt buiten sinds ik hem gebruikt heb aangeschaft in 2002.
Ik heb grijs soft leder, dit in combinatie met airco is bij deze tropische temperaturen best comfortabel. Ik vermoed inderdaad dat kunstof echt niet comfortabeler is. Leer warmt iets sneller op, maar koelt ook sneller af. Even de auto met airco goed koel laten draaien voor je instapt als ie in de zon heeft gestaan.

Bij de dual headlights wil ie nog wel eens H7-pitjes vreten. Sinds ik Xenon heb, heb ik daar geen problemen meer mee. Overigens staat alleen m'n xenon aan. Groot licht brand met name op de APK-keuring.

Ik heb een luchtmassameter afgeschreven, maar die was gewoon beschadigd en een handvol zekeringetjes. Ik had wat vage elektrische storingen maar die zijn opgelost door nieuwe accukabels te laten monteren. Maar ik heb begrepen dat dit in de nieuwere modellen (heb een T4 introline van model 98) opgelost.

Ik herinner me een terugroep actie van de modellen 2001/2002 met ECC, dat er een extra kabeltje gemonteerd moest worden.

De phase 2 heeft standaard een beter onderstel dan de latere phase 1, en de eerste phase 1 had een ronduit beroerd onderstel, maar ook daar heb je weinig problemen mee met jouw keuze.
zwolly
4th Gear member

lijkt me toch een goede mooie wagen als ik het zo lees, is selected used car van volvo dealer. mocht die je niet bevallen kun je hem binnen 30 dagen of max 2500 km omruilen (omruilgarantie) en je hebt tevens een jaar dealergarantie,zelfde garantie als bij een nieuwe auto..
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”