misschien een leuk idee !
P.s ! en het werkt anders krijgt men z'n geld terug.
mods edit
url verwijderd, geen reclame op het forum.
IAT tuning ook voor alle volvo's
- bleuriders
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10.05.2007 - 20:49
- Locatie: in the middle of the Limburg Hills
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
HOAX
- bleuriders
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10.05.2007 - 20:49
- Locatie: in the middle of the Limburg Hills
ik weet niet hoe je bij die uitspraakt komt !liquid_force schreef:HOAX
al geprobeerd ? NEEN
dus vanwaar die opmerking ??
Tevens vind ik dat een Global moderator het niet op die manier hoort te vertalen.
maar goed is mijn mening
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
als je eens goed rondsurft op het internet en met echte tuners praat zul je van zelf zien/lezen/horen dat het grote onzin is ... pure mindset "ooooh ja! voel je het hoeveel meer power ik heb?" Net als die aluminium voorzetstukjes die je voor je luchtinlaat kunt zetten zodat de lucht 'draaiend' de motor inkomt ... BULLSHIT!bleuriders schreef:ik weet niet hoe je bij die uitspraakt komt !liquid_force schreef:HOAX
al geprobeerd ? NEEN
dus vanwaar die opmerking ??
ook als Global Moderator ben ik een gewoon forum deelnemer en als het mijn persoonlijke mening is dat iets een HOAX is kan ik dat ook gewoon zeggen ...bleuriders schreef: Tevens vind ik dat een Global moderator het niet op die manier hoort te vertalen.
maar goed is mijn mening
Sorry dat ik je business de grond inboor ...
Trouwens Kremers ... als je wilt adverteren op dit geweldige forum neem dan even contact op met Ben ...
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
Linkje naar Wikipediav700r schreef:HOAX?? Wat is dat?
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Wellicht is het een idee dat de zeer technisch onderbouwde forumleden (we hebben op dit forum voldoende technici binnen dacht ik) hier eens hun visie over te geven ? Kan dit inderdaad ? Dan komen we wellicht ook tot een gefundeerde conclusie (met alle respect overigens naar liquid_force en bleuriders) en kunnen andere forumleden hier hun voordeel mee doen.
Lijkt me beter dan welles/nietes ...
Lijkt me beter dan welles/nietes ...
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
het enige wat deze zgn. 'tuning' doet is een weerstandje tussen de luchttemperatuurmeter en de ECU vervangen, waardoor de ECU denkt dat er lucht van 0 graden de motor instroomt ...
dat is de technische actergrond.
(het truckje komt eigenlijk uit de DMC/Honda scene waar het als 'work-around' aangeboden werd door de dealers omdat de luchttemperatuurmeter in de inlaat te warm werd, en daardoor verkeerde waarden gaf naar de ECU)
dat is de technische actergrond.
(het truckje komt eigenlijk uit de DMC/Honda scene waar het als 'work-around' aangeboden werd door de dealers omdat de luchttemperatuurmeter in de inlaat te warm werd, en daardoor verkeerde waarden gaf naar de ECU)
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Maar kan 'bleuriders' zelf eerst even vertellen aan de minder tech. mensen wat het inhoud en wat het :?: evt doet voor bijv. mijn Bi-fuel, laat ik wel eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat......., maar goed probeer het eens, want schijnbaar geloof jij er wel in
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
dank je Cammaro ... kan me niet herinneren dat ik jou ooit eerder ergens in een topic ben tegengekomen ... als je een probleem met mij als persoon hebt kun je me dat via een PB uitleggen.cammaro schreef:liquid_force heeft als "global moderator" wel vaker ongepaste uitspraken op het forum. Anders formuleren kan ook.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11753
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Afgezien van hoe de reactie gebracht werd, de strekking van het 'hoax' gedeelte klopt wel...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Iedereen in zijn waarde latend zou ik voorstellen om eerst het voorgestelde van Bleuriders te onderzoeken / wegen en vervolgens te reageren op de boodschap. Dan wordt er wellicht ook anders gereageerd ?
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Ik kreeg de indruk dat liquid_force al wat onderzoek gedaan had, voor hij zijn uitspraak deed.......
(een paar linkjes zouden natuurlijk wel interessant en wellicht extra overtuigend zijn.........)
(een paar linkjes zouden natuurlijk wel interessant en wellicht extra overtuigend zijn.........)
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
als je ff rondgoogled vind je genoeg linkjes, maar hier 1 in een voor jullie ook begrijpelijke taal

LINK
je kunt zien dat de temperatuurgever 'kortgesloten' wordt waardoor de ECU denkt dat de temperatuur van de inkomende lucht lager is, waardoor hij meer brandstof inspuit ... alsof je met een ouderwetse choke aan rijdt.


LINK
je kunt zien dat de temperatuurgever 'kortgesloten' wordt waardoor de ECU denkt dat de temperatuur van de inkomende lucht lager is, waardoor hij meer brandstof inspuit ... alsof je met een ouderwetse choke aan rijdt.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Liquid Force, Ik begrijp niet helemaal waarom je dit een hoax noemt. Is het niet waar dan dat de ECU meer brandstof inspuit bij lagere inlaat-lucht-temperatuur? Is het niet waar dan dat wanneer je de ECU fopt met een lagere temperatuurwaarde je meer brandstof en dus iets meer vermogen krijgt?
Dat het een dubieuze wijze van tuning is is natuurlijk een ander verhaal.
Dat het een dubieuze wijze van tuning is is natuurlijk een ander verhaal.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
1. het is geen tuning, het is rücksichtlos een wezenlijk deel van het motormanagement kortsluiten (het is niets anders wat je doet) waardoor er gewoon meer benzine ingespoten wordt.
2. het is geen tuning, tuning (zoals het woord het al zegt) is het preciezie afstellen van verschillende onderdelen van de motor en het motormanagement (ECU) zodat deze beter op elkaar zijn afgesteld en beter samen werken.
3. hoax? ja! het is niet bewezen dat in dagelijks gebruik je standaard meer vermogen krijgt met een gelijkblijvend verbruik.
schrijft Blueriders op zijn website.
tot 10% MINDER brandstof, terwijl de motor meer brandstof inspuit ... wow
2. het is geen tuning, tuning (zoals het woord het al zegt) is het preciezie afstellen van verschillende onderdelen van de motor en het motormanagement (ECU) zodat deze beter op elkaar zijn afgesteld en beter samen werken.
3. hoax? ja! het is niet bewezen dat in dagelijks gebruik je standaard meer vermogen krijgt met een gelijkblijvend verbruik.
Code: Selecteer alles
Eigenschappen:
+ 6 pk NON turbo motoren
+ 15 pk Turbo motoren
+/- 25NM meer vermogen
+ Beter Trekvermogen
+Betere reactie op het Gaspedaal
Tot 10 % Minder brandstof verbruik bij gelijke rijstijl
tot 10% MINDER brandstof, terwijl de motor meer brandstof inspuit ... wow

- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Akkoord, maar...liquid_force schreef:1. het is geen tuning, het is rücksichtlos een wezenlijk deel van het motormanagement kortsluiten (het is niets anders wat je doet) waardoor er gewoon meer benzine ingespoten wordt.
2. het is geen tuning, tuning (zoals het woord het al zegt) is het preciezie afstellen van verschillende onderdelen van de motor en het motormanagement (ECU) zodat deze beter op elkaar zijn afgesteld en beter samen werken.
3. hoax? ja! het is niet bewezen dat in dagelijks gebruik je standaard meer vermogen krijgt met een gelijkblijvend verbruik.schrijft Blueriders op zijn website.Code: Selecteer alles
Eigenschappen: + 6 pk NON turbo motoren + 15 pk Turbo motoren +/- 25NM meer vermogen + Beter Trekvermogen +Betere reactie op het Gaspedaal Tot 10 % Minder brandstof verbruik bij gelijke rijstijl
tot 10% MINDER brandstof, terwijl de motor meer brandstof inspuit ... wow
Zijn de beloofde vermogenstoenames realistisch? Dat is toch waar het in de eerste plaats om gaat.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Je motor zal ook aanzienlijk beginnen te roken, omdat er te weinig lucht op de brandstof wordt ingespoten. Dat er uiteindelijk meer vermogen bij zal komen bij een bepaald toerental dat ongetwijfeld, of je er vrolijk van wordt is een ander verhaal
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
mijn persoonlijke opinie is dat het misschien iets meer wordt, maar nooit de getallen die Bleuriders op zijn site zet ...IkeV70 schreef:Akkoord, maar...
Zijn de beloofde vermogenstoenames realistisch? Dat is toch waar het in de eerste plaats om gaat.