Pagina 1 van 2
IAT tuning ook voor alle volvo's
Geplaatst: 12.09.2007 - 23:02
door bleuriders
misschien een leuk idee !
P.s ! en het werkt anders krijgt men z'n geld terug.
mods edit
url verwijderd, geen reclame op het forum.
Geplaatst: 13.09.2007 - 07:37
door liquid_force
HOAX
Geplaatst: 13.09.2007 - 08:01
door bleuriders
liquid_force schreef:HOAX
ik weet niet hoe je bij die uitspraakt komt !
al geprobeerd ? NEEN
dus vanwaar die opmerking ??
Tevens vind ik dat een Global moderator het niet op die manier hoort te vertalen.
maar goed is mijn mening
Geplaatst: 13.09.2007 - 08:16
door liquid_force
bleuriders schreef:liquid_force schreef:HOAX
ik weet niet hoe je bij die uitspraakt komt !
al geprobeerd ? NEEN
dus vanwaar die opmerking ??
als je eens goed rondsurft op het internet en met echte tuners praat zul je van zelf zien/lezen/horen dat het grote onzin is ... pure mindset "ooooh ja! voel je het hoeveel meer power ik heb?" Net als die aluminium voorzetstukjes die je voor je luchtinlaat kunt zetten zodat de lucht 'draaiend' de motor inkomt ... BULLSHIT!
bleuriders schreef:
Tevens vind ik dat een Global moderator het niet op die manier hoort te vertalen.
maar goed is mijn mening
ook als Global Moderator ben ik een gewoon forum deelnemer en als het mijn persoonlijke mening is dat iets een HOAX is kan ik dat ook gewoon zeggen ...
Sorry dat ik je business de grond inboor ...
Trouwens Kremers ... als je wilt adverteren op dit geweldige forum neem dan even contact op met Ben ...
Geplaatst: 13.09.2007 - 08:41
door v700r
HOAX?? Wat is dat?
Geplaatst: 13.09.2007 - 08:43
door liquid_force
v700r schreef:HOAX?? Wat is dat?
Linkje naar Wikipedia
Geplaatst: 13.09.2007 - 08:47
door M'n eerste Volvo
Wellicht is het een idee dat de zeer technisch onderbouwde forumleden (we hebben op dit forum voldoende technici binnen dacht ik) hier eens hun visie over te geven ? Kan dit inderdaad ? Dan komen we wellicht ook tot een gefundeerde conclusie (met alle respect overigens naar liquid_force en bleuriders) en kunnen andere forumleden hier hun voordeel mee doen.
Lijkt me beter dan welles/nietes ...

Geplaatst: 13.09.2007 - 08:57
door liquid_force
het enige wat deze zgn. 'tuning' doet is een weerstandje tussen de luchttemperatuurmeter en de ECU vervangen, waardoor de ECU denkt dat er lucht van 0 graden de motor instroomt ...
dat is de technische actergrond.
(het truckje komt eigenlijk uit de DMC/Honda scene waar het als 'work-around' aangeboden werd door de dealers omdat de luchttemperatuurmeter in de inlaat te warm werd, en daardoor verkeerde waarden gaf naar de ECU)
Geplaatst: 13.09.2007 - 12:52
door euerw
Maar kan 'bleuriders' zelf eerst even vertellen aan de minder tech. mensen wat het inhoud en wat het :?: evt doet voor bijv. mijn Bi-fuel, laat ik wel eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat......., maar goed probeer het eens, want schijnbaar geloof jij er wel in
Geplaatst: 13.09.2007 - 13:03
door cammaro
liquid_force heeft als "global moderator" wel vaker ongepaste uitspraken op het forum. Anders formuleren kan ook.
Geplaatst: 13.09.2007 - 13:06
door liquid_force
cammaro schreef:liquid_force heeft als "global moderator" wel vaker ongepaste uitspraken op het forum. Anders formuleren kan ook.
dank je Cammaro ... kan me niet herinneren dat ik jou ooit eerder ergens in een topic ben tegengekomen ... als je een probleem met mij als persoon hebt kun je me dat via een PB uitleggen.
Geplaatst: 13.09.2007 - 14:12
door arnoud
Afgezien van hoe de reactie gebracht werd, de strekking van het 'hoax' gedeelte klopt wel...
Geplaatst: 13.09.2007 - 14:26
door M'n eerste Volvo
Iedereen in zijn waarde latend zou ik voorstellen om eerst het voorgestelde van Bleuriders te onderzoeken / wegen en vervolgens te reageren op de boodschap. Dan wordt er wellicht ook anders gereageerd ?
Geplaatst: 13.09.2007 - 14:44
door trompetje
Ik kreeg de indruk dat liquid_force al wat onderzoek gedaan had, voor hij zijn uitspraak deed.......
(een paar linkjes zouden natuurlijk wel interessant en wellicht extra overtuigend zijn.........)
Geplaatst: 13.09.2007 - 14:59
door liquid_force
als je ff rondgoogled vind je genoeg linkjes, maar hier 1 in een voor jullie ook begrijpelijke taal
LINK
je kunt zien dat de temperatuurgever 'kortgesloten' wordt waardoor de ECU denkt dat de temperatuur van de inkomende lucht lager is, waardoor hij meer brandstof inspuit ... alsof je met een ouderwetse choke aan rijdt.
Geplaatst: 13.09.2007 - 15:08
door IkeV70
Liquid Force, Ik begrijp niet helemaal waarom je dit een hoax noemt. Is het niet waar dan dat de ECU meer brandstof inspuit bij lagere inlaat-lucht-temperatuur? Is het niet waar dan dat wanneer je de ECU fopt met een lagere temperatuurwaarde je meer brandstof en dus iets meer vermogen krijgt?
Dat het een dubieuze wijze van tuning is is natuurlijk een ander verhaal.
Geplaatst: 13.09.2007 - 15:43
door liquid_force
1. het is geen tuning, het is rücksichtlos een wezenlijk deel van het motormanagement kortsluiten (het is niets anders wat je doet) waardoor er gewoon meer benzine ingespoten wordt.
2. het is geen tuning, tuning (zoals het woord het al zegt) is het preciezie afstellen van verschillende onderdelen van de motor en het motormanagement (ECU) zodat deze beter op elkaar zijn afgesteld en beter samen werken.
3. hoax? ja! het is niet bewezen dat in dagelijks gebruik je standaard meer vermogen krijgt met een gelijkblijvend verbruik.
Code: Selecteer alles
Eigenschappen:
+ 6 pk NON turbo motoren
+ 15 pk Turbo motoren
+/- 25NM meer vermogen
+ Beter Trekvermogen
+Betere reactie op het Gaspedaal
Tot 10 % Minder brandstof verbruik bij gelijke rijstijl
schrijft Blueriders op zijn website.
tot 10% MINDER brandstof, terwijl de motor meer brandstof inspuit ... wow

Geplaatst: 13.09.2007 - 15:48
door IkeV70
liquid_force schreef:1. het is geen tuning, het is rücksichtlos een wezenlijk deel van het motormanagement kortsluiten (het is niets anders wat je doet) waardoor er gewoon meer benzine ingespoten wordt.
2. het is geen tuning, tuning (zoals het woord het al zegt) is het preciezie afstellen van verschillende onderdelen van de motor en het motormanagement (ECU) zodat deze beter op elkaar zijn afgesteld en beter samen werken.
3. hoax? ja! het is niet bewezen dat in dagelijks gebruik je standaard meer vermogen krijgt met een gelijkblijvend verbruik.
Code: Selecteer alles
Eigenschappen:
+ 6 pk NON turbo motoren
+ 15 pk Turbo motoren
+/- 25NM meer vermogen
+ Beter Trekvermogen
+Betere reactie op het Gaspedaal
Tot 10 % Minder brandstof verbruik bij gelijke rijstijl
schrijft Blueriders op zijn website.
tot 10% MINDER brandstof, terwijl de motor meer brandstof inspuit ... wow

Akkoord, maar...
Zijn de beloofde vermogenstoenames realistisch? Dat is toch waar het in de eerste plaats om gaat.
Geplaatst: 13.09.2007 - 15:49
door eXite
Je motor zal ook aanzienlijk beginnen te roken, omdat er te weinig lucht op de brandstof wordt ingespoten. Dat er uiteindelijk meer vermogen bij zal komen bij een bepaald toerental dat ongetwijfeld, of je er vrolijk van wordt is een ander verhaal
Geplaatst: 13.09.2007 - 15:52
door liquid_force
IkeV70 schreef:Akkoord, maar...
Zijn de beloofde vermogenstoenames realistisch? Dat is toch waar het in de eerste plaats om gaat.
mijn persoonlijke opinie is dat het misschien iets meer wordt, maar nooit de getallen die Bleuriders op zijn site zet ...