De einddemper van mijn 440 lekt en moet dus vervangen worden. Op eBay zie ik een hoop uitlaten, waarvan er eigenlijk maar één type geschikt is voor de 2 liter motor. Deze uitlaat is echter voor een 460.
Weet iemand of er een verschil zit in de einddemper of het eindstuk tussen een Volvo 440 en 460? Ik kan me voorstellen dat de 460 versie iets langer is vanwege de kofferbak, kan iemand dit bevestigen? En zo ja, is deze dan monteerbaar, of moet ik wat buigen of afzagen?
Alvast bedankt,
Jory
Verschil uitlaat 440 / 460?
- Fauna
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06.09.2007 - 21:07
- Locatie: Swolgen
- Contacteer:
Volvo 440 GL E2 2.0i 1993
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 09:15
Ik kan alleen deze: http://cgi.ebay.de/Volvo-440-K-445-2-0- ... dZViewItem vinden.
Tussen de uitlaten van een 440 en 460 zit volgens mij geen verschil. maar blijkbaar wel degelijk tussen de 1.7/1.8 en 2.0. Die laatste is véél duurder zag ik, maar waarom? Geen idee.
Tussen de uitlaten van een 440 en 460 zit volgens mij geen verschil. maar blijkbaar wel degelijk tussen de 1.7/1.8 en 2.0. Die laatste is véél duurder zag ik, maar waarom? Geen idee.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Even de turbo en de diesel daargelaten. Ben nu ff van 1993 uitgegaan.
er zitten verschillen tussen 1.8 (B18u) en 2.0 (B20F). De middendemper is bij de eerste een enkele en bij de 2 ltr twee identieke kleine vlak achter elkaar. De eindemper oogt hetzelfde maar is anders. De diameter van de pijp is anders.
Het verschil tussen 440 en 460 is alleen het eindstukje. De originele Volvo uitlaatset is voor beide modellen gelijk, je koopt er een los eindstukje bij. Ook is het eindstukje voor de modellen ná 94 anders, uitlaatsets zijn gelijk.
Vraag voor de gein eens wat een orgineel set kost. Je hebt dan een nieuwe uitlaat vanaf de kat voor ik geloof rond de 120-140 euro. Vaak gaat bij het vervangen van de einddemper de pijp naar de middendemper niet los, zit vastgebakken.
Succes!
er zitten verschillen tussen 1.8 (B18u) en 2.0 (B20F). De middendemper is bij de eerste een enkele en bij de 2 ltr twee identieke kleine vlak achter elkaar. De eindemper oogt hetzelfde maar is anders. De diameter van de pijp is anders.
Het verschil tussen 440 en 460 is alleen het eindstukje. De originele Volvo uitlaatset is voor beide modellen gelijk, je koopt er een los eindstukje bij. Ook is het eindstukje voor de modellen ná 94 anders, uitlaatsets zijn gelijk.
Vraag voor de gein eens wat een orgineel set kost. Je hebt dan een nieuwe uitlaat vanaf de kat voor ik geloof rond de 120-140 euro. Vaak gaat bij het vervangen van de einddemper de pijp naar de middendemper niet los, zit vastgebakken.
Succes!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fauna
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06.09.2007 - 21:07
- Locatie: Swolgen
- Contacteer:
Ik denk dat een set me veel meer dan 120-140 euro gaat kosten. Een Romax, Estee of Bosal einddemper kost al snel dat bedrag.
Maar stel dat ik een 460 einddemper zou monteren, zal deze dan (hinderlijk)uitsteken bij mijn 440 en is het slim om het dan zelf bij te werken?
Maar stel dat ik een 460 einddemper zou monteren, zal deze dan (hinderlijk)uitsteken bij mijn 440 en is het slim om het dan zelf bij te werken?
Volvo 440 GL E2 2.0i 1993
-
- 4th Gear member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40
Ik heb een originele 440 demper + eindstukje gehaald bij de dealer, twee jaar terug, voor ik geloof 125 euro.
volvo is niet zo duur met dat soort dingen, en de kwaliteit is super. Persoonlijk zou ik nooit uitlaten van ebay kopen, want het vervangen van een uitlaat zonder een brug is al een k-klus, voordat je hem er onderuit hebt zonder het deel van de pijp te beschadigen (alles zit waarschijnlijk vastgeroest), en dan neem je ook nog eens de gok van een imitatieuitlaat waarvan je niet zeker weet of de bochten goed lopen, of de ophangpunten overeen komen en of de diameter gelijk is.
De ergenis is vele malen groter wanneer je hem straks niet helemaal gasdicht krijgt, de uitlaat te laag komt te hangen (schrapen bij drempels) of dat ophangingsdelen de uitlaat raken (bonk)
mvg
volvo is niet zo duur met dat soort dingen, en de kwaliteit is super. Persoonlijk zou ik nooit uitlaten van ebay kopen, want het vervangen van een uitlaat zonder een brug is al een k-klus, voordat je hem er onderuit hebt zonder het deel van de pijp te beschadigen (alles zit waarschijnlijk vastgeroest), en dan neem je ook nog eens de gok van een imitatieuitlaat waarvan je niet zeker weet of de bochten goed lopen, of de ophangpunten overeen komen en of de diameter gelijk is.
De ergenis is vele malen groter wanneer je hem straks niet helemaal gasdicht krijgt, de uitlaat te laag komt te hangen (schrapen bij drempels) of dat ophangingsdelen de uitlaat raken (bonk)
mvg