slechte koude start na vernieuwen bougies

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
josas
4th Gear member

Af en toe had ik wat last dat de motor, na koude start, pas startte na zo'n 3 a 4 tellen.
Nu heeft íe een 60.000km beurt gehad(dealer), incl. nieuwe bougies, en het slechtere starten is nu veel vaker, zoniet bijna dagelijks.
Hij start ALTIJD wel, maar ik heb het gevoel dat dat misschien over gaat in helemaal niet meer starten....
Tevens vind ik het enigzins vervelend om in een auto van 3 jaar oud te stappen, bv op het werk, die wat moeite heeft om aan te slaan :oops:

Waar kan het aan liggen en is dit duur?
Of is het binnen de gestelde Volvo normen?
Maar waarom heb ik er dan eerst weinig last van en nu veel vaker?!
Oh ja; er is ook nog een batterijtje verwisseld van de AB.(startonderbreking?)

Gr
Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
PhysicalZen
3rd Gear member

Wat zegt de dealer hiervan??

Ik neem aan dat ze standaard volvo bougies hebben gemonteerd. Kijk eens of de bougiekabels goed vastzitten! Anders kan het zijn dat van een of meerdere bougies de electrodeafstand verkeerd is. (vooral als dat het enige is wat ze hebben vervangen)
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
josas
4th Gear member

Dealer gebeld, deze zegt waarschijnlijk de accu wat zwak aan het worden?
Auto is 3 jaar oud en accu's hebben een goeie levensduur van 4 jaar, vlgs dealer.
Zou langs moeten rijden om de accu door te laten meten.
JOS
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

tsja, die dealers toch........
na een onderhoudsbeurt controleer ik altijd of de artikelen op de factuur ook daadwerkelijk vervangen zijn; ik zou in jouw geval bv kijken of er inderdaad nieuwe bougioes gemonteerd zijn en of de electrodenafstand correct is.
Een beetje (hedendaagse) auto heeft nog maar om de 30.000 km onderhoud nodig, en de bougies zijn daar op afgestemd, gaan dus lang mee, maar electroden slijten uiteindelijk wel.
Starten moet een moderne auto echt in één keer. Ik neem aan dat je de klacht over starten hebt gemeld toen je de auto voor onderhoud aanbood; een goede dealer had toen zelf al het initiatief moeten nemen om de accu te controleren; hij miste nu ook de kans een nieuwe te verkopen.....
josas
4th Gear member

tsja, die dealers toch........
na een onderhoudsbeurt controleer ik altijd of de artikelen op de factuur ook daadwerkelijk vervangen zijn; ik zou in jouw geval bv kijken of er inderdaad nieuwe bougioes gemonteerd zijn en of de electrodenafstand correct is.
Een beetje (hedendaagse) auto heeft nog maar om de 30.000 km onderhoud nodig, en de bougies zijn daar op afgestemd, gaan dus lang mee, maar electroden slijten uiteindelijk wel.
Starten moet een moderne auto echt in één keer. Ik neem aan dat je de klacht over starten hebt gemeld toen je de auto voor onderhoud aanbood; een goede dealer had toen zelf al het initiatief moeten nemen om de accu te controleren; hij miste nu ook de kans een nieuwe te verkopen.....
Nou..ik ben ZO a-technisch dat ik echt niet kan zien of er nieuwe bougies in zitten en al helemaal niet of de electroden afstand correct is :?

Heb de dealer niets gemeld over het starten, omdat dit zo sporadisch voorkwam...

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat de auto zo warm is, met dit weer; de airco blaast meteen(nee niet geheel voluit).
Overigens start hij prima tussen de koude starts door.

Wat ik soms ook denk.....zou hij verzopen kunnen worden?
Sinds korte tijd zet ik hem nooit meer op de handrem en de auto schokt altijd nog na. Benzine in leidingen?

En ik heb wel over meer V40's gelezen die niet meteen aanspringen. Of dit synoniem is met dit model of dat andere modellen,V70 of zo, dit ook hebben, is me niet zo bekend.
Antennering etc. zijn ook wel eens boosdoeners.

Gr. Jos
JOS
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”