Warmte een probleem? Of is er wat anders...
Geplaatst: 22.09.2007 - 21:49
Waar iedere auto mij nou helemaal gek mee kan krijgen is... midden in de nacht (op een camping, ook dat nog) om een uurtje of 2 spontaan op alarm slaan. Ik naar buiten, halve camping wakker, maar niets aan de hand.
Volgende dag, middag, ongeveer 30 graden buiten: weer alarm. Later even naar het dorp gereden. Auto op slot... binnen 5 minuten: alarm. Terug op de camping, auto op slot: direct alarm. Uiteindelijk maar het binnenalarm uitgeschakeld (moet dus elke keer als je uitstapt) in afwachting op thuiskomst. En u raad het al: thuisgekomen en vergeten het binnenalarm uit te zetten: al twee dagen GEEN alarm meer. Sta ik straks weer met het bekende tandartssyndroom bij de dealer.
Maar ook, in Frankrijk bijna elke morgen: "anti-skid vereist service" bij wegdrukken gevolgd door "anti-skid uitgeschakeld". Na de tweede keer starten alles weer normaal.
En als klap op de vuurpijl: op het parkeerterrein van Carpentras, auto in de schaduw, geen alarm geweest, maar de auto weigert van het slot te gaan met (allebei de) afstandbedieningen. Kon wel licht aan en uit doen...
Eén afstandbediening met een lege batterij kan ik me indenken, maar alletwee? En dan: op de camping (en thuis ook) van wel 50 meter afstand gewoon open en dicht.
Telefonisch gaf mijn dealer al aan dat vermoedelijk de hellingdetectie niet goed is, of dat de sensoren wat anders afgesteld moeten worden of... kortom, een lijst van mogelijkheden.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en zo ja, is de oplossing daar al bekend?
Ulco
NB: Ook wat ten gunste: wat is de diesel/automaat voor de caravan een vreugde. Altijd trekkracht, nooit morren, zelden schakelen... maar die elektronica, hé... En wat kom je lekker ontspannen uit de wagen na 800 kM.
Volgende dag, middag, ongeveer 30 graden buiten: weer alarm. Later even naar het dorp gereden. Auto op slot... binnen 5 minuten: alarm. Terug op de camping, auto op slot: direct alarm. Uiteindelijk maar het binnenalarm uitgeschakeld (moet dus elke keer als je uitstapt) in afwachting op thuiskomst. En u raad het al: thuisgekomen en vergeten het binnenalarm uit te zetten: al twee dagen GEEN alarm meer. Sta ik straks weer met het bekende tandartssyndroom bij de dealer.
Maar ook, in Frankrijk bijna elke morgen: "anti-skid vereist service" bij wegdrukken gevolgd door "anti-skid uitgeschakeld". Na de tweede keer starten alles weer normaal.
En als klap op de vuurpijl: op het parkeerterrein van Carpentras, auto in de schaduw, geen alarm geweest, maar de auto weigert van het slot te gaan met (allebei de) afstandbedieningen. Kon wel licht aan en uit doen...
Eén afstandbediening met een lege batterij kan ik me indenken, maar alletwee? En dan: op de camping (en thuis ook) van wel 50 meter afstand gewoon open en dicht.
Telefonisch gaf mijn dealer al aan dat vermoedelijk de hellingdetectie niet goed is, of dat de sensoren wat anders afgesteld moeten worden of... kortom, een lijst van mogelijkheden.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en zo ja, is de oplossing daar al bekend?
Ulco
NB: Ook wat ten gunste: wat is de diesel/automaat voor de caravan een vreugde. Altijd trekkracht, nooit morren, zelden schakelen... maar die elektronica, hé... En wat kom je lekker ontspannen uit de wagen na 800 kM.