760turbo Overdrive schakelt niet in

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Ronturbo
1st Gear member

Het vreemde is dat als je de Overdrive voor de eerste keer inschakeld, hij wel werkt.
Een 2de keer op diezelfde dag, weigert ie.Die 2de keer lijkt ie weleven te pakken ,maar hij "valt"er weer uit.Daarna doe ie gewoon niets meer. Iemand een idee?
Ik kreeg van een collega het verhaal, dat er speciale olie is voor automatenbakken, die de bak weer gangbaar moeten maken.Olie die je vrij kort gebruikt, om vervolgens weer de voorgeschreven olie te gebruiken.Dit dus om de bak weer goed te laten schakelen.
Heeft iemand daar ervaring mee?Het lijkt mij een beetje vreemd, in een bak met een overdrive..

gr
ron
v700r
5th Gear member

Ik denk dattie kapot is.
Groeten van Frans.
Jacow
2nd Gear member
Contacteer:

Ronturbo schreef:Het vreemde is dat als je de Overdrive voor de eerste keer inschakeld, hij wel werkt.
Een 2de keer op diezelfde dag, weigert ie.Die 2de keer lijkt ie weleven te pakken ,maar hij "valt"er weer uit.Daarna doe ie gewoon niets meer. Iemand een idee?
waarschijnlijk je relais, dit is een veelvoorkomend euveltje als-ie wat ouder wordt :P

groet,

Jacow
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

valt hij terug in de vier of valt hij vrij?
Het zou kunnen dat het draadje in de pook slecht of las zit, of misschien de schakelaar wel slecht.
Als je het dopje in de pookknop los maakt kan je de schakelaar er uit wippen.
kijk een of de stkkertjes er nog op zitten en of de door korstluiting inde vier hij wel in overdrive wil.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Ronturbo
1st Gear member

Michel740Turbo schreef:valt hij terug in de vier of valt hij vrij?(Hij valt terug in de vier)
Het zou kunnen dat het draadje in de pook slecht of las zit, of misschien de schakelaar wel slecht.
kijk een of de stkkertjes er nog op zitten en of de door korstluiting inde vier hij wel in overdrive wil.
ik ga het controleren.bedankt!
Ronturbo
1st Gear member

Jacow schreef:
Ronturbo schreef:Het vreemde is dat als je de Overdrive voor de eerste keer inschakeld, hij wel werkt.
waarschijnlijk je relais, dit is een veelvoorkomend euveltje als-ie wat ouder wordt :P

groet,

Jacow
Weet je of deze nog zo te krijgen zijn, of moet ik naar de sloop?
Jacow
2nd Gear member
Contacteer:

Ronturbo schreef:
Jacow schreef:
Weet je of deze nog zo te krijgen zijn, of moet ik naar de sloop?
Ik heb een nieuwe gekocht bij de volvodealer.....54€..tja wel duur, maar dan heb je wel een nieuwe. Je kunt ook op de sloop proberen.

groet,

Jacow
Ronturbo
1st Gear member

Michel740Turbo schreef:valt hij terug in de vier of valt hij vrij?
Het zou kunnen dat het draadje in de pook slecht of las zit, of misschien de schakelaar wel slecht.Michel,het klijkt erop dat de schak.defect is.Ik heb deze vervangen door een oude mistlampschak.,en toen schakelde hij wel in.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”